BILDER FRA LØRDAG 07.05.2016 FRA UTFLUKT TIL TØMMERHOLT GÅRD :)

Lørdagkveld, og pinseaften. Her i huset er det avslapping, og en rolig lørdagskveld. Har fått vasket gulv, tørket støv, satt frem røde, hvite og blå lys og pyntet opp med nelliker i nasjonalfarger 🙂 Jeg synes det er kjempekoselig å pynte opp til 17.mai med litt 17.mai pynt 🙂

I kveld er det Eurovision Songcontest, men uten Norge, Finnland, Danmark og Island. Blir liksom ikke det samme når Norge ikke er med, men kjempegøy å se på alle de merkelige klærne og kostymene 🙂 I kveld blir det nok avstemningen som blir mest spennende 🙂

Det er som sagt pinsehelg i helgen, men vet egentlig folk hvorfor man feirer pinse? De færreste gjør nok ikke det. Pinsa er jo egentlig kirkens bursdag. Da ble den første menigheten ble grunnlagt, og at Gud talte til menneskene gjennom Den Hellige Ånd etter at Jesus dro opp til himmelen. I kirka er det pinsen en festhøytid!

De fleste av oss bruker pinsen til deilige feriedager, og mange forbinder vel pinsen med å tenne pinsebål. Pinsebål her i Trøndelag er helt avhengig av været, for jeg har ikke tallet på hvor mange pinseaften det har plaskregnet, og pinsebål blitt skrinlagt.

Det har skjedd mye i mai måned, og i morgen er vi halvveis i mai måned. Jeg elsker våren, og er så absolutt en vår- og sommerperson 🙂 Det er kjempenydelig å se på alt som spirer, gror og vokser i naturen, og det er som naturen får et nytt liv etter vinterdvalen <3 🙂 Nettopp det er en av de mange lykkene i livet <3 🙂

Forrige søndag 08.05.2016 ble tvillingguttene til onkelbarna til mannen min konfirmert. Konfirmasjonen ble holt på Tømmerholt går i Estenstadmarka i Trondheim. De hadde leid gården hele helgen. 07.05.2016 var svigermor, min ene svigerinne, hennes mann, sønnen deres, min svoger, samboeren hans, tvillingguttene, mannen min og jeg og grillet i hagen på gården. Det var kjempekoselig 🙂 Været var fint med oppholdsvær, men det ble litt kjølig på kvelden.

Jeg er ikke så kjent i Estenstadmarka, og det er fordi jeg er fra den andre siden av Trondheim. Det ble ikke naturlig for oss å dra i Estenstadmarka når vi skulle på markatur. Vi dro i Bymarka som regel. På videregående skole hadde vi turdager, og da fikk vi velge om vi ville dra i Estenstadmarka eller Bymarka. Vi fra andre siden av Trondheim valgte da Bymarka siden det var der vi var mest kjent. Det var kjempekoselig å se en annen side av Trondheim hvor jeg ikke er så godt kjent.

Jeg tok selvsagt noen bilder da vi var på grillsamlingen vår 🙂

 

BILDER TATT PÅ GRILLKVELD V/TØMMERHOLT GÅRD I ESTENSTADMARKA:
Tømmerholt gård i Estenstadmarka i Trondheim. Gården eies av Wing Orienteringsklubb.
Området utenfor Tømmerholt gård 🙂
Området utenfor Tømmerholt gård 🙂
Turveien fordi Tømmerholt går i Estenstadmarka i Trondheim 🙂
Bildet tatt ute i hagen på Tømmerholt gård 🙂
No livnar det i lundar, no lauast det i li… 🙂
Det var masse hvitveis i skogen ved Tømmerholt gård 🙂
Vår = Hvitveis. Hvitveis er kjempefine vårblomster 🙂
Noen flittige hender ble satt i jobb for å skrelle gulrøtter og 90 poteter som skulle være til soddet 🙂
Noen av de ferdigskrellede gulrøttene i vannet 🙂
Vi hadde en kjempekoselig kveld, og spiste kjempegod grillmat 🙂
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg