ENDELIG FERDIGOPERERT, MEN HÅNDLEDDET ER UTSLITT PGA ARTROSE!

Da har jeg kommet hjem, og innstallert meg på sofaen. I morgest stod jeg opp kl.05.30, dusjet og gjorde meg klar. Jeg dro bort til Aleris Rosenborg kl.07.15. Hadde time til operasjon kl.07.30.

Det ble litt forsinkelser. Ca. kl.07.40 hadde de brannalarmprøve, og vi måtte ut alle sammen. Den neste forsinkelsen var at en av skjermene inne på operasjonsstuen var ødelagt, og de måtte få en annen skjerm fra Aleris på Solsiden. Omsider kl.09.00 fikk jeg komme inn, og det var klart for operasjon.

Operasjonen gikk kjempefint, og etter operasjonen fikk jeg høre at det var fullstendig slitasje inne i håndlettet. Det var også forventert. Ortopeden sa rett ut at håndleddet vil ikke holde i så mange år til, og jeg må belage meg på fullstendig avstiving. Under denne operasjonen fjernet ortopeden en god del betennelse, freste bort noen løse beinbiter og renset opp inne i leddet for å gjøre meg midlertidig smertefri.

Jeg skal ha bandasje på hånden i 1 1/2 – 2 uker, og jeg får ikke lov til å belaste hånden på en uke. Akkurat nå er hånden så bedøvd, og jeg kjenner knapt fingrene mine. Det er vanlig at de setter en bedøvelsessprøyte inn der hvor man blir operert for å dempe smertene de første 24 timene etter operasjoen.

Jeg er kjempeglad for at jeg er ferdig med operasjonen for denne runden. Planen for helgen er å slappe av og ta det med ro, og jeg kommer nok til å sitte med hånda på ei pute.

Jeg er glad for at operasjonen gikk bra!

 

Nyoperert håndledd, og endelig ferdig!

 

Venflonen i hånda mi!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#operasjon #håndledd #utslitthåndledd #artrose #helse

10 kommentarer
    1. Godt å se at du er ferdig. Nå håper jeg virkelig at du vil komme til å bli bedre, og at dette ble vellykket. Ønsker deg god bedring, og du må huske å slappe av i helgen + en tid etter operasjonen. Ta vare på deg selv <3

    2. Vel overstått med operansjonen <3 Det er bra de forsøker å gjøre deg så smertefri som overhodet mulig. Artrose er smertefult. Kjenner jeg deg rett lar du deg ikke stoppe av det.
      Jeg kommer innom på besøk i morgen etter jobb for å hilse på deg. Ikke stress med å lage kaffe. Jeg tar med kaffe til oss.
      God bedring, og du må ta tiden til hjelp <3
      Godklem fra Irene

    3. Det var bra å lese at operasjonen er over snuppa mi;)) Men leit at du har artrose i håndleddet. Mamma har artrose i håndleddet. Og hun har stivet av det med bra resultat. Det gjorde hun da hun var i 60 årene.
      Jeg håper at du får fine dager med håndleddet uten alt for mye smerter frem til neste operasjon. Du har hatt dine plager. Og jeg unner deg ikke dette. Du fortjener så mye bedre snuppa mi;)) Bare husk på at du har lov til å si at du har dårlige dager med smerter. For jeg vet fra mamma sin reumatisme at hun har dårlige dager med smerter og gode dager uten smerter.
      God bedring snuppa mi;)) Og ta det med ro med god samvittighet.
      Ha en råfin lørdag;))
      Stooor godbedringsklem fra Else Marit

    4. Jeg får like vondt hver gang jeg hører at du blir operert, men jeg kjenner deg godt. Da vet jeg at med det pågangsmotet og humøret ditt lar ikke en håndleddsoperasjon knekke deg.
      Mange har mye å lære av deg på måten du takler reumatismen din på, for du ser ting på en rasjonell og fornuftig måte. Ikke glem at du har full rett til å fortelle at du har vondt. Jeg vet du er redd for å bli oppfattet som sutrete, men det er du ikke. Det er mange som klager over bagateller, og da mener jeg bagateller som ikke er noe å klage over.
      God bedring <3
      Fin, fin kveld til deg, mannen din og kattene dine 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    5. God bedring<3 Jeg håper du får være smertefri en lang stund. Ta godt vare på deg selv:)
      Du får ha en fin fredag:)
      Bloggklem fra Gry

    6. Gry: Tusen takk for det 🙂 Det håper jeg også. Betennelse og løse bruskbiter ble fjernet.

      Jeg har tatt det med ro hele denne uken, og det har jeg trengt. Har hatt en del operasjonssmerter. Nå kommer operasjonssmertene litt ut på dagen og kvelden. Det går fremover 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredagskvled 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg