VI VOKSNE SKAL IKKE MOTIVERE EN 17-ÅRING TIL Å TA EN KOSMETISK BEHANDLING! VOKSNE HAR ET STORT ANSVAR SOM FORBILDER PÅ SOSIALE M

Bloggeren Kristin som kaller seg “Styleconnection” hadde et innlegg på sin blogg med tittelen “Nå er det nok”: http://styleconnection.no/nok-er-nok-2/

Kristin (Styleconncetion) bruker sin stemme som en av landets største toppbloggere til å få øynene opp for det sykelige kroppspresset som daglig unge og usikre jenter blir utsatt for på de ulike sosiale mediene (blogg, instagram, snapchat og facebook).

Uten tvil er de sosiale mediene som instagram, blogg, snapchat og facebook det som har har den største påvirkningskraften til unge og usikre jenter. Unge og usikre jenter blir daglig foret gjennom sosiale medier der deres idoler ikke tar fem flate øre for å fortelle og reklaere at de benytter seg av kosmetiske behandlinger som å ta en skjønnhetsoperasjon, ta botox eller restylane. Selvfølgelig er det et galt bilde av hvordan verden virkelig er 🙁 De unge og usikre jentene får et helt galt bilde av hva som er normalt, og mange av de uskre unge jentene streber etter å se ut som sine såkalte “perfekte” idoler. Flere av dem sparer lommepengene sine, og har planlagt å spare konfirmasjonspengene sine til den dagen de blir 18 år, slik at de kan ta en kosmetisk behandling 🙁 De tror de får det så mye bedre bare ved å ta en neseoperasjon.

Denne trenden i samfunnet er så feil som det går an å få bli, og det er på tide at folk står opp, og sier i fra at nok er nok! Nettopp dette gjør bloggeren Kristin (Styleconnection)! All ære til henne for det!

Jeg skrev en kommentar på bloggen til Kristin (Styleconnection), for jeg også engasjerer meg i denne saken. Min målgruppe er voksne på sosiale medier, og da mener jeg de fra 30 år ++++.

Her om dagen dukker det opp en melding på facebookchatten min fra en 17 år gammel jente som hadde lest min kommentar. Jenta fortalte at hun i mange år hadde hatt noen av toppbloggerne som sitt idol, og hun hadde planlagt å uføre en neseoperasjon samt å ta fyll i leppene når hun ble 18 år. Den 17-årige gamle jenta hadde spart nok penger. Jeg chattet lenge med jenta som skrev til meg, og hun sa det var godt å få snakke med en utenforstående person. Foreldrene hennes hadde sagt mange ganger til henne at hun var bra nok som hun var, men det trodde ikke jenta på. Hun mente at alle foreldre sier slikt til sine unger. Jenta fortalte at hun hadde sett på mange youtubefilmer, sett instagrambilder hos sine følgere og lest og sett bilder hvor bloggere fortalte at de hadde utført en kosmetisk behandling. Den 17-årige jenta fortalte at hun stolte mer på når en voksen bruker på sosiale medeier fortalte om sine kosmetiske behandlinger enn de yngre. Hun kunne fortelle at mange voksne brukere på sosiale medier (instagram, youtube og blogg) hadde lagt ut videoer og bilder tatt på benken når de får en sprøyte i leppen, eller tatt etter en neseoperasjon 🙁 Akkurat det skremmer meg!

Der sitter det voksne brukere på sosiale medier og gladelig deler bilder og videoer hvor de viser bilder av seg selv under en kosmetisk behandling! Jeg blir kjempesint og opprørt! Hva tenker de med? Jeg bare spør.

Det verste av alt var at jenta hadde fortalt en vosken dame på et av de sosiale mediene om planene hennes, og hun hadde spurt om råd hvorvidt denne damen hadde anbefalt å ta restylane i leppene. Denne voksne damen hadde sagt at når jenta fylte 18 år var det ingen som kunne bestemme over henne. Den voksne damen hadde sagt at jenta ikke kom til å angre! Jeg spurte jenta om denne personen visste at jenta var 17 år, og hun hadde skrevet alderen sin i kommentarfeltet.

Hallo! Hva tenker det voksne mennesket med når hun indirekte oppfordrer en ung jente til å utføre en kosmetisk behandling? Ville dette voksne brukeren på sosiale media oppfordret sin egen datter til å ta en kosmetisk behandling? Det tror jeg ikke.

Voksne mennesker på de ulike sosiale medier burde vite bedre enn som så, og min mening er at det er ren og skjær idioti å støtte opp under en ung jente sitt ønske om å benytte seg av kosmetisk behandling. Det gjør meg kjempesint og rasende!

