LUKE NR.5 I MIN BLOGGADVENTSKALENDER :)

I dag er det 05.12.2017, og det er tid for luke nr.5 i min bloggadventskalender. I dag vil jeg mimre tilbake til desember 1979 når NRK sin adventskalender “Jul i Skomakergaten” ble sendt på TV. Fra den serien skal dere får se og høre sangen: “Vi Tenner Våre Lykter”, som den dag i dag er en advetnssang som ungene kjenner.

 

Sangen “Vi Tenner Våre Lykter” fra TV-serien “Jul i Skomakergaten” 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#bloggadventskalender2017 #dsember #advent #førjulstid #youtubevideoer #julesanger #vitennervårelykter #juliskomakergaten

 

 

4 kommentarer
    1. Råartig gjensyn snuppa mi;)) Og jeg husker den julekalenderen godt fra da jeg var jentungen;))
      Alle 3 ungene våre har sunget den både i barnehagen og på skolen.
      Ha en råfin kveld ;))
      Stooor klem fra Else Marit

    2. Minner, minner, minner 🙂 Det var den fineste julekalenderen som har blitt vist på tv og som er like aktuell i dag om ikke mer aktuell som da den ble sendt første gangen.
      Takker for trivelig gjensyn med sagen 🙂
      Fin, fin kveld til deg, mannen din og kattene dine 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    3. Fantastisk minne fra desember måned når jeg var 12 år gammel 🙂 Hele den tv-kalenderen var stemningsfull med fine verdier om å ta vare på hverandre og andre mennesker rundt oss. De gode gamle skuespillerne var med, og det er trist å tenke på at flere av dem har gått bort.
      Jeg husker alle sangene som var med i serien, men denne sangen var en av de fineste.
      Du får ha en riktig fin kveld 🙂
      Godklem fra Irene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg