EN KJEMPEKOSELIG JULAFTEN OG JULE- OG NYTTÅRSFEIRING 2017 I ORD OG BILDER :)

Det har blitt 2.juledag, og idag er det fridag. Julen så langt har vært kjempekoselig 🙂 Jeg har feiret sammen med mine kjære <3 🙂 

Får ikke nok av jul, og jeg elsker julen som høytid <3 🙂 Det magiske med julen er den kjempefine julemusikken, de kjempefine og koselige julelysene, julepynten, stillheten, roen, harmonien, lukten av jul og ikke minst det å være sammen familien som man elsker høyest av alt på denne jord <3 🙂 Når jeg har juleferie er det kjempegodt å tusle rundt i pysjen og morgenkåpe til langt på dag 🙂 Det er avslappende 🙂 

Julaften stod vi opp kl.09.00, og det var kjempegodt å få sove litt lengre. Vi kokte oss kaffe og satt og så på “Julemorgen” på TV med “Tre Nøtter Til Askepott” og “Reisen Til Julestjernen”. Etter det ordnet vi oss i stand, og vi begynte å forberede julemiddagen som bestod av ribbe. Kl.15.00 hentet vi moren min ned til oss. I år skulle hun feire julaften hos oss. Lukten av ribba begynte å spre seg rundt i leiligheten, og da er det jul ja 🙂 

Kl.18.00 spiste vi middag, og ribba smakte fortreffelig 🙂 Ribba var saftig og god! Etter middagen slappet vi av før vi kokte oss kaffe og satte frem litt julebakst og frukt på bordet. Vi pakket opp julegavene våre, og felles var at vi var kjempefornøyde med julegavene vi fikk. Etterpå satt vi og pratet og slappet av. Vi kjørte min mor hjem kl.22.00. Om kvelden slappet mannen min og jeg av, og vi satt og leste litt før vi gikk og la oss. 

1.juledag 25.12.2017 stod vi opp kl.09.30. Vi slappet av og tok det med ro. Kl.14.00 kjørte vi opp til søsteren min, mannen hennes og min yngste nevø. Da var det julemiddag med ribbe og lutefisk som stod på menyen. Niesen min, samboeren hennes, deres to unger (5 år og 7 måneder) kom også og min mor var der. Lutefisken var kjempegod 🙂 Ettermiddagen koste vi oss med kaffe, og vi spilte det populære brettspillet “Storkjeftet” hvor du har en dings i munnen. Da skal du si forskjellige setninger med den dingsen i munnen. Vi holdt på å le oss skakk, for det hørtes ut som om vi var fulle hele gjengen. Noen bokstaver var jo helt håpløse å uttale som f.eks. “B” og “P” 🙂 Mannen min og jeg har bestemt av dette spillet skal vi få tak i 🙂 

Kl.19.00 kjørte vi mor hjem til seg selv, og om kvelden var det avslapping. Jeg satt og leste, strikket og så på et par kjempekoselige julefilmer 🙂 

2.juledag stod jeg opp kl.10.00. Tok det med ro, laget meg frokost. Kl.14.00 dro jeg på treningssenteret hvor jeg trente en overkroppsøkt. Det var kjempeherlig å trene igjen! Forrige uke trente jeg 3 fullkroppsøkter. Denne uken har fysioterapeutsenteret stengt, og da velger jeg å trene på treningssenteret. Da kjører jeg heller overkroppsøkter. Målet er å få to overkroppsøkter denne uken, men hvis jeg får til å trene 3 dager i uka er jeg kjempefornøyd 🙂 

2.juledag slappet jeg av, og koste meg med strikketøy og se noen julefilmer som går på TV 🙂 

3.juledag om formiddagen kom bestevenninnen min som jeg har kjent siden vi var unger kom på besøk i morgen formiddag, og det blir kjempekoselig å treffe henne 🙂 Hun og familien er hjemme i Trondheim på juleferie. En annen felles venninne fra videregående skole kom også på besøk, og det var kjempekoselig å treffe Irene og Else Marit 🙂 Vi satt og pratet, drakk kaffe og hadde det kjempekoselig 🙂 