Unnskyldningen som jeg har hørt noen voksne sier at når unge jenter er 18 år så er de myndige til selv å bestemme om de vil benytte seg av kosmetiske behandling. Det er den dårligste unnskyldningen jeg hører blir sagt. En usikker 18 år gammel jente med dårlig selvtillit til sitt eget utseende er ikke i stand til å ta den riktige avgjørelsen om sitt ønske om å benytte seg av kosmetsike behandlinger. Forskning har vist at man er ikke ferdig med sin kognitive utvikling når man er 18 år. Greit nok myndig på papiret, men hvis en jente på 18 år er så usikker med dårlig selvtillit til sitt eget utseende bør jenta heller få hjelp fra en psykolog for å få tankene sine på rett kjør. Det siste jenta trenger er å begynne med å ta silikon i brystene, ta restylane for å få større lepper, ta botox for å minske på rynkene de ikke har og evt. ta en neseoperasjon.

Dersom en ung og usikker jente begynner med en kosmetisk behandling, vil kanskje jenta oppdage at selvtilliten ikke blir noe bedre, og jenta vil finne nye feil på seg selv. Dermed vil kanskje jenta begynne å planlegge en ny kosmetisk behandling, for i jentas hode tror hun at da kommer hun til å bli lykkelig. Til slutt vil det bli en psykisk sykdom ut av det på samme måte som anorexi og trangen til å bli tynn.

Voksne mennesker som selv benytter seg av kosmetisk behandlinger på sosiale medier (youtube, insta, snapchat, facebook og blogg) bruk vettet. Det er lov å tenke seg om flere ganger før dere stolte deler innlegg hvor dere forteller om den kosmetiske behandlingen dere har tatt, eller deler bilder og videoer fra de kosmetiske behandlingene deres.

Enten dere tror det eller ei, så vil en usikker ung jente som går med tanker om å ta en kosmetisk behandling i form av en skjønnhetsoperasjon, ta restylane for å få større lepper eller botox pløye alt av informasjon om teamet. Den unge jenta vil suge til seg alt av informasjon temaet, og det hjelper ikke om bloggeren heter Sophie Elise på 22 år eller Anne 35 år på instagram!

Her er en vlogg som jeg laget 08.02.2017, for jeg var så oppgitt og lei meg etter å ha chattet med denne 17-årige jenta. Til deg kjære M C. husk på det jeg skrev til deg forleden dag. Du er god nok akkurat som du er <3 I stedet for å finne negative ting ved utseende ditt, så se deg selv i speilet å si høyt det som er positivt. Ikke tro at dine idoler som du ser opp til har det så mye bedre fordi de har tatt en skjønnhetsoperasjon eller restylane i leppene. Det gjenspeiler et forvrengt bilde av virkeligheten <3 Ta godt var på deg selv, og som jeg skrev til deg er du hjerteligvelkommen tilbake for å chatte med meg hvis det er noe du har på hjertet <3 🙂

16 kommentarer
    1. Råbra at du deler innlegget der snuppa mi;)) For det sier så mye. Og råbra videoblogg. Jeg støtter blogginnlegget ditt 100%.
      Alle må få gjøre hva de vil. Og vil dem sprøyte gift og nervestoffer inn i ansiktet så vær så god. Men å blogge offentlig om det er helt bak mål. Voksne bloggere burde vite bedre enn som så enn å reklamere for kosmetiske behandlinger. Og voksne bloggere som blogger om sånt er med på å skape kroppspress for de jentene som har dårlig selvbilde. De er ikke gode forbilder.
      De motarbeider alle bloggerne som tar avstand fra kroppshysteri og bruken av kosmetiske behandlinger. Og de burde skamme seg.
      Ha en fin søndag;))
      Stooor klem fra Else Marit

    2. Jeg blir temmelig opprørt av sånn tankeløshet.Det er så forkastelig og umoralske som det får blitt,men noen er forblindet i sitt eget ego og sin egen forfengelighet og det gir seg sånne uansvarlige utslag.
      Det er forbi hva jeg forstår når voksne bloggere fronter kosmetiske behandlinger og til og med oppfordrer unge jenter til å gjøre det samme.
      Nei,fy for en holdning og det verste er at de tror selv at de blir penere av det.De velger å se vekk i fra hva sånn type behandling har gjort med andre og noen av dem ser man ofte i offentlige sammenhenger.
      Hilsen synskepeggy.

    3. Bra innlegg!
      Dessverre, så er det ikke alle som klarer å se lengre enn den opererte nesen sin, og tuter ivei om hvor bra dette er!
      Jeg lurer på om de som driver på dette viset, skjønner hvor langt forbi fornuften de er??

    4. Så enig med deg. Håper aldri at ungdommen tar etter oss godt voksne damer når det gjelder slike operasjoner.
      Det er egentlig de unge bloggerne som er verst når det kommer til promotering av plastiske operasjoner. Det er bare å se på PH-deltakerne. Den ene er mer operert og fyllt opp av diverse kunstige remdier, enn den andre.
      Jeg vil tro at ungdommen IKKE har lyst til å se ut som enkelte av de opererte damene på vår egen alder, da endel av dem ser ut som om de er med i en skrekkfilm, etter mange års operasjoner og påfyll.
      Bare så det er sagt:
      Jeg snakker selvsagt om Hollywood-stjernene o.l. 🙂

    5. Takk for et toppers og engasjert innlegg. Jeg er mamma til to døtre på 17 år. Hvis de hadde begynt å tenke på å ta botox, få større lepper eller legge inn silikon hadde jeg nektet dem det. Hvis noen voksne hadde anbefalt mine to døtre til å ta en kosmetisk behandling eller kosmetisk operasjon hadde jeg som mamma blitt sint som ei fele.
      Når skal voksne på sosiale medier innse at den galskapen de holder på med er uansvarlig? Hvorfor tillater et bloggsted at bloggere får blogge om dette temaet. Det er ikke rart at det er et alt for høyt kroppspress for ungdommer i dag, og sosiale medier er årsaken til det. Voksne skal være voksne nok til å forstå hva slags temaer de ikke skal blogge om når de vet hva slags påvirkningskraft de har. 2 venninner av døtrene mine er opptatt av kropp og utseende, og de forguder bloggere som Sophie Elise og noen andre toppbloggere. I en alder av 17 år sitter de to og snakker om at de gleder seg til de fyller 18 år, for da får de legge inn silikon. Jeg har sagt det til døtrene mine at som 18 åring er ikke kroppen ferdig utviklet. Hjernen er ikke utviklet før i 20-årene. 18 åringer er ikke voksne nok til å ta konsekvensene av kosmetiske behandlinger. Døtrene mine forteller at venninnene sitter mye og leser forskjellige blogger, ser på youtubefilmer og ser på instagramprofiler om temaet kosmetiske behandlinger. Gudene vet om de har sett noen voksne bloggere som har blogget om temaet. Det håper jeg ikke.
      Jeg synes det er tankeløst av en voksen blogger å støtte en 17-åring sitt valt i å utføre en kosmetisk behandling. Det skal ikke skje, og denne voksne som anbefalte hun jenta som var i kontakt med deg tenker ikke mye over konsekvensene sine når hun anbefalte jenta å gå for kosmetisk behandling.
      Alle dere som blogger må innse viktigheten av å si fra at nok er nok, og støtt opp om engasjementet til Styleconnection. Styleconnection er et forbilde for mange bloggere, og stemmen hennes er viktig. Hun kan ikke gjøre det alene. Dere bloggere må ikke sitte på sidelinjen, men dere må si fra. Ikke en gang, men mange ganger.
      Jeg synes det er supert at du engasjerer deg, og jeg har meldt meg inn i facebookgruppen som du og flere andre har laget.
      En fin kveld ønskes deg 🙂
      Goklem fra Irene

    6. Fantastisk blogginnlegg og tommelen opp for videobloggen. Innlegget du har skrevet er dønn ærlig med et engasjement som er ektefølt.
      Jeg ser mange bloggere har begynt å støtte hysteriet om perfekt utseende gjennom sunn-fornuft-plakaten. Det er bra at dere bloggere sier fra at nok er nok.
      Alle bloggere har makt, og mer makt enn hva noen aner. Den makten må dere bruke til å spre budskapet for å åpne øynene for den gale utviklingen i samfunnet.
      Noe er seriøst galt når voksne bloggere skriver og reklamerer for skjønnhetsbehandlinger som botox, restylane, juviderm og at de opererer seg. Hvorfor skal de på død og liv reklamere for det? De er med på å ødelegge selvtilliten til jenter som har dårlig tro til hvordan de ser ut, og de gir jenter som har dårlig tro på utseende sitt falske forhåpninger.
      Voksne skal ikke oppmuntre til skjønnhetsbehandlinger, og jeg får lyst til å ruske godt tak i nakken på den som oppmuntret denne 17 åringen. Hvorfor skal voksne bloggen om skjønnhetsbehandlinger da? De skal ikke oppmuntre en 17 åring til å prøve ut botox og restylane. Voksne bloggere burde gjøre alt i sin makt for å få jenter med dårlig tro på utseende sitt til å innse det faktum at dårlig tro på eget utseende sitter i hodet.
      Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å oppmuntre en 17-åring til å ta skjønnhetsbehandlinger. Det ligger langt utenfor min fatteevne at voksne bloggere synker dypt, for det gjør de.
      Jeg støtter engasjementet ditt, og jeg har delt videoen din på facebook 🙂
      Fin, fin søndags kveld til deg, mannen din og kattene dine 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    7. Else Marit: Tusen takk for kjempefin kommentar fra deg Else Marit vennen med fint innspill på blogginnlegget mitt 🙂

      Dette er et tema jeg engasjerer meg i, for jeg mener at jaget etter det perfekte utseende har gått alt for langt, og når voksne oppfordrer en usikker 17 år gammel jente til å gjøre hva hun vil, og at det ikke er noe problem å ta botox, restylane og fillers. Denne 17-årige jenta fikk fortalt at når hun fyller 18 år kan ingen bestemme over henne. Sånt skal et voksent menneske på sosiale medier holde seg for god å si.

      Jeg aner ikke hvem denne voksne er, for 17-åringen husket ikke navnet!

      Det er prinsippet jeg reagerer på, og denne voksne som rådet den 17-årige jenta til å bare ta botox, restylane og fillers skulle fått så ørene flagret!

      Jeg synes det er galskap at voksne råder yngre jenter til å ta en kosmetisk behandling, og dette voksne mennesket har ikke mye å tenke med når det er en 17-åring!

      Voksne menensker som reklamerer for kosmetiske behandlinger og operasjoner på sosiale medier er med på å skape mer kroppspress og jaget etter det “perfekte” utseendet, og det er slike som denne voksne damen som bidrar til at de som har et lavt selvbilde får enda mer dårligere selvtillit til utseende sitt!

      De motarbeider alle oss som tar avstnad fra det falske hysteriet!

      Ønsker deg en kjempefin mandagskvled, og ei kjempefin og god uke 🙂

      Stor klem fra Toril og kattene

    8. synskepeggy: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg, men kjempefint innspill på innlegget mitt 🙂

      Jeg ble også opprørt når jeg fikk mailen fra den 17-årige jenta. Bare for å si det klart så vet jeg ikke hvem denne voksne damen er, men det var på sosiale medier denne 17-årige hadde fått råd om bare å ta en kosmetisk behandling hvis hun ville det når hun ble 18 år.

      Denne 17-årige jenta tok kontakt med meg etter jeg skrev en kommentar på bloggen til Styleconnection.

      Når voksne menensker råder yngre jenter til å ta kosmetisk behandling kjenner jeg at jeg ser rødt, for det er tankeløst fra ende til annen! Hadde jeg visst hvem denne damen var hadde jeg skulle sagt henne noen sannhetens ord for hva hun rådet denne 17-årige jenta til!

      Det er så uansvarlig, og de er over hodet ikke gode forbilder og rollemodeller for barn og ungdommer.

      Igjen! Helt greit at de velger å ta slike behandlinger selv, men ikke front eller reklamere for at de har tatt en kosmetisk behandling! Det skal ikke frontes!

      Jeg mener slikt skulle vært forbudt å reklamere for, og spesielt med tanke på den sykelige kroppspresset barn- og ungdommer blir utsatt for i dagens samfunn.

      Ønsker deg en kjempefin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke 🙂

      Stor klem fra Toril

    9. Lillja.blogg.no: Tusen takk for kjempekoselig kommentar med kjempefint innspill fra deg 🙂

      Det virker som noen har mistet all fornuft og vett når de f.eks har operert nesen sin. Fornuften forsvant med nesen som ble kortere 🙂 Ha, ha, ha 🙂

      Jeg skjønner ikke hva de tenker med! De tenker ikke i det hele tatt! Det virker som om de er besatt, og de greier ikke å se hvor galt dette er.

      Ta f.eks en jente på 18 år som har så lavt selvbilde til sitt eget utseende. 18-åringen står foran speilet hver morgen, og hun leter med lupe etter feil. Jenta begynner å tenke på å ta en kosmetisk behandling. Hun begynner å søke rundt på ulike nettsider, youtube, instagram og blogger. Det er gjennom ulike nettsider, youtube, instagram og blogger denne 18-åringen finner inspirasjon til å evt utføre en kosmetisk behandling. Da hjelper det lite om bloggeren er 22 år, 32 år eller 42 år. All informasjon gir næring til denne 18-åringen! Nettopp dette nekter enkelte voksne å innse. De er totalt blinde for at de har negativ påvirkningskraft når de reklamerer om kosmetiske behandlinger, for de mener selv at bloggene, instagramprofilene og nettsidene deres ikke er i målgruppen til yngre jenter! Det er så naivt å tro!

      Ønsker deg en kjempefin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke 🙂

      Stor klem fra Toril

    10. Glafo: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg, og kjempefint innspill på blogginnlegget mitt 🙂

      Det håper inderlig ikke jeg heller! Jeg tror at når voksne begynner med kosmetiske behandlinger er det snakk om dårlig selvtillit, og redselen for å bli gammel som tar dem! De tenker ikker over at det vises på lang vei, og det ser ikke naturlig ut! Jeg tror de blir blind for å se selv hvordan de ser ut. De er jo helt mimikkløse også.

      De unge bloggerne er helt klart verst, men du finner også et par voksne som gladelig reklamerer og promoterer at har tatt og tar kosmetiske behandlinger i form av botox, restylane og fillers.

      Jeg håper da inderlig ikk det at ungdommene vil se ut som enkelte av de opererte damene vår vår egen alder. Da hadde de fått hovedrollen i en skrekkfilm!

      Ønsker deg en kjempefin mandagskvled, og ei kjempefin og god uke 🙂

      Bloggklem fra Toril

    11. Irene: Tusen takk for kjempekoselig kommentar, og kjempefint innspill på blogginnlegget mitt 🙂

      Et voksent menneske skal ikke oppmuntre en 17-åring til å ta kosmetiske behandlinger, og det er så forkastelig at jeg finner ikke ord. Da hun 17-årige jenta tok kontakt med meg på pm på facebook og fortalte hva som hadde hendt ble jeg sjokkert.

      Når det er sagt så vet jeg ikke hvem denne damen er, men jeg vet at det var på sosiale medier! Det skal uansett ikke skje, og denne voksne damene er et elendig forbilde og rollemodell. Jeg håper for Guds skyld at denne damen ikke er foreldre selv.

      Tenk på hva slags signal det gir de som er yngre når voksne fronter kosmetiske behandlinger? Den voksne damen er med på å “normalisere” jaget etter det perfekt utseende, og det tar jeg avstand fra!

      Jeg har lest det du skriver om utviklingen av menneskehjernen at den ikke er ferdig utviklet før ca. 25 år! Dermed er ikke en 18-årig ansvarlig nok til å skjønne sitt eget beste. Vel de er myndige på papieret, men når hjernen ikke er ferdigutviklet før de er ca. 25 år er det enda en god grunn til av voksne damer må tenke seg om før de flagger høyt at de har tatt kosmetsike behandlinger.

      Samme med kroppen også. Legger man inn silikon i puppene når man er 18 år tenker man ikke over konsekvensene at kroppen forandrer seg, og er i forandring. 18-åringer er enda i puberteten med alt det innebærer av kroppslig forandring

      Selv om voksne nekter hardnakket på at deres instagramprofil eller blogg ikke er i målgruppen for ungdommer, vet vi kjempegodt at de jentene som er i tenkeboksen for å ta en kosmetisk behanding leser alt av informasjon på de kommer over på nettet, og det hjelper ikke at en blogger er 22 år, 33 år eller 44 år. De bryr seg blanke i alder, bare de finner bilder og informasjon omkring kosmetiske behandlinger!

      Dette temaer er jeg kjempeinteressert i, og jeg brenner for at folk må få øynene opp for den syke trenden om å ta kosmetiske behandlinger, ta botox, restylane eller fillers er med på å skape en falsk og overfladisk verden! Jeg sitter ikke på sidelinjen og ser på, for jeg vil engasjere meg!

      Ønsker deg en kjempefin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke 🙂

      Stor klem fra Toril

    12. Mona Elisabeth: Tusen takk for kjempefin kommentar med innspill på blogginnlegget mitt 🙂

      Dette temaet er noe som jeg er kjempeengasjert i, for jeg tar avsatnd mot jaget etter det “perfekte” utseende. Jeg mener det er så feil som det går an å bli, og når bloggere reklamerer for at de tar kosmetiske behandlinger og opererer seg så sprer om seg med falskhet. Det er ikke slik vi ble skapt! Naturlig skjønnhet er det aboslutt aller fineste samme hvor mye disse kosmetiske tilhengerne nekter!

      Jeg mener det skulle vært strengt forbudt å reklmare for kosmetiske behandlinger og operasjoner, og det gjelder for bloggere i alle aldre! Det er fordi det fører til ekstremt kroppspress på usikre jenter. Der ute er det kjempemange