DEN SOM LER SIST LER BEST, OG DEN SOM LER SIST ER TREGEST I OPPFATTELSEN :) DIXIE ROSE OG ELVIS TOK MATMOR BOKSTAVELIG TALT PÅ S

Snakk om å bli tatt på senga bokstavelig talt 🙂 Der ble jeg jammen lurt av Elvis og Dixie 🙂 De peker nesten nese til meg nå 😀 
 
Sist gang Dixie Rose hadde løpetid så jeg absbolutt ingen paring. Mannen min og jeg satt og lo av Elvis som prøvde å pare Dixie og Nadina, og den lille tenåringen var jo totalt på på bærtur bokstavelig talt. Blir ikke noen kattunger å pare på ryggen til hunnkattene nei! 
 
Derfor tenkte jeg ikke mer over det, og ukene og dagene gikk. En ukes tid før jul sier mannen min at han syntes Dixie var blitt litt tjukk. Når jeg løftet henne kjente jeg at hun var litt tyngre enn hun vanligvis er. Nå er Dixie Rose en tynn katt, og det har hun alltid vært. Jeg trodde at hun hadde lagt på seg fordi hun har vært roligere nå som det er vinter. Så jeg tenkte ikke mer over det. Jeg la jo merke til at hun spiste litt mer, men katter spiser når de er sultne. Noen ganger spiser de mye, og andre ganger blir de matlei som oss mennesker. Tanken om at Dixie Rose kunne være drektig streifet meg ikke en gang 🙂 
 
Før forrige helg la jeg merke til at Dixie Rose var så rund om buken, magen var hard og hun hadde kuler på hver side av magen. Jeg sjekket pattene til Dixie, og de var rosa og store. Jeg hadde jo sett at Dixie i det siste har sovet mer enn før, men det gjør de også når de har innbilt svangerskap. Første tanken min var: “Nå har hun innbilt svangerskap”. Det kan skje hos katter hvis en hannkatt prøver seg å pare hunnkatten. Da vil løpetiden komme etter ca. 63 dager. Under innbilt svangerskap har hunnkatten akkurat de samme symptomene som når de virkelig er drektig. 
 
Jeg turte virkelig ikke tro på at Dixie Rose var drektig. Derfor bestemte jeg meg på torsdag å ringe veterinæren, for å få en ultralyd av Dixie. Da kunne jeg være 100% sikker på om Dixie lurte meg eller ikke. Da kunne jeg også forvente ny løpetid om noen uker. 
 
I går fredag 08.01.2016 var jeg til veterinæren hvor det ble tatt ultralyd av Dixie, og gjett hva? Dixie er drektig 😀 Veterinæren kunne se i hvert fall 4 kattunger på ultralyden. Det store spørsmålet mitt er: “Når har Elvis og Dixie paret seg?” Jeg har over hodet ikke sett en eneste paring mellom de to, men det måtte være sist gang Dixie hadde løpetid. Paring kunne ha skjedd når jeg har vært ute en tur. 
 
Det var kjemperørende å se ultralyden, og da går det opp at det ligger små levende individer i magen til Dixie. Helt magisk å se hjertet på kattungene slå, og jeg blir så rørt av glede at jeg begynner å gråte 🙂
 
Når jeg tenker etter så husker jeg at Dixie kastet opp 26.11.2015 og i hotellsenga på hotellet da vi var på utstilling 28.11.2015. Jeg trodde at det kom av at Dixie hadde spist for fort, for når kattene spiser for fort, kan de kaste opp rett etterpå. 
 
Ut fra logiske beregninger vil det ble kattungefødsel om 2 – 2 1/2 uke. I dag så jeg også full fest i magen til Nadina. Det er som om det bukter seg som en liten bølge under pelsen hennes. 
 
Den siste tiden Dixie har igjen av drektighetsperioden skal kattungene bare ligge å vokse til de er klare å komme ut. Den vordende kattemamma Dixie har vært frisk og rask under drektigheten. Hun har vært kjempekosete og i godt humør. Det er som om hun stråler av lykke <3 🙂 
 
Jeg har jo sett de siste ukene at Nadina har måttet gi seg i forhold til Dixie, men nå skjønner jeg hvorfor. Siden Dixie er drektig vil hun nå bli den som kommer øverst på tronen som “dronning”. Jeg husker særlig en episode lørdagen før jul. Dixie lå og sov oppe på toppen av vitrineskapet, og Nadina hadde bestemt seg for at hun også ville ligge der. Nadina hoppet opp, og nærmet seg vitrineskapet hvor Dixie Rose lå. Mamma Nadina fikk automatisk marsjordre fra Dixie, og Nadina trakk seg tilbake. 
 
Det er godt jobbet av Elvis at han skal bli pappa til to kull før han selv fyller ett år 🙂 Han blir jo pappa til Dixie sine kattunger, og han blir jo pappa til Nubi sine kattunger i Moss 🙂 

 

 

Den vordende kattemamma Dixie Rose sover mye nå, og hun gjør seg klar til kattungefødsel 🙂

 

Dixie sin drektige mage <3 🙂

 

Denne gangen var det Elvis og Dixie som lurte matmor trill rundt 🙂 Ja, ja, ja. Matmor er treg i oppfattelsen, så den som ler sist ler best 🙂  

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg