LANGHELG I OSLO 12.02 – 16.02.2020 – BILDER FRA TOGTUR OG TUR TIL FROGNERSETEREN RESTAURANT :)

Onsdag 12.02.2020 reiste jeg til Oslo. I bursdags- og julegave fra venninnen min hadde jeg fått billett til premieren på Chess hvor Karoline Krüger spiller. Jeg skulle bo hos venninnen min som bor i Oslo.
 
 
I borettslaget hvor venninnen min bor har de 3 gjesterom som leies ut til besøkende, og venninnen min booket det minste gjesterommet til meg.
 
 
Jeg tok dagtoget fra Trondheim som gikk litt over klokken 08.00. Synes det er kjempekoselig å ta tog. Da sitter jeg og leser, strikker eller hører på musikk. Underveis på togturen fikk jeg fotografert noen bilder 🙂
 
 
Toget var presis til Oslo og ankom Oslo kl.15.02. Når jeg kom på Oslo S gikk jeg ned for å ta T-banen opp dit hvor venninnen min bor.
 
Venninnen min fulgte meg ned på gjesterommet hvor jeg skulle bo, og vi ordnet oss i stand. X’en til venninnen min hadde bursdag, og han skulle spandere middag på venninnen min, to av ungene hennes og meg på Frognerseteren restaurant.
 
 
Kl.17.00 kom X’en til venninnen min og hentet oss, og vi kjørte opp til Frognerseteren som ligger litt ovenfor Holmenkollen. Du verden for en kjempeflott utsikt det var fra Frognerseteren, og det var kjempekoselig der 🙂 Restauranten hadde en lun og varm atmosfære, og jeg ble fylt med ro og varme når jeg var der.
 
 
Selv bestilte jeg meg en Cæsarsalat, og den var kjempegod 🙂 Vi koste oss og satt og pratet. Vi hadde det kjempekoselig 🙂
 
 
Etter vi hadde spist middag på restauranten kjørte X’en til venninnen min oss en tur slik at jeg skulle få se hoppbakken i Holmenkollen. Den var kjempefin! Så kjørte vi innom Holmenkollen Park Hotell. Det var litt av en staselig bygning! Jeg ble helt lamslått av å se hotellet!
 
 
X’en til min venninne kjørte venninnen min, hennes to unger og meg tilbake til der venninnen min bor. Vi gikk inn til faren til venninnen min, og der koste vi oss med bursdagskake, og X’en til venninnen min fikk bursdagsgaver som han fikk åpne. Vi hadde en kjempekoselig kveld, og vi satt og pratet 🙂
 
 
Kl.22.00 gikk jeg ned på gjesterommet og ordnet meg i stand før jeg la meg 🙂 Jeg var trøtt siden jeg hadde stått tidlig opp, og dagen etter skulle jeg tidlig opp.
 
 
Ønsker å vise dere noen bilder som jeg tok på togturen til Oslo og etter jeg kom til Oslo. Jeg håper dere liker bildene mine 🙂
 
 

Trondheim S før jeg skulle reise med toget til Oslo 🙂

 
 

Ombord i toget på vei til Oslo 🙂

 
 

Oppdal så klart 🙂

 
 

Lunchen på toget 🙂

 
 

Dovrefjellet sett fra toget.

 
 

Dovrefjellet.

 
 

Toget nærmer seg Dombås. I bakgrunnen ser dere kirken som på Dombås som brant i natt til dag.

 
 

Dombås rett etter Dombås stasjon.

 
 

Islagt Mjøsa.

 
 

Langs Mjøsa.

 
 

Utsikt fra Frognerseteren.

 
 

Frognerseteren restaurant i Oslo.

 
 

Det var kjempekoselig inne på Frognerseteren restaurant 🙂

 
 

Cæsarsalaten jeg spiste 🙂

 
 

Venninnen min og meg på Frognerseteren restaurant 🙂

6 kommentarer
    1. Åååhhh sååå råfine bilder fra togturen og Frognerseteren;)) Og jammen var du heldig med været sånn at du fikk tatt fine bilder.

      Vi har vært en del på Frognerseteren og drukket kaffe og kakao etter vi har vært på ski i Holmenkollen;))

      Råartig å se bildene dine snuppa mi;))

      Stooor klem fra Else Marit

    2. Trivelig blogginnlegg med trivelige bilder 🙂 Jeg fulgte med deg på facebook, snap og instagram da du var i Oslo og jeg synes du var flink å oppdatere opplevelsene dine på bilder og video 🙂

      Det er trivelig og avslappende å ta toget og jeg liker godt å ta tok hvis jeg ikke trenger å ta fly. På togreisen har du tid til så mye og det er ikke noe stress.

      Fin, fin ettremiddag til deg, mannen din og kattene dine 🙂

      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    3. Jeg er enig med Mona, for jeg syntes det var koselig å se bildene delte på facebook og instagram og videoene du delte på snapchat. Det var tydelig at du hadde en koselig tur til Oslo 🙂

      Veldig fine bilder du har tatt, og været så helt perfekt ut for å få en fin togtur 🙂

      DU må ha en riktig fin ettermiddag 🙂

      Go’klem fra Irene

    4. Veldig nydelig visdomsord 🙂 Dette visdomsordet likte jeg godt 🙂

      Nydelige bilder av Dixie og Hera <3 De er nydelige begge to 🙂

      Du må ha en riktig fin ettermiddag 🙂

      Go'klem fra Irene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg