TIL SOPHIE ELISE SINE NETTROLL! (Bloggere mot mobbing)

Bloggeren Ei Heks har en utfordring til oss bloggere å engasjere oss i kampen “Bloggere mot mobbing”. Her finner dere utfordringen: http://eiheks.blogg.no/1541103962_blogging_mot_mobbing_2018__rets_utfordring.html

Dette innlegget har jeg postet før, men jeg velger å publisere det en gang til! 

Jeg har lyst til å rett og slett lyst til å gråte, for så sint og fly forbannet på ondskapsfulle nettroll er jeg. Da mener jeg nettroll i ordets rette forstand. 

Selv ser jeg på “Skal Vi Danse” på TV2. Jeg liker programmet, og har alltid likt programmet. Blir kjempeimponert over hvor flinke deltakerne er 🙂 Deltakerne er under konstant press, og de har en uke på å lære seg dansene sine på. Det står det kjempestor respekt av. 

Selv spiller jeg tverrfløyte, og jeg har spilleoppdrag ved gudstjenester, hyggetreff, begravelser, bryllup, til kor som trenger fløytespill ved julekonsert etc. Jeg har spilt publikum til tårer. Flere ganger har f.eks. folk på en gudstjeneste kommet og takket meg for at jeg spilte, og de har kommet bort med tårer i øynene. Når jeg som fløytist skal spille i en begravelse, er det i seg selv kjempetrist, men jeg skal gjøre en jobb. Da må jeg koble ut, og jeg må fokusere på melodien jeg skal spille. Samtidig så vil jeg formidle noe til de som hører på. De som hører på skal føle de er i sangen jeg spiller. 

Det samme gjelder på andre spillejobber jeg har. Jeg må formidle det jeg spiller til de som hører på. Hvis jeg klarer å formidle følelse og nerve i musikken, da har jeg gjort jobben min, og når folk kommer med tårer i øynene og takker meg for fløytespillingen. Da har jeg gjort en jobb, for da har jeg gitt publikum noe. Det skjer ofte når jeg spiller en melodi på fløyta at jeg begynner å gråte etterpå, og det er fordi jeg er i musikken. 

Musikk er kunst på samme måte som dans, drama, film, tegning, dikt, form og farge. I alle disse kunstformene handler det om følelser, og det å uttrykke seg uten ord! 

Deltakerne i “Skal vi danse” holder på med en kunstform på nøyaktig samme måte som musikk. Dans handler om følelser, og det er følelser uten ord! På lørdag 20.10.2018 skulle deltakerne gi dansen til noen. Deltakerne hadde forskjellige uttrykksformer i dansene sine som glad, takknemlig, romantisk, trist osv.

Sophie Elise danset til minne om sin avdøde venn, og dansen hennes var så sterk, så inderlig, ekte, ærlig og med en nerve som gjorde til at jeg satt med gåsehud. Det gikk ikke lang tid før tårene mine strømmen ned kinnene, fordi jeg ble så rørt! Noen vil sikkert si: “Det går ikke an å få gåsehud av en dans”. Jo det gjør det så absolutt! På samme måte som når man hører på et musikkstykke som går rett til hjertet <3 🙂 

Selv blir jeg lett rørt til tårer av kjempefin musikk, av et vakkert dramastykke, av en fin film eller et dikt. Hvis dette treffer meg i hjertet begynner jeg å gråte. Det betyr at musikken, diktet eller filmen har gitt meg noe som har rørt ved hjertet mitt. 

Jeg har aldri opplevd å bli rørt til tårer av dans før. Aldri! Helt til Sophie Elise greide prestasjonen å røre meg til tårer i første sending av “Skal vi danse”. Jeg er en helt vanlig utenforstående TV-seer, og jeg kan ikke noe om dans selv. Hat gått ett år på danseskole i min barndom, men det er ikke å kunne dans 🙂 

Sophie Elise klarer gjennom dansen å ta meg som TV-seer inn i dansens indre kjerne som handler om å formidle en følelse uten ord! Det  har ingen klart før henne. Sophie Elise har knekt koden om hva dans som er en estetisk kunstform handler om <3 🙂 

Dansen Sophie Elise danset på lørdag var noe av det sterkeste jeg har sett følelsesmessig noen gang. Den var tvers igjennom ærlig og oppriktig <3 🙂 

 

Bildet lånt fra https://www.dagbladet.no/kjendis/hyllet-avdod-venn—visste-ikke-om-jeg-skulle-klare-det/70341647

 

Så til det jeg reagerer kraftig på nemlig de hatefulle, ondskapsfulle, sjalu og motbydelige anonyme nettrollene som klarer å lire ut av seg de kvalmeste kommentarer som finnes i kommentarer på bloggen til Sophie Elise. 

Dèt på en dag hvor Sophie Elise skulle igjennom en sterk og emosjonell dans til ære for sin venn, og hvor fortiden innhentet henne.

Dere kan lese blogginnlegget som Sophie Elise skrev her: http://sophieelise.blogg.no/1540039891_kjre_henrik.html 

Der kan dere også lese hva de anonyme nettrollene lirer ut av seg. Selvfølgelig dukker de feige anonyme nettrollene opp i kommentarfeltet til Soohie Elise, og de spyr ut av seg hjernedøde og sårende kommentarer 🙁 Det var det siste Sophie Elise trengte å få på bloggen sin på en slik emosjonell dag <3 🙁 

Kommentarene fra nettrollene er beskyldninger om at Sophie Elise fisker etter stemmer ved å sutre, være i fokus, beskyldninger om å ikke stille opp for kameraten sin før han døde m.m. Da jeg leste kommentarene som de anonyme nettrollene hadde skrevet ble kvalm, uvel og jeg fikk vondt i sjelen. Ingen, og da mener jeg ingen bloggere eller nettbrukere fortjener å motta slike stygge og kvalmende kommentarer i kommentarfeltene sine! 

Jeg greide ikke dy meg, og jeg måtte sende Sophie Elise støttekommentarer på blogginnlegget hun hadde skrevet, og i hvert fall når hun skulle danse en dans til sin avdøde venn <3 <3 <3 Da jeg leste de stygge kommentarene fra de feige anonyme nettrollene kunne jeg ikke sitte passivt å se på at det skjedde. Jeg måtte si fra, for jeg følte det var min plikt som en medblogger. 

Så kan man spørre seg selv hva som driver slike anonyme nettroll til å skrive slike stygge kommentarer på blogger sitt kommentarfelt. Det blir en klisjè å si at det skyldes sjalusi.

En ting er sikkert, og det er at nettrollene forholder seg kun til janteloven at man ikke skal tro at man er noe når de tråkker på Sophie Elise.

Da er spørsmålet mitt: “Hva har nettrollene klart å oppnå?” Svaret mitt til det er ingenting! De klarer ikke se på at Sophie Elise lykkes med dansen i “Skal vi danse”, og de klarer ikke se at Sophie Elise er i sitt ess når hun får danse, og dansen gjør henne godt. Derfor har de et indre behov for å trykke henne ned 🙁 Jo mer jeg tenker over det, jo mer sint blir jeg 🙁 

Nettrollene har faktisk ikke forstått hva dans som kunstform handler om, nemlig beskrive følelser uten ord. 

Kjære Sophie Elise! Du leser mest sannsynlig ikke dette blogginnlegget mitt, men jeg håper noen du kjenner leser det slik at de kan videreformidle mitt budskap til deg <3 🙂 

Siden sist jeg publiserte dette blogginnlegget trakk Sophie Elise seg fra “Skal Vi danse”. Selv om det var trist at favoritten røk ut, står det respekt for avgjørelsen hun valgte å gjøre ved å tenke på seg selv. Hun valgte å sette sin egen helse først, og det er noe alle mennesker har rett til å gjøre! Sophie Elise skrev et ærlig innlegg hvor hun skrev at hun var psykisk sliten, og at ting var et ork for henne. Hun fant ikke glede med det hun gjorde, og hun gråt mye <3 🙁 

Til og med det presterer feige anonyme nettroll å skrive stygge kommentarer til henne for 🙁 Jeg skjønner ikke hva de anonym nettrollene tenker med, men det er vel det at de ikke tenker. De har et behov for å tråkke Sophie Elise ned i søla 🙁 De mener at henne psykiske problemer kommer av måten hun framstår i sosiale medier, og at hun misbruker psykiske lidelser. Hallo! Hvem er det som har retten på sin side å si det? Jeg blir oppgitt og lei meg at ikke enkelte folk har mer medfølelse med noen som sliter med psykiske problemer. Nå er faktisk angst og depresjoner en del av psykiske lidelser, og diagnosen settes av en lege. 

Sophie Elise hadde mange som heiet på henne og som stemte på seg lørdag etter lørdag. Det var fordi vi faktisk s så med våre egne øyne at hun var en av dem som var vært jevnest i årets sesong, og hun hadde en enorm utvikling fra første program <3 🙂 

Som en utenforstående TV-seer av “Skal vi danse” klarte hun kunststykket å danse på meg gåsehud og tårer <3 🙂 Dèt uten å si et ord. Hun er et dansegeni, og hun visste hva kunstformen dans handlet om, nemlig formidling av følelser <3 🙂 

Det har vært mange som har tatt avstand fra de feige anonyme nettrollene som har dukket og som dukker opp i kommentarfeltet på bloggen hennes og rakker ned på absolutt alt hun foretar seg, og det er kjempetrist å se <3 🙁 Ingen, absolutt ingen bloggere skal behøve å oppleve og få slike stygge anonyme kommentarer fra feige anonyme nettroll <3 🙁 Jeg får vondt langt inni hjertet når jeg leste kommentarene Sophie Elise har mottatt på bloggen sin, for kommentarene styres av sjalusi, janteloven og til dels hat! 

Den kvelden Sophie Elise danset til minne om sin avdøde venn var det mange hatkommentarer på blogginnlegget hennes fra anonyme nettroll, og normalt sett bruker ikke jeg å kommentere på bloggene til toppblgogerne, men jeg valgte å skrive noen sannhetens ord til disse nettrollene, for jeg ble kjempelei meg for Sophie Elise sine vegne 🙁 Det siste hun trengte etter å ha danset for å ære sin avdøde venn var stygge kommentarer fra de anonyme nettrollene 🙁 Da følte jeg på å si fra om slik nettoppførsel! Jeg tolererer ikke og aksepterer ikke slik stygg nettoppførsel fra feige anonyme nettroll! 

Hvis vi hadde vi møtt de anonyme nettrollene ansikt til ansikt hadde nettrollene tapt! 

Ønsker Sohie Elise lykke til <3 🙂 Håper hun får hjelpen hun trenger, og at hun kommer seg på føttene igjen <3 🙂 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#tv2 #skalvidanse #sophieelise #netthets #dans #kunstform #følelser #forstådans #bloggingmotmobbing #stoppmobbing #kvitteringslistemotmobbing  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 kommentarer
    1. Det har alltid forundret meg hvordan dere som spiller nydelig musikk eller synger under begravelser, klarer å holde hode kaldt å ikke bryte sammen. Selv om det ikke er noen som er nær meg, eller jeg ser noe på tv blir jeg en stor våt flekk….
      Jeg har ikke fulgt Skal vi danse på flere sesonger, mest for at det har vært andre ting som har interessert meg mer. Anonyme nettroll har jeg ingenting til overs for. Har man noe man vil si, får man gjøre det med navn i tillegg til at kommentaren skal være saklig. Skrive oppgulp og sårende kommentarer er helt uakseptabelt. Det burde vært en sperre på å kommentere anonym, men tror ikke vi kommer dit noen gang.

    2. Det kommer vel ikke som en bombe at jeg ikke er en blodfan av SE.Jeg syns at hun sørger for litt vel mye fokus på seg selv,hun er fortsatt svært dobbeltmoralsk og i det siste har hun hatt en lei tendens til å virke belærende (overfor de hun klarer å influence)
      Jeg leste kommentarfeltet du linket til og det er,som du sier,mye usakelig trolling,men samtidig merket jeg meg at det kom frem noen interessante opplysninger også som SE har unnlatt å nevne.
      Fortsatt syns jeg hun får litt overtenning på dansegulvet og virker (noen ganger) hyper.Det ser ut for at “alle” har trykket henne til sitt bryst og selv dommerne har bestemt seg for å overse en del “småfeil”.Det er ikke rettferdig mot de andre deltakerne.
      Det er helt tydelig for meg at SE spiller mye på sympati og “stakkars meg” og det ser ut for at den rollen går rett hjem hos folk.
      Jeg er enig i at hun har vist stor fremgang i dansingen,det skal hun ha,men det har flere av de andre deltakerne også uten at de har blitt skamrost på samme måte som SE.
      Ha en flott mandagskveld,Toril 🙂 Klem fra synskepeggy.

    3. Vera Lynn: Fordelen vår er at vi står på galleriet eller på avstand fra presten og de pårørende. Dermed blir vi ikke så nærme, og klarer å distansere oss på en annen måte. Vi må fokusere på jobben vi har, det gjør vi ved at vi ser igjennom notene, tenker over hvordan vi vil formidle og tenker sangene vi skal spille.

      Jeg er så helt enig. Hvis man ikke har noe å si bør man holde kjeft. Det er helt uakseptabelt synes jeg å skrive slike oppgulp og sårende kommentarer!

      Jeg er helt enig! Det burde være en sperre for anonyme kommentarer på blogg.no, og det hadde gjort mange bloggere en stor tjeneste.

      Jeg hater anonyme nettroll!

      Ønsker deg en kjempefin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    4. synskepeggy: Alle har sine favoritter i programmet. Sophie Elise er min klare favoritt, for hun har forstått hva dans handler om.

      Jeg ser på Sophie Elise som deltaker i “Skal vi danse” på lik linje med alle andre, og da ser jeg på henne som en deltaker i “Skal vi danse” og ikke som en toppblogger.

      Som fløytist og musiker har jeg alltid sett dansen som en kunstform. Deltakerne i “Skal vi danse” skal alle sammen få dansen til å fortelle noe, en historie, en følelse m.m. Noen klarer det og andre ikke.

      Personlig synes Sophie Elise er den som har knekt denne koden best. Jeg synes over hodet ikke at hun spiller på sympati og “stakkars meg”. I mine øyne som en musiker klarer hun kunststykket å formidle følelser gjennom dansen. Det er det som er kunstens hemmelighet. Samme gjelder i musikk som kunstform også. Jeg som fløytist kan spille et trist stykke uten følelse, og stykket blir livløst, men når jeg kobler på hvordan jeg tolker sangen blir det musikalsk uttrykk i sangen. Spiller jeg uten hjertet blir sangen kjedelig og uten uttrykk.

      Jeg er temmelig sikker på at det blir Thea og Sophie i finalen 🙂

      Ønsker deg også en kjempefin og god mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. Hei igjen 🙂
      Det er jo SE selv som kobler blogg med dans og da er det ikke så lett for andre å ikke gjøre samme koblingen.Hun danser som følge av opplevelser med bla.nettroll på blogg og så blogger hun om dansingen…
      Dette innlegget ditt kobler jo også dansingen opp mot blogging og netthets.
      Jeg ønsker meg Martine i finalen,det er ikke mye fillers,kroppspress eller annet falskt der i gården.Hun er en kjempeflott og naturlig pen jente,men som ikke har den samme bagasjen som SE og derfor gir hun ikke så sterkt inntrykk heller,det burde hun gjøre,som det sunne og gode forbildet hun er !
      Jeg er enig i at musikk og dans bringer frem følelser hos folk,men jeg syns fortsatt at SE har en noe krampaktig måte å formidle det på,jeg tror st man vel så mye lar seg påvirke av historien hennes som selve dansen som skal fortelle den.
      Klem fra synskepeggy.

    6. Det var råflott innlegg du har skrevet snuppa mi;))
      Jeg synes det er råbra at du forteller litt om hva de forskjellige kunstformene er. Og at du forteller om hva kunstformene handler om. Hvis jeg skal være ærlig tenkte jeg ikke over at dans var en kunstform.
      Vi ser på skal vi danse. Jeg heier på Sophie Elise. For jeg synes hun har vært den beste hele tiden. På lørdag sa begge jentene mine at de skulle ønske at hun vant. De sa de ønsket at hun kunne knuse fordommene folk har mot henne ut fra det de har lest på bloggen hennes. Vi stemte alle tre på Sophie Elise;)) Når sant skal innrømmes har jeg to venstreføtter når det gjelder dans. Men hvert år når skal vi danse sendes på tv har jeg sett tidlig hvem som hevder seg i toppen. Og ut fra det jeg ser i år er Sophie Elise den som har vokst hele veien. Hvis hun vinner er det like fortjent som alle andre vinnerne.
      Jeg gikk i kveld og leste blogginnlegget du linket til. Og jeg må si jeg er dypt rystet. Å kritisere at noen sutrer fordi de viser følelser er en personlig anklage mot personen.
      Ingen har rett til å kritisere en person i sorg, Og kanskje var dansen til Sophie Elise en terapi for å komme seg videre i sorgarbeidet.
      Jeg kjente tårene på kinnet. Mannen min lo av døtrene våre og meg der vi satt og sippet. Og vi stemte maaaange ganger på Sophie Elise.
      Jeg håper at hun gir fullt gir neste lørdag. Og at hun kommer til finalen;)) Sophie Elise får mine stemmer. For hun er den eneste rette vinneren i årets skal vi danse.
      Ønser deg en råfin mandagskveld;))
      Stooor klem fra Else Marit

    7. synskepeggy: Det er jo naturlig, og det gjorde jo også Komikerfrue da hun var med i fjorårets sesong av “Skal vi danse”.

      Sophie Elise er den eneste i årets sesong som har truffet meg personlig rett i hjertet med sine danser, og dèt første gangen siden “Skal vi danse” ble vist på TV at det har skjedd. Det er noe vakkert med flyten i dansen hennes som jeg ikke klarer å sette ord på.

      Når det gjelder “Skal vi danse” og det med at deltakerne fronter kroppspress osv er det ikke en del av diskusjonen i dette innlegget mitt!

      Målet med innlegget mitt er å fortelle hva dans som kunstform handler om, og at dans er en kunstnerisk uttrykksform som formidler følelser uten ord til de som ser eller hører på.

      Da gjelder det alle følelsesaspekt som glede, sorg, savn, kjærlighet, lykke osv. Det varierer fra person til person hva vi blir berørt av.

      Innlegget mitt handler ikke om hvorvidt deltakerne som har tatt botox, fillers, restylane eller har tatt plastisk kirurgi er verdig en finale eller ikke. Det blir en helt annen diskusjon.

      Jeg ser har skylappene på meg når det gjelder fillers, botox, retylane, plastiske operasjoner og fronting av kropp og utseende når det gjelder Sophie Elise.

      Når Sophie Elise nå er med i “Skal vi danse” ser jeg personlig kun på Sophie Elise som danser i “Skal vi danse”, og ikke noe annet.

      Når det er sagt er den typen dans en sport med mye fokus på kropp og utseende. Danserne skal være litt høye, de skal være elegante, de blir stylet opp og de har på seg tettsittende kjoler. Så i seg selv er programmet et program med fokus på kropp og utseende. Hvis man skal tenke slik kan man ikke se noe på TV. Jeg liker programmet kjempegodt, og har alltid likt programmet 🙂

      Jeg mener personlig for meg at Sophie Elise fremstår med 100% ærlilghet i dansene sine, og jeg ser at hun lever seg inderlig inn i dansen. Det betyr for meg som en musiker at hun har forstått hva dans handler om 🙂

      Heldigvis ser man kunstens uttrykk på forskjellige måter, og det er det som er kjempebra med den 🙂

      Ta et eksempel. I kor har man ulike dirigenter. Når korene i november begynner med julesanger. vil to kor synge: “Nordnorsk Julesalme”. De to korene har forskjellige dirigenter. Hver av dem tolker sangen “Nordnorsk Julesalme” på hver sin måte som de synes klinger best. En dirigent vil at kort skal synge sangen på en måte, mens en annen dirigent på en annen måte. Det er det som er så unikt 🙂 Korsang er en kunst, og det er en kunst av en dirigent å tolke en korsang.

      Jeg ønsker deg en kjempefin og god natt <3 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    8. Flott og tankevekkende innlegg 🙂 De færreste forstår hva kunst handler om. Jeg gjør det ikke men jeg kjenner til de 9 muser som har med kunst å gjøre.
      Jeg har hørt at dans er kunst på samme måte som muskken er det og på samme måte som et maleri er et kunsterk. Da vi var i Paris for noen år siden. Var vi i Louvre Der så jeg Mona Lisa. Da jeg så maleriet av Mona Lise begynte jeg å hylgrine for det ble sterkt for meg 🙂
      Æsj. Disse ekle nettrollene på bloggen til Sophie Elise 🙁 Stakkars jente 🙁 Det er stygt gjort å beskylde henne for å være falsk. Jeg måtte gå ut fra bloggen hennes for nettrollkommentarene gjorde meg sint. Det eneste nettrollene greide med det var at Sophie Elise får mine stemmer på lørdag.
      Vi ser på programmet og jeg må ærlig si at Sophie Elise er min klare favoritt også. Det er Thea og Sophie som klart er de to beste. Vinner en av dem er jeg fornøyd 🙂
      Du må ha en god natt 🙂
      Godklem fra Irene

    9. Nettroll er akkurat det. Troll. Jeg er helt sikker på at Sofie Elise har et godt nettverk rundt seg som tar vare på henne når det gjelder alle de stygge kommentarene, for det er helt klart sårende å hele tiden bli pepret med slikt.
      Jeg synes også hun gjør det godt på skal vi danse, og selv om jeg ikke følger med så ofte på bloggen hennes , synes jeg hun fremstår som en god person.
      All ære til deg som spiller fløyte, tverrfløyte er det fineste fine å høre, i alle sammenhenger….

    10. Så enig med deg…Men jeg tror aldri vi blir kvitt netttroll…De dukker alltid opp for å lage kvalme og såre andre….Når de samtidig klarer å lage “harme” hos andre…ja da sitter de nok lykkelig og føler de har oppnådd det de ville….Men så klart så reagerer vi på dette…..De må jammen være hardhudet disse toppbloggerene om alt ikke skal gå inn på dem….Ønsker deg en god ny dag!

    11. Jeg har ikke fulgt med på Skal vi danse………… men har forstått det slik at Sophie Elise har fått gjennomgå……… og det er ikke bra i det hele tatt. Er enig i innlegget ditt……………… Hvorfor må noen tråkke på andre? Hvorfor kan ikke vi alle få være som vi er? Jeg tror mye er sjalusi………. usikkerhet hos den som skriver negativt. Jeg blir lei meg når slikt skjer.

    12. God morgen Toril 🙂
      Vi blir nok ikke mer enig her,men det er helt ok 🙂
      Vi er enige om at historien til SE er tåredryppende,vi er enige om at hun har hatt en fin utvikling i dansen og vi er enige i at musikk og dans bringer frem følelser hos folk.
      Men,man må også huske på at SE har spilt en rolle som influencer i mange år og det er jo en kjent sak at gjør man noe lenge nok så blir man flink på det.
      En ting jeg syns er litt trist er at de mannlige deltakerne som bidrar med humor,godt humør og bøttevis med pågangsmot ikke gjør det særlig bra når det kommer til selve dansingen…..
      Så,litt utenfor tema,til den “anonyme” kommentaren som ligger bak spamsperren i min blogg :
      Toril og jeg er venner,du trenger ikke bekymre deg for at vårt solide vennskap står i fare bare fordi at vi er uenige av og til.Men,at det nevnes og gis uttrykk for bekymring forteller mye om den “anonyme”,iallefall nok til at den “anonyme” ikke er i stand til å se sak fra person !
      Ha en flott tirsdag Toril 🙂 Klem fra synskepeggy.

    13. synskepeggy: God morgen 🙂

      Det er det som er en god og saklig diskusjon at man er åpen for at man har forskjellige synspunkt i ulike saker. Ingen av oss oss mennesker er 100% enige med hverandre hele tiden i ulike saker når det gjelder politikk, religion, samfunnssaker m.m.

      Det forbauser meg ikke at vår “kjenning” dukker opp når hun ser vi to har ulike meninger i ulike saker. Vår “kjenning” vet jo ikke hva et godt og solid vennskap er tuftet på, for vår “kjenning” er bitter og sjalu på alle som har et godt og solid vennskap.

      Hvis to gode venner ikke aksepterer at man har forskjellige synspunkt i ulike saker, er ikke vennskapet noe å bygge på.

      Denne “kjenningen” av oss som ikke klarer å skille sak fra person skal ha det klart for seg at et godt og solid vennskap er bygget på gjensidig respekt for hverandres likheter og ulikheter i forskjellige saker (politiske saker, religionsspørsmål, samfunnsspørsmåk m.m.). I et godt og solid vennskap trenger man ikke “ryggsleike” hverandre, for man respekterer hverandres likheter og ulikheter 🙂

      Du finner ikke en familie hvor alle familiemedlemmer er enige i saker hele tiden, og både du og jeg har mange gode og nære venner rundt oss på hver vår kant. Vi går ikke rundt og er 100% enige med våre venner i ulike saker.

      I venninnegjengen vår som har kjent hverandre siden vi gikk på barneskolen og videregående skole har vi forskjellige politiske synspunker, forskjellige trosretninger og forskjellige meninger i samfunnsspørsmål. Likevel har vi et mål, og det er gjensidig respekt for hverandres likheter og ulikheter. Det er derfor vennskapet vårt står så sterk, og har gjort det i mange år!

      Ei i venninnegjengen vår er pinsevenn og ei annen er humanetisker. De to pleier å ha heftige diskusjoner i trosspørsmål. Likevel er vennskapet deres tuftet på gjensidig respekt og forståelse for hverandre!

      Vår “kjenning” vet ikke hva gjensidig respekt er for noe, men så har heller ikke vår “kjenning” respekt for andre enn seg selv 🙂 He, he, he 🙂

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂 Lykke til på din første vakt i kveld 🙂

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    14. Det er helt hundre pst. riktig som du sier her.I alle relasjoner er man best tjent med å ha evnen til å se sak fra person.Klarer man ikke det så havarerer enhver relasjon ganske fort og resultatet blir ofte at partene sitter igjen med hat,bitterhet og sinne,de tre mest destruktive egenskaper noen kan ha !
      Jeg,for min del,trenger ikke gå lenger enn til nær familie,min ene søster er ap-tilhenger og i tillegg en tung fagforreningsveteran,min andre søster har litt uklare formeninger og standpunkter,min bror,som jeg,er frpere og vi har begge vært medlemmer av frp i mange år.Det sier seg selv at når vi kommer sammen så blir det liv,vi er sjelden enige (om noen ting) og vi krangler rett som det er så busta fyker,men når alt kommer til alt og gemyttene har roet seg så er vi søsken tross alt.
      Veldig mange har ikke disse egenskapene som er gull verdt og som bidrar til gode,solide og varige vennskap og relasjoner,i stedet blir de spist opp av hat,mistenksomhet og sinne.Det er fryktelig synd,men jeg vet at sånne folk er umulig å hjelpe…
      Offisielt starter jeg opp i ny jobb i ny turnus i dag,men tilfeldighetene ville at det er turnusfri til den.31.10.Jeg meldte meg til tjeneste i går,så vi får se om jeg blir innkalt på ekstravakter før den tid.Jeg er iallefall klar nå 🙂
      Klem fra synskepeggy.

    15. Veldig bra blogginnlegg og helt enig med deg. Og til nettrollene som mener at Sophie Elise “bruker sin avdøde venn til å sanke stemmer”: hadde dere sagt det samme om f. eks. Einar hadde danset for en venn som hadde avgått ved døden under spesielle omstendigheter? Jeg tror ikke det…

    16. Helt sykt at folk gidder å skrive så stygge ting på bloggene til hverandre synes jeg, om det er til henne eller andre. Jeg har blogg fordi jeg synes det er hyggelig å skrive, og om mulig glede noen. Ikke såre folk. Den dagen det blir sånn i min verden, så slutter jeg tror jeg.

    17. Stakkars Sophie Elise 🙁 Jeg begriper ikke hva nettroll klarer å skrive av kommentarer på bloggers kommentarfelt. Det er forferdelig 🙁
      På lørdagskvledene ser jeg litt på Stjernekamp og litt Skal vi danse. Jeg har fått med meg dansene til Sophie Elise og jeg må si hun den som er flinkest av de tre jentene som er igjen.
      Fin, fin kveld til deg, mannen din og kattene dine 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    18. Else Marit: Tusen takk for kjempefin kommentar med innspill på blogginnlegget mitt Else Marit-vennen <3 🙂

      Ut fra det jeg ser personlig ser det ut som om de verstingene som rakker ned på Sophie Elise ikke forstår at dans er en kunstform som faktisk handler om ulike følelser.De ser henne kun som den jenta som har tatt kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner,og de ser ikke Sophie Elise som prøver å formidle en historie.

      Jeg er en person som blir rørt av ulike kunstformer, men det er ingen som har klart å få meg rørt av danse, noen gang. Bortsett fra Sophie Elise. Det jeg blir rørt av er flyten hennes, og de rene linjene hun har. Jo mer renhet jo mer følelser.

      De som kritiserer henne har skylapper på seg, og de ser den blogg-Sophie Elise som de har kritisert i årevis.

      Det jeg reagerte på av kommentarene fra nettrollene hvor de beskyldte Sophie Elise for å utnytte kameraten sin død. Da jeg leste det holdt jeg på å hoppe gjennom skjermen. Familien hans satt jo i salen de også, og de hadde ikke gjort det hvis så var tilfelle! Enkelte nettroll burde fått amputert fingrene sine, eller finne seg en sølepytt å drukne seg i. Jeg håper for Guds skyld at ikke det er voksne nettroll som sitter slik og rakker ned på henne. Hvis det er tilfelle skjemmes jeg.

      Jeg også håper du gir alt på lørdag, og jeg håper hun viser nettrollene at de skal få bite i seg hvert eneste ord!

      Ønsker deg den kjempefin torsdag <3 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    19. Irene S: Tusen takk for kjempefin kommentar med innspill på innlegget mitt <3 🙂

      Det tror jeg, og jeg tror at alle skjønner at musikk, drama, dans osv er kunst, men de skjønner ikke hva som ligger i dybden av disse kunstformene. Eksempelet du forteller fra da dere var i Paris er et godt eksempel. Når noe fra en kunstform treffer deg som menneske rett til hjertet, da blir man rørt som det du ble.

      Jeg var kjempesint da jeg leste kommentarene til nettrollene og hva de satt og skrev å bloggen til Sophie Elise. At hun er kjendis, og mange mener at hun må tåle kritikk er nettmobbing aldri, aldri, aldri greit!

      Det var tydelig at nettrollene var ute etter å såre Sophie Elise på det groveste, med sine kommentarer. Følelser er private, og ingen kan si noe galt om en person sine følelser uansett hvem det er!

      Under "Skal Vi Danse" har jeg fokuset kun på "Danse-Sophie-Elise" , og ikke som blogger. Det er fordi jeg alltid har er åpen for alle deltakerne som er med i "Skal Vi Danse". Da vil jeg ikke forhåndsdømme dem ut fra det de har gjort tidligere.

      Ønsker deg en kjempefin torsdag <3 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    20. maiken: Tusen takk for en kjempefin kommentar fra deg 🙂

      Det er dessverre det de er 🙁 Da jeg satt og leste kommentarene ble jeg kjempesint at jeg så rødt, og jeg ble kjempelei meg av å lese de stygge kommentarene 🙁

      Det tror og håper jeg også. Jeg følger ikke med så ofte på bloggen hennes jeg heller, men synes det er litt moro å lese hva hun opplever når hun er med i “Skal Vi Danse”, og hennes inntrykk etter dansene. Jeg er jo en kraftig motstander av boggere og kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner, men jeg har en egen evne at når nå Sophie Elise er med som deltaker legger jeg bort blogg-Sophie Elise. Hun har blitt mer voksen de siste årene, og jeg tror hun fortsatt kommer til å utvikle seg. Det skal bli spennende å følge med henne hvilken vei det går, og hva hun kommer til å gjøre 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdag <3 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    21. Toini: Det tror dessverre ikke jeg heller 🙁 Det er jo toppbloggere som det går utover, for de er jo mye i rampelyset. Likevel er ikke det en unnskyldning for nettrollene å holde på så avskyelig som de gjør.

      Ønsker deg en kjempefin torsdag <3 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    22. MJmettejosteinsdatter: Ja, huff 🙁 Det vrengte seg da jeg leste de stygge kommentarene på bloggen hennes <3 🙁

      Det verste var at nettrollene som ytret seg beskyldte Sophie Elise for å misbruke kameratens død. Familien hans hadde neppe vært til stede hvis det var tilfelle.

      Jeg tviler på at vi noen gang får svar på hva som driver nettrollene til å rase rundt på bloggeres kommentarfelt å skrive hatkommentarer. Jeg tror som deg at det er sjalusi.

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    23. synskepeggy: Så absolutt!. Kjempegode eksempler du kommer med angående respekt for hverandres ulikheter!

      Jeg tror som deg at mennesker som ikke har evnen til å respektere at nære relasjoner (familie og venner) kan ha ulike meninger og oppfatninger i forskjellige spørsmål vil nok bli fult av hat, sjalusi og venneløs. Jeg hadde ikke orket å være venn med en som ikke respekterte mine verdiger, synspunkt og holdninger, og jeg hadde også reagert hvis familie og nære venner hadde vært enige med meg hele tiden. Da hadde jeg lurt på om de var redd for å si meningene sine.

      Min kjære far sa alltid at jeg måtte stå for meningene mine. Hvis noen mener at meningene mine er dumme er det de som ikke har evnen til respekt og forståelse. Min kjære far sa også at det var viktig å respektere andres meninger og synspunkter selv om jeg ikke alltid er enig.

      Vi vet jo at vår felles “kjenning” er sjalu på vårt vennskap, og “kjenningen” vår har aldri tålt vårt vennskap. Vårt solide vennskap er som du sier tuftet på det absolutt det viktigste i alle relasjoner mellom mennesker, nemlig: gjensidig respekt og forståelse for andrs likheter og ulikheter.

      Siden vårt felles “kjenning” ikke vet hva ekte vennskap, vil kjenningen vår aldri forstå hva et ekte vennskap innebærer.

      Synes jeg hører familien din diskutere, og på den kjempeherlige dialekten dere har også da 🙂

      Håper du får noen vakter før du starter i turnus igjen 🙂 Det blir kjempespennedne å høre hvordan du kommer til og trives i nyjobben din da 🙂

      Ønsker deg en kjempefin tirsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    24. frodith: Jeg skjønner det heller ikke! Dessverre er nok toppbloggerne de mest utsatte til å få hatkommentarer fra nettroll. En ting er å være uenige i en diskusjon. Det er ikke nettmobbing. En annen ting er de kommentarene som Sophie Elise mottok på bloggen sin gjorde at det knøt seg i magen min <3 🙁

      Jeg føler jeg er kjempeheldig skånet for slike nettroll, og takk og lov for det!

      Så er det noen som sier at så lenge de er toppblgogere må de tåle å få stygge kommentarer. Der er jeg helt uenig. Ingen skal tåle at nettroll skriver stygge kommentarer på bloggene sine!

      Den dagen jeg får slike nettroll på bloggen min tror jeg at jeg slutter å blogge jeg også.

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    25. Mona Elisabeth: Det tenkte jeg også, og det knøt seg i magen da jeg leste kommentarene som nettrollene hadde skrevet <3 🙁

      Nettrollene beskyldte henne for å være falsk og det verste for å bruke sin avdøde venn for å sanke stemmer. I det hele tatt å si noe slikt er kjempestygt gjort Familien hans var jo tilstede i salen. Det å rakke ned på noen sine følelser er aldri greit, for der så personlig som det går an å bli!

      Jo, hun er en av de flinkeste år, og hun har blitt bedre og bedre utover sesongen 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr og stor klem fra Toril og kattene

    26. Sonja: Huff ja 🙁 Jeg blir kjempelei meg når jeg leste kommentarene som nettrollene hadde skrevet på bloggen til Soiphie Elise <3 🙁 Det hadde blitt et bedre sted hvis alle hadde vist hverandre gjensidig respekt og forståelse <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    27. Jeg må være så ærlig å innrømme at jeg ikke er noe fan av Sophie Elise, MEN
      ….den dansen var utrolig sterk og vakker. Den kom fra hjertet! Det synes i hver eneste bevegelse.
      Nett-troll kan være grusomme og bør tenke på at det de sier og gjør sier mer om dem, enn om dem de trakkaserer!

    28. Kristin: Tusen takk for det 🙂 Jeg kjenner jeg blir oppgitt og sint når jeg leser slike hatkommentarer, og særlig med slike stygge beskyldninger om at Sophie Elise brukte sin avdøde venn for å sanke stemmer. De vet ikke hva de prater om, og familien hans var tilstede i salen. Tviler på at de hadde vært i salen hvis det var noe ondt mellom dem. Jeg skjønner bare ikke hva folk får seg til å sitte og skrive i andres kommentarfelt.

      Noe annet jeg ble kjempesint over å lese var de hatefulle kommentarene om at det var hennes feil at han døde. Kaller slike nettroll for ondskapsfulle. Nettroll er ondskapsfulle.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    29. Ei_heks: Tusen takk for kjempekoselig kommentar 🙂 Det er mange som ikke er begeistret for henne.

      Denne gangen så jeg på Sophie Elise som en vanlig deltaker i “Skal Vi Danse”, og holdt bloggen hennes utenfor.

      Jeg er helt enig, og den dansen var kjempesterik, ærlig og kom fra hjertet 🙂

      Huff! Nettrollene aner ikke hva de holder på med, og jeg kaller nettroll for ondskapsfulle i mange av sine uttalelser. Formålet med stygge og hatefulle kommentarer fra nettroll er jo å såre samt spre løgner. Det er kjempeviktig at man prøver å stå sammen mot nettmobbing.

      Selv er jeg en person som ikke klarer å se på når nettroll skriver stygge kommentarer. Da sier jeg fra, for jeg klarer ikke sitte å se på den stygge oppførselen til nettroll 🙁 Får vondt langt inni sjelen når jeg ser slikt!

      Ønsker deg en kjempefin onsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg