MOTIVASJONEN ER FORTSATT 100% TILSTEDE,FOR RIKTIG KOSTHOLD OG TRENING GIR RESULTATER P VEKTNEDGANGEN :)

Det er blitt fredag, og det er helg :) Endelig denne uka fikk jeg kommet meg i gang igjen med treningen. Forrige uke mtte jeg ta ufrivillig treningsfri. Fikk betennelse i en tann, og mtte til tannlegen. Hadde s vondt i tanna, og jeg fikk antibiotika for bli kvitt betennelsen. Jeg blir alltid kroppssyk de gangene jeg har tannsmerter, og denne gangen intet unntak! Derfor fikk jeg ikke trent noe forrige uke. Jeg ble helt rastls nr jeg ikke fikk trent noe, og jeg savnet treningen! 

Endelig er jeg i gang igjen, og tirsdag denne uken hadde jeg time i treningssalen hos fysioterapeuten. Fikk 3 nye velser jeg kan sette inn i fullkroppsktprogrammet mitt, og det var kjempeherlig :) Denne uken fikk jeg trent tirsdag og torsdag, og jeg tenker f til en overkroppskt p treningssenteret imorgen eller p sndag. 

Jeg m trene med hndleddssttten p for unng smerter i hndleddet etter operasjonen jeg hadde i november. Det betyr at i velsen nedtrekk m jeg ta mindre vektbelasning, men jeg tar flere repetisjoner. Samme med bicepscurl for hyre arm. Den velsen gjr jeg p en lettere mte i kabel, og med mindre vektbelastning. Hndleddssttten gjr hndleddet mer stabilt under trening, og jeg merker den er god ha p seg. 

Fysioterapeuten sier at to helkroppsktdager og en overkroppskt i uka er mer enn nok for meg. Siden jeg sliter med kronisk betennelsesreumatisme trenger kroppen min kanskje lengre tid p restituere seg etter trening, og derfor er tre kter i uka mer enn nok. Jeg velger hre p henne, for hun kan faget sitt! 

Jeg har ftt noen f anonyme kommentarer i kommentarfeltet mitt (som jeg har slettet) p at jeg burde trene flere ganger i uka samt komme meg ut for g tur! Dere som skriver slike feige anonyme kommentarer vet ikke hva dere snakker om! Jeg trener kun for meg selv, jeg trener for bli sterkere, jeg trener for at kroppen min har godt av det og jeg trener for g litt ned i vekt! Ha det klart for dere anonyme at jeg tar ikke deres rd til meg for fem flate re! Jeg spurte ikke dere om rd, fordi jeg tviler p at dere er utdannet leger, ortoped eller fysioterapeuter! Dere anonyme som forteller meg hva jeg br gjre hrer jeg ikke p i det hele tatt! Jeg trener p den mte jeg har utbytte av, og ikke for at dere belrer meg om hva dere mener jeg burde gjre! 

Min trening er lagt opp ut fra mine forutsetninger og min kroniske betennelsesreumatisme, og det er derfor jeg velger trene to fullkroppsktdager, hos fysioterapeuten min. Der har jeg faglrte fysioterapeuter jeg kan sprre om hjelp og rd. I trener jeg en overkroppskt p treningssenteret de ukene jeg er i form til det! Det er ikke krise om jeg ikke fr trent dag nr.3 som er overkroppskt, men jeg ser p det som en bonustrening! 

Det gr kjempebra med vektnedgangen min, og jeg er kjempefornyd :) Her om dagen prvde jeg p meg bunaden min. Stakken er blitt for stor, og vesten er slamsete og for stor den ogs. 17.mai 2018 vil nok bunaden min henge p selve hengslene, og ikke p kroppen. Bare det i seg selv er kjempestor motivasjon til fortsette trening og sunt kosthold! Jeg m med hnden p hjerte f lov til si at jeg er stolt over hva jeg har klart f til siden jeg begynte for fult med trening og sunt kosthold i januar 2018 :) 

Jeg bruker ikke vekt, for det vet jeg kommer til gjre meg stresset. Som motivasjon bruker jeg gamle klr som jeg har ml komme inn i!

Hsten 2002 fjernet jeg mandlene mine, og jeg raste ned i vekt. Da jeg oppdaget at det hadde vrt en lettvint slankekur ble jeg som besatt p vekten, og jeg utviklet faktisk spiseforstyrrelse ut av det! Denne spiseforstyrrelsen slet meg med fra 2003 - 2004. Hvis jeg fr vre 100% rlig var jeg kjempestygg nr jeg var s tynn som jeg var. P det tynneste i 2004 var jeg nede p 40-tallet i vekt. Aldri mer om jeg skal s lavt ned! 

 

Meg selv sommeren 2004. 

 

Takket vre mannen min, familien min og de kjempegode vennene mine pnet de ynene mine, og jeg greide snu spiseforstyrrelsen. Jeg kastet vekta, og begynte spise! Problemet var at jeg la mer p meg mer enn det jeg tok av. I tillegg p den tiden var jeg mindre mobil, for jeg gjennomgikk flere operasjoner i achillesscenene og hlene mine. P grunn av operasjonene var ble det mye stillesitting p meg. Det er helt normalt at man legger p seg nr man begynner spise igjen! Kroppen min hadde gtt p sparebluss gjennom to r, og forbrenningen var delagt! Nr jeg begynte spise mat tok kroppen til seg alt fordi den var innstilt p at n fikk den ikke mer mat. Etter man har gjennomgtt en slankekur er det kjempeviktig venne kroppen til kalorier igjen. Det skal man gjre kontrollert og rolig for venne p kroppen mat. 

Mlet mitt med min vektnedgang n er finne en vekt jeg kan trives med, og som gjr at jeg kan vre sunn og frisk. Kostholdsplanen min har jeg laget i samarbeid med fysioterapeuten hentet inspirasjon fra ulike nettsider, snappere og instagrammere som jeg flger. Jeg spiser det som kalles for rene produkter. Spiser karbonadedeig, kylling, mager kesam, mager cottage cheese, havregryn, speltlomper, egg, bringebr, grnnsaker og hvis jeg skal toppe havregrten min gjr jeg det med surkin gold. P ukedagene holder jeg meg langt unna sjokolade og snop. Det gr kjempebra. Jeg har ikke lyst p det en gang! I helgene kan jeg kose meg med sjokolade, men ikke mengder! 

Nr jeg spiser den maten jeg gjr merker jeg at kroppen min fles mye lettere og bedre! Jeg passer p f i meg nok proteiner, for det er kjempeviktig med tanke p g ned i vekt! Fr hvert mltid veier jeg maten min, men det er fordi jeg lrer mye nr jeg ser hva mltidet inneholder av de forskjellige nringsstoffene. Litt av opplegget p dietten jeg flger er hentet fra Grete Roede nr det gjelder telle kalorier. Det er noks mye mat man skal ha for holde forbrenningen i gang. Jeg ligger p mine kalorier i forhold til mine ml, og i forhold til hvor mange ganger jeg trener i uka. Den dietten jeg flger passer meg kjempebra, for jeg har mye energi, og faktisk mer energi n enn hva jeg hadde fr jeg begynte. 

Jeg fler seg at jeg er p riktig vei nr det gjelder vektnedgang. Er bestemt p at jeg ikke vil oppgi vekta mi og antall kalorier jeg ligger p om dagen! Min diett er tilpasset meg. Hvis du nsker g ned i vekt. Ta kontakt med en kostholdsveileder som kan sette opp en diettplan ut fra dine ml og forutsetninger. Alle har vi ulike forutsetninger. Noen nsker bygge masse muskler. De m ha en annen kostholdsplan enn meg som er en vanlig mosjonist som nsker komme meg i form, bli sterkere samt g litt ned i vekt. 

Personlig er jeg kjempefornyd med det jeg har greid s langt, og jeg gir meg ikke! Jeg er kjempemotivert til fortsette, og jeg mener selv jeg gjr det p riktig mte for meg selv. Nr jeg merker p klr at de blir lsere og at gamle klr passer tenner det motivasjonen enda mer :) Jeg vil ikke oppgi hvor mange kilo jeg skal ned til, men jeg vil ned til en vekt som er sunn for meg som en voksen person. 

Noen har spurt meg om jeg kan legge ut bilder underveis. Her er jeg bestemt at jeg er ikke den bloggeren som deler bilder av meg hvor jeg poserer foran et speil og viser frem kroppen min. Det hper jeg at dere har forstelse for. Jeg nsker heller dele bilder fra trening, bilder av maten jeg spiser og litt om hvor jeg ligger an i lypen. 

Grunnen til at jeg er fornyd med det jeg har klart er fordi jeg har ftt treningen som en del av hverdagen min. Jeg gleder meg til hver treningskt. Noen dager kan jeg vre s sliten at tanken p dra p trening er et ork, men nr jeg frst kommer meg p treningen s er det kjempeherlig, og jeg blir fylt med ny energi :) Man angrer aldri p at man tok en treningskt! Jeg sliter med kronisk betennelsesreumatisme, og det at jeg trener 2-3 ganger i uka gjr meg kjempestolt. Tenk at jeg har kommet dit jeg er i dag. Jeg tror det ikke selv en gang, og det er lov si at man er fornyd med resultatet sitt :) 

Jeg var jo litt redd for hva andre syntes nr jeg som overvektig kom inn p treningssenteret, og jeg husker jeg gruet meg frste gangen jeg gikk inn der. Det var temmelig bortkastet! Det er absolutt ingen som tenker over at en overvektig kommer inn og trener, for det frste har de som trener mer enn nok med seg og det de holder p med. Jeg er 100% sikker p at de aller fleste tenker at det er kjempebra at vedkommende trener! De dagene jeg bruker treningssenteret til trene overkropp er det en god del pensjonister som kommer for trene, og noen av pensjonistene imponerer meg med det de gjr! Tidligere i hst snakket med en eldre mann som sprang p tredemlla etter han var ferdig med oppvarmingen sin. Han var 80 r gammel, og han hadde skiftet kneet sitt. N ville han komme seg i form igjen. Det er bare ta av seg hatten for :) Rdet mitt er ikke tenk tanken p at andre ser ned p deg om du er litt overvektig og kommer inn p treningssenteret. Disse tankene er kun i ditt eget hode! 

nsker vise noen bilder fra uka som har gtt, og jeg hper dere liker dem :) 

 

Frokost er dagens viktigste mltid. Jeg varierer litt hva jeg spiser. De dagene jeg trener spiser jeg gjerne havregrt med proteinpulver i. Topper havregrten med frosne bringebr som jeg tiner i mikoen og sukrin gold :) 

 

P dager hvor jeg har smerter i leddene om morgenen kan jeg vre litt slapp. Da tar jeg en scoop med PWO for f opp energinivet mitt fr treningskten :) 

 

Da jeg begynte g p tredemlla greide jeg g 1,5 km i timen i fart, og n er jeg oppe i 4,4 km/t. Fra neste uke m jeg sette opp hastigheten til 4,5 for f enda mer utbytte samt f opp pulsen enda mer :) 

 

Leggpress er favorittvelsen min, og neste uke skal jeg ke i belastning i denne velsen :) Det er kjempemotiverende :) 

 

Jeg frer alltid treningsdagbok etter hver treningskt for se fremgangen, og det gir ogs kjempestor motivasjon :) 

 

En annen kjempegod frokost jeg spiser er mager kesam som jeg topper med frosne bringebr som jeg tiner i mikroen og sukrin gold :) Det er kjempegodt :) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#livsstilsendring #trening #iform #vektnedgang #diett #oppdatering #bilder #motivasjon

 

 

 

 

 

 

 

14

Ja, det viktigste er finne en vekt som er passe til kroppen sin. Og at hodet er med p det hele. At det ikke OVERTAR, men henger med. Og trening er jo flott, og jeg er enig med deg i at folk ikke flger med p de ANDRE s mye. Det er noe vi bare tror. Folk har mer enn nok med egen trening, og seg selv tror jeg :-) Flink er du :-) Ha en fin fredag Toril

frodith: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg :)

S absolutt om det er, og mlet mitt er at jeg vil vre i god fysisk form. Hodet m vre med hele veien, og det er kjempeviktig! Hvis hodet overtar kan det fort g galt.

Jeg ogs tenkte akkurat det samme til begynne med at folk kom til se rart p meg, men p treningsstudio er de som trener opptatt med sin egen trening. Noen ser jeg str med mobilen og tar selfier av seg selv hvor de str og viser muskle, og jeg ler nr jeg ser det, for de ser litt selvopptatt ut nr de tar bilder av seg selv slik :) Spesielt jenter i 20 rs alderen.

Jeg tar bilder jeg ogs, men jeg kommer aldri til ta selfier foran speil. Tar intetsigende bilder av apparatene jeg. Det holder i btter og spann for meg :)

nsker deg en kjempefin torsdag :)

Purr, purr, fra Toril og kattene

Rfint innlegg snuppa mi;)) Og skal vre fornyd med jobben du gjr og har gjort.

Jeg husker deg godt da du var p det tynneste. Og jeg er s rlig mot deg at jeg ser at du var skremmende tynn en periode. Du s gammel ut den gangen. Jeg er glad for at du greide komme deg bort fra spiseforstyrrelsen du hadde.

Og n ser det ut som du har et sunt og bevisst forhold til kosthold og trening. Det er det som er hemmeligheten. Sunt kosthold og trening er det beste. For oss som ser deg vises det godt at du har gtt ned. Men du gr ned p en fornuftig mte over tid. For p en mten blir kroppen din vant til det.

Det er rbra at du ikke oppgir vekt og kalorier. Og det skal du aldri gjre. For du vet aldri om det er en bloggleser som snapper opp og gjr det samme. Det kaller jeg for fornuftig av deg.

Snakket med Irene p chat p facebook. Og hun fortalte at hun var stl etter dere trente sammen;)) Hehe;))

Jeg backer deg opp snuppa mi;)) For jeg vet du kommer til klare det. Jeg kjenner deg godt og vet at du har viljestyrke ut av en annen verden.

Ha en rfin fredag;))

Stooor klem fra Else Marit

Else Marit: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg Else Marit vennen :)

Setter kjempestor pris p sttten at du aner ikke <3 :) Jeg er kjempefornyd med det jeg har klart f til.

Er kjempeglad for at jeg kom meg ut av det, og at de dumme mandlene skulle f hodet mitt ut p kjret slik! Det var idiotisk av meg!

Jeg vil ha et sunt forhold til kosthold og trening, og hodet mitt skal ikke f ta overtak! Det jeg har lrt n er at skal man forbrenne med trening m man spise. Jeg er ikke s striks, for jeg har en kosedag p lrdager. Det jeg har merket er at kroppen min har det mye bedre med den dietten jeg spiser n, og jeg har kjempemasse overskudd!

Raser man ned i vekt vil man gjerne g opp det dobbelte, for kroppen gr i sparemodus.

Jeg kommer aldri til oppgi vekt og antall kalorier p det jeg spiser. Det er fordi det jeg spiser er tilpasset meg, og ingen andre.

He, he, he :) Irene fortalte at hun var stl ja :) Kjempekoselig trene med henne :)

Tusen takk, og det setter jeg kjempestor pris p <3 :)

nsker deg en kjempefin torsdag :)

Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

Det er enestende at du fortsatt holder motivasjonen oppe, og du skal vre stolt av deg selv :-) Du har ikke trent p mange r p grunn av operasjonene dine, og n trener du 2 - 3 ganger i uken. Det er slike som deg som er et forbilde og motivasjon for andre i samme situasjon.

Jeg leste litt om ren mat som du spiser. Det er prinsippet som Grete Roede dietten tar utgangspunkt i at du velger sunnere alternativer og magrere mat.

Feilen mange gjr nr de slanker seg er spise altfor lite, og de forstr ikke at proteiner er uhyre viktig for metthetsflelsen.

Ikke bry deg om anonyme som skriver disse kommentarene til deg. Det finnes alt for mange kritikere der ute som tror de skal belre andre. Gjr det du skal gjre, og ikke la slike kommentarer g inn p deg. Nr de er anonyme er det i hvert fall ikke noe bry seg med. Du har fysioterapeut, ortoped og fastlegen din som er de som kjenner deg best.

Du forteller at du la p deg etter du var p det tynneste, og du har helt rett. Nr du begynte spise skrek kroppen din etter mat, og den tok vare p alt den fikk. Kroppene vre er lure p det omrdet. Med alle halsbetennelsene dine vren og sommeren 2002 og fjerning av mandlene dine er det ikke rart at du raste ned i vekt. Jeg husker fra en syforeningskveld hvor du hadde halsbetennelse, og du fikk ikke i deg vtt eller trt. Det trer p kroppen med hissige halsbetennelser. Du oppdaget heldigivs at det var ikke den smarteste lsningen slanke seg p, for du var altfor tynn en stund. Det er bra du ikke har ml om se slik ut som du gjorde, og det gjr det trygt for vi som er dine nrmeste venninner sttte deg med trening og vektnedgang.

Det er moro nr klr blir for store. Normalt sett m vi andre sy ut bunadene vre :-) Jeg s snappen din i gr, og det var en del som skulle fylles der ja :-)

En fin, fin ettermiddag nskes deg :-)

Godklem fra Irene

Irene: Tusen, tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg, og tusen takk for besket i gr formiddag :)

Jeg er kjempefornyd med det jeg har klart til n, og srlig nr jeg tenker p det utgangspunktet jeg hadde da jeg begynte. Ser jo i treningsdagboken min at jeg har kt i alle velsene. M jo ogs ta hensyn til belastningen slik at jeg unngr f betente hler, achillesscener og armer nr jeg legger p vektbelastning. Der passer fysioterapeuten min nye med.

Kosthold og trening har mye si, og man skal spise mat for forbrenne. Det er mye mat ogs, og det er s vidt jeg klarer f i meg alle mltidene for komme opp i dagsbehovet mitt!

Jeg bryr meg ikke om de feige anonyme kommentarene, for de kjenner meg ikke. De vet ikke hva de snakker om. Selv tror de at de sitter med fasiten om hva som er rett for alle andre, men de er ikke utdannet kostholdsveileder eller fysioterapeut. De feige anonyme tror de vet bedre enn alle andre, og har et sterkt behov for kritisere alt andre gjr.

Huff! De hyppige halsbetennelsen jeg hadde fra januar 2002 - september 2002 var plagsomt, og flere pencelinkurer. Etter jeg fjernet mandlene mine var i ikke hodet mitt med meg for fem flate re, og det ballet p seg. Mandlene mine satt s dypt og hardt, og jeg ble jo sykemeldt en mned etter operasjoner. Fikk ikke lov til spise annet enn saftis de 3 frste ukene. Var rimelige lut lei saftis da ja! Jeg mistet hodet fullstendig p det tidsrommet, og det unner jeg ingen, absolutt ingen!

Jeg mtte bare filme bunadsprvingen p snap chat :)

nsker deg en kjempefin torsdag :)

Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

Byer meg i hatten, du er kjempeflink. Godt at du har et sunt forhold til bde mat og vekt i dag. Og ja, du ser mye bedre ut med litt kjtt p kroppen enn som helt skrapet!

Vet du hva, ikke bry deg om de som mener de kan kroppen og helsa de bedre enn deg.

St p!

God helg og klem herfra :)

Lillja.blogg.no: Tusen takk for kjempekoselig kommentar :) Setter kjempestor pris p sttten <3 :)

Jeg er kjempefornyd selv ogs med det jeg har klart hittil :) Mlet er at jeg skal ha et sunt forhold til mat og vekt, og for g ned i sunn vekt m man spise. Det er s mye mat i lpet av en dag, og jeg klarer nesten ikke spise opp alt, men det er fordi at forbrenningen skal fungere.

S skrapet og tynn som jeg var vil jeg aldri bli! Aldri!

Jeg bryr meg midt i dass over de feige anonyme som tror de vet best. De er noe feiginger som tror de vet best om alle andre, og har et sterkt behov for kritisere hva andre foretar seg nr det gjelder mat og trening! I tillegg kjenner de ikke min reumatisme en gang, og de vet ikke hva slags plager jeg har annet enn de de leser p bloggen. Som fastlegen min sier det er oss selv som kan vr egen helse best, og som kjenner kroppene vre best selv.

Jeg skal fortsette st p!

nsker deg en kjempefin torsdag <3 :)

Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Synes du pre workouten hjelper? Alle jeg har gjr bare at jeg klr, vkner ikke noe av de :/

Carina L: Jo, jeg synes PWO'en hjelper kjempebra. Den klr, men det hjelper p at energien kommer nr jeg trener :) Tar den ikke hver dag som mange gjr, og kanskje jeg har bedre effekt av den p grunn av det.

nsker deg en kjempefin torsdag :)

Purr, purr, fra Toril og kattene

S flink du er! og jeg er s enig...man m finne det som passer for en selv..og er jo helt hplst at noen skal bry seg med det....Men er noen som alltid vet best...tror dem..Lykke til! og st p!! ha en god kveld og nyt helgen! klem

Toini: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg :)

Jeg er kjempeglad for at jeg har kommet dit jeg er i dag, og jeg skal komme lengre, men fortsette med den sunne kostholdet som jeg har gjort. Samtidig kunne unne meg noe i helgene. Kostholdet og treningen skal ikke g utover det sosiale.

Det kostholdet jeg har n hjelper ogs p at jeg har mye energi, og mer enn hva jeg hadde. Kosthold og trening henger sammen mer enn hva vi aner!

De feige anonyme er de som tror de vet bedre enn alle andre, og de fremstr som bedrevitere nr det gjelder kosthold og trening. Ikke vet de noe om hvilke plager jeg har med reumatismen min, for en reumatisme er forskjellig fra menneske til menneske. Jeg har det p min mte, andre p sin mte. Hvis jeg skal vre rlig s bryr jeg meg ikke om de feige anonyme i det hele tatt!

Takk for det, og det skal jeg gjre!

nsker deg og hundene en kjempefin torsdag :)

Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

Du er jo flink :) Ler av slike som skal leke utdannet innen bde ditt og datt. Gjr det p den mten du fler for, og den mten du har blitt anbefalt av de som kan dette. Det er du som vet hva som er best for nettopp deg :) <3

due: Tusen takk for kjempekoselig kommentar, og jeg setter kjempestor pris p kommentaren din <3 :)

Jeg har ftt et fastsatt treningsprogram fra fysioterapeuten ut fra mine forutsetninger, min reumatisme og det jeg sliter med. Det er det jeg forholder meg til, og det viktigste for meg er at jeg ikke skal fremprovosere betennelser og overbelastninger i hler, achillesscener, hndledd, albuer og skuldre. Anonyme og feige bedrevitere som ikke har relevant utdanning hrer jeg aldri p, og jeg ler av dem jeg ogs. De dummer seg ut med leke "bedrevitere" for andre :)

Er kjempefornyd med at jeg har kommet s langt som jeg har, og jeg skal fortsette med giv og lyst i 2018 :)

nsker deg en kjempefin torsdag <3 :)

Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

Skriv en ny kommentar