4.juledag sang koret på den tradisjonelle romjulskonserten i kirka sammen et mannskor, en gruppe som kaller seg Segtetten og musikkorpset. Etter konserten var vi i koret på kurvfest hjemme til en i koret 🙂 Det var kjempekoselig 🙂 

5.juledag kom broren til mannen min og samboeren hans (svigerinnen min) på kaffebesøk til oss 🙂 

6.juledag var vi først på besøk til et vennepar av oss og ungene deres på julebrunch. Det var kjempekoselig 🙂 Om kvelden var jeg på et vennetreff med noen flere venner som jeg ble kjent med da jeg gikk på videregående 🙂 Vi pleier alltid å ha et vennetreff i julen, og det var kjempekoselig 🙂 På den festen kommer det noen av våre felles venner jeg ikke ser så ofte siden de ikke bor her i Trondheim. 

Nyttårsaften var mannen min og jeg på besøk hos naboene våre på kalkunmiddag og kaffe. Vi satt og pratet og hadde det kjempekoselig 🙂

Siden vi har katter ville jeg være i nærheten når rakettene smeller. Nå er heldigvis ikke kattene mine så veldig engstelig av seg, men litt mer urolig når rakettene smeller som verst var de. Ikke vettskremt. Elvis satt i vinduskarmen og tittet ut. Nadina lå på plassen sin på puta i sofaen og iakttok Elvis. Dixie lå ved varmeovnen og iakttok Elvis. Jeg så på kroppsspråket deres at de ikke likte seg helt. Da vi var inne hos naboene våre hadde jeg TV’n på. 

Man skal aldri dra fra dyr alene på en nyttårsaften! Jeg kunne aldri i verden dratt fra kattene mine på en nyttårsaften. Dyr merker hvis vi mennesker er engstelige, og hadde mannen min og jeg vært engstelige for rakettene hadde det smittet over på dem. 

Håper at mine kjære bloggvenner, blogglesere og følgere har hatt en kjempefin og god jule- og nyttårsfeiring 🙂 

Jeg ønsker å dele noen bilder med dere som jeg tok dagene før jul, og på julaften. Jeg håper dere liker bildene mine 🙂 

 

Julen er tradisjoner. Mange filmer som vises på TV i førjulstiden og i julen blir vist år etter år. Filmene “Hjemme Alene” er en julefilm som jeg må se hvert år, og jeg ler like mye hver gang tyvene går i Kevin sine feller 🙂 

 

20.12.2017 var mannen min og jeg på besøk til min mor hvor vi hjalp henne med å pynte opp i leiligheten sin til jul. I år kjøpte vi ett nytt lite juletre til henne 🙂 

 

Så var det tid for å pynte opp i leiligheten vår til jul 🙂 Dette bildet viser julepyntet kjøkkenhylle med pepperkakehuset vårt og julekjøkkenhåndduken som pynter opp 🙂 

 

Julepynten på den ene bokreolen på stua vår 🙂 

 

Julepynten på pianoet 🙂 

 

Mannen min laget garnnissen da han gikk på barneskolen, og jeg laget klokkestrengen med julemotiv på 🙂 

 

Julepynten i den ene vinduskarmen på stua vår 🙂 

 

Julepynten i den andre vinduskarmen på stua vår 🙂 

 

Lillejulaften 23.12.2017 pyntet jeg siste rest av leiligheten vår til jul. Jeg la på juleduker på bord, og jeg pyntet opp med røde julelys. Her er salongbordet vårt pyntet med julelys og juleduk. Denne juleduken har min mormor brodert, og det er minner jeg ønsker å ta vare på 🙂 

 

Laget en liten juledekorasjon i glassbollen til denne lysbeholderen 🙂 

 

Pyntet også med juleduk og røde julelys på spisebordet 🙂 

 

Juletreet vårt på plassen sin på stua vår, og vi har festet det for å gjøre det kattesikkert 🙂

 

Julepynt på juletreet 🙂  

 

Julepynt på juletreet vårt 🙂 

 

Tradisjonen tro på lillejulaften må man også se “Grevinnen Og Hovmesteren” 🙂 

 

Julaften med “Tre Nøtter Til Askepott” hører også med 🙂 

 

Meg selv klar for julaften 🙂 

 

Middagsbordet dekket for julaftensmiddag 🙂 

 

Til dessert på julaften hadde vi multekrem som mannen min laget og krumkaker som jeg hadde laget 🙂

 

Noen av de kjempefine julegavene jeg fikk til jul 🙂 

 

Vil ønske mine bloggvenner, blogglesere og følgere en fortsatt kjempefin og god jul <3 🙂 Ta godt vare på hverandre <3 🙂 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#desember #jul #julaften #julepynt #julestemning #juletre #bilder #julekos #oppdateringomjulen2017

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Vel overstått jul 🙂 Det er koselig å lese om hvordan du og mannen din har hatt det i julen, og det det ser ut som dere har hatt det koselig 🙂 Du viser fine og stemningsfulle julebilder 🙂
      Det var et nydelig bilde av deg, og du er en nydelig dame med et godt hjerte <3
      Jeg skal på jobb i morgen ettermiddag, og da jobber jeg til og med fredag 28.12. Etter 28.12 har jeg fri til og med onsdag 03.01. Som avtalt kommer jeg på besøk slik at jeg får truffet Else Marit før jeg skal på jobb imorgen. Det blir koselig 🙂
      Mona Elisabeth kommer til Trondheim på fredags ettermiddag med båten fra Kristiansund. Jeg gleder meg til lørdag til vi skal treffes 🙂
      Julefeiringen vår har vært koselig. Mamma og pappa feiret sammen med broren min og familien hans. I år var søsteren min og familien hennes hos oss på julaften. 1.juledag var vi samlet alle sammen til julelunch hjemme hos mamma og pappa. Det var koselig 🙂 I dag har vi vært på julemiddag hjemme hos svigerforeldene mine, og der var det stort og smått samlet 🙂
      Jeg gleder meg til å treffe både deg og Else Marit i morgen formiddag 🙂 Det er moro at det klaffer for oss alle tre 🙂
      En fin kveld ønskes deg 🙂
      Godklem fra Irene

    2. due: Tusen takk for kjempekoselig kommentar 🙂 Ja, det har vært en kjempekoselig julefeiring, men selv om juledagene er over er romjulen også kjempekoselig med ro og avkobling fra hverdagens gjøremål. Det avbrekket trenger man 🙂

      Ønsker deg og familien din også en kjempefin og god jul videre <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    3. Irene: Tusen takk for kjempekoselig kommentar 🙂 Sitter og slapper av med en julefilm på TV’n før jeg skal finne senga. Begynte å se på den, men så måtte jeg fortsette å se den ferdig 🙂

      Det blir kjempekoselig at du kommer innom en tur slik at du får truffet Else Marit 🙂 Gleder meg til å se deg også 🙂

      Ikke minst gleder jeg meg til gymnasvennetreffet på lørdag, og jeg gleder meg til å se alle igjen 🙂

      Kjempekoselig at dere hadde en kjempekoselig og fin jul 🙂

      Ønsker deg, mannen din og jentene en kjempefin og god jul videre 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    4. Så mange koselig og flotte bilder! Ser og høres ut som en flott julefeiring! OG du har planer videre også ser jeg…Kos deg i julen og nyt hver dag! klem

    5. Tuuusen takk snuppa for en råkos formiddag sammen deg og Irene i dag;)) Det var råkost å få treffe dere begge;)) Og det var råkost å treffe kattene dine;))
      Jeg gleder meg til festen på lørdag. Og det skal bli råartig å treffe gamle venner;))
      Råkoselig å lese om hvordan du har feiret julen. Du har delt råfine bilder. Og jeg har sansen for julepyntbildene dine som du har tatt;)) Åhhh herregud så råfint bilde av deg. Vakre og fine snuppa mi;)) Det lyser godhet av av smilet ditt.
      Vi råkoser oss hjemme hos mamma og pappa. Og alle tre ungene våre har vært mye sammen søskenbarna sine. I går var mine tre på byen sammen to av søkenbarna sine. Jeg hørte ikke at de kom hjem en gang i natt. De var en tur i byen i dag. Og da mannen min hentet meg hos deg plukket vi jentene opp utenfor teateret.
      Ha en råfin kveld;))
      Stooor klem fra Else Marit

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg