MIN ABYSSINERAPEKATT DIXIE ROSE ELSKER BANAN! (Bilder og videoopptak)

Min yngste abyssinerhunnkatt Dixie Rose har alltid elsket banan, og bare vi åpner døren til skapet hvor bananen ligger kommer hun pilene for å sikre seg å få smake sin del av bananen. Hun kan gjerne spise 1/2 banan hun. Alle kullsøsknene til Dixie Rose var helt ville etter banan, og de spiser det fremdeles. Dixie mener at de kunne laget kattemat med banansmak 🙂

 

Når Dixie er på utstillinger, har jeg alltid med meg banan som hun får som godbit, og det får hun innimellom 🙂 Blant noen av dommerne går hun under navnet “Abymonkey” 🙂 Foto: SE*Sessan’s  i 2012.

 

Videoopptak av Dixie Rose tatt på utstillinger i 2017, og den dag i dag på utstillinger er bananen et “must” 🙂 Se hvor salig hun ser ut når hun koser seg med bananen <3 🙂

 

Har din katt/hund noe den spiser som er litt uvanlig?

 

 

 

 

 

#abyssiner #katt #rasekatt #abyssineroppdrett #bananspisendekatt #bilder #videoopptak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Hehe….katter er litt merkelige noen ganger.
      Ja, ene katten min har også noen rare matvaner….hun spiser salatblader og muffinstopper…hehe

    2. Min lille babydog spiser banan. Vi har to katter, men jeg vet ikke om de liker banan. Slikker de bare bananen, eller spiser de den? Det er forskjell på å spise og slikke hehehe. Uansett, så koser katten sin veldig ja 🙂

    3. Nydelig blogginnlegg 🙂 Så søt Dixie er på videoopptakene du har tatt av henne. Hun ser ut so hun er i den syvende himmel når hun slikker bananen 🙂
      Maco elsker erter og paprika han. Jo mer paprika han får jo bedre er livet hans 🙂
      En fin ettermiddag ønskes deg 🙂
      Godklem fra Irene

    4. Jeg hadde en mons som elsket mais, men han ville gnage rett fra kolben. Løse korn ville han ikke ha. Jeg har også to katter som er gale etter Potetsticks og Maarud med paprika, og ei som spiser rå potet dersom hun får tak i en. En gang hadde hun “fri” tilgang til en hel bærepose med poteter i en hel dag… da plukket vi halvspiste poteter i hele huset i flere dager etterpå.

    5. Det var morsomt å se Dixie på utstillingen i Kristiansund da du gav henne banan, og hun så ikke ut som hun hadde moe imot å få det 🙂 Lucia liker mango, pære, appelsin, mais og gulrøtter. Hvis vi har det liggende på et fat uten tilsyn er det borte før vi rekker å tenke.
      Kattene er morsomme når de først har fått smaken på noe 🙂
      Fin, fin kveld til deg, mannen din og kattene dine 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    6. kosekaos: Tusen takk for kjempekoselig kommentar 🙂 Ja gjett om de er, og det er sikkert derfor jeg kaller meg selv som Crazy Catlayd, som er for meg en æresbetegnelse 🙂

      Jeg hadde forstått disse rare matvanene til kattene hvis de hadde vært drektige, men når de ikke er det må man bare le av dem når de sitter der og tigger med et uskydlig og bedene blitt og er påståelig at akkurat dette liker de. De har vel en “Pippi-tankegang” som: “Det har vi ikke prøvd, men vi liker det sikkert” 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    7. due: Jeg har aldri hørt om hund som liker banan, men kjempemorsomt at den liker banan.

      Dixie slikker bananen myk først, etter den er myk tar hun tygg av banenen 🙂 Dixie blir helt salig når hun får banan, og hun nyter bananen 100% 🙂 Kanskje jeg skulle spørre om å bli sponset av Bama? He, he, he 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    8. Irene: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg 🙂 Jeg har hørt om katter som liker erter, men paprika da 😮 Den har jeg ikke hørt om før.

      Når Dixie får banan, slikker og slikker hun helt til banen er myk nok til og spises. Da går hun løs på bananen med liv og lyst 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril

    9. Toril Gyldenskau: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg 🙂

      Ha, ha, ha 🙂 Synes jeg ser den monsen der som ville gnage rett fra kolben 🙂 Det var sikkert et morsomt syn 🙂

      De to som liker Maarud må jo være en reklame for Maarud sine produkter, og kattene dine burde blitt sponset. Kanskje hadde du fått et gavekort på potetsticks og Maarud med paprika 🙂

      Oi! Vil levende tror at dere fant halvspiste poteter i huset etter hun hadde vært på tokt i potetposen. Jeg ser for meg hele hendelsen 😮 Hjemmealenefest for katten 🙂 Avsløringen var jo i form av de halvspiste potene dere fant 🙂 Har funnet noen rester fra mat som vi har latt liggende fremme uten å passe på. Da har de avslørt seg med et rent matfat, og spor over hele leiligheten 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    10. Mona Elisabeth: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg 🙂

      He, he, he 🙂 Jeg måtte jo vise deg Dixie og bananspisingen når du først var innom utstillingen 🙂

      Lucia stammer jo fra en abyssiner, og jeg blir ikke forbauset når du skriver at hun liker mango, pære, appelsin, mais og gulrøtter, men appelsin da. Det skal ikke en “normal” katt like, for det er jo sitrus i jo!

      Mannen min trodde også det, men der tok han fullstendig feil. Da Nadina var noen måneder gammel. I påska hadde mannen min kjøpt seg appelsin, og la en halv appelsin på et fat på kjøkkenbenken. Hva skjedde? Vi sitter på stua, og så hører vi fra kjøkkenet: “Slurp, slurp, slurp”. Det var da Nadina som stod og spiste appelsinen til matfar. Etter dette lærte mannen min at appelsin det lar vi ikke ligge fremme 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    11. Åhhhh snuppa mi sååå råherlig innlegg;)) Dixie er jo råsøt når hun spiser bananen. Og det vises på videoen at hun koser seg;)) Jeg husker jeg lo så tårene trillet første gangen jeg så at du ga henne banan;))
      Snuppa vår elsker mais Og hun har ikke magmål når det gjelder mais.
      Ha en råfin kveld;))
      Stooor klem fra Else Marit

    12. sååå herlig 🙂 <3 tanten min sin katt, en gammel dame på 15 år spiser omtrent samme maten som mennesker 😉 hun skal iallefall alltid lukte å smake på menneskemat 🙂 og furter hvis hun ikke får lov 😉

    13. hahahaha Sponset av Bama ja. Ja du får si at de kan bruke Dixie i reklame for banan hahahaha. Hadde blitt en søt reklame <3 Jeg trodde verken katter eller hunder spiste banan, før jeg så det selv. Jeg har ennå ikke testet på mine katter, men jeg skal prøve det 🙂

    14. Else Marit: Tusen takk for en kjempekoselig kommentar fra deg Else Marit vennen 🙂 Ja, Dixie nyter bananen, og hun er helt salig når hun får slikke den myk nok til at den kan spises 🙂

      Mais liker alle tre abyene mine. Åpner jeg maisboksen kommer de løpende, selv fra sin dypeste søvn.

      Ønsker deg en kjempefin torsdagsettermiddag 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    15. hverdagslivetivollen: Katter er kjempemorsomme i matveien, og de har sine vaner for hva de liker å spise ja 🙂

      Da min eldste abyssinerhunnkatt var drektig i 2013 hadde mannen min og jeg tomatsuppe til middag. Jeg orket ikke å spise opp alt, og var dum nok til å forlate middagsbordet for å bære av kopper og fat. Hvem andre enn Nadina står og slurper i seg tomatsuppe? 🙂 Tomatsuppe av alle ting også da!

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    16. due: Jeg har faktsik tenkt tanken å sende videoen til Bama for å høre om jeg kunne fått sponset bananer 🙂

      Du må prøve å teste det på kattene dine, og så gi tilbakemelding om hva de synes 🙂

      He, he, he 🙂 Kanskje Dixie blir Banankatten 2017 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagsettermiddag 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    17. Daniel Øyen: Tusen takk for en kjempekoselig kommentar 🙂 Både Dixie og kullsøsknene begynte å like banan da de var små. Mannen min satt i sofaen og koste seg med banan, og vips var alle fire kattungene i fanget hans for å få prøvesmake. Etter det har de elsket banan alle 4 🙂

      Jeg skjønner henne jeg også for banan er kjempegodt 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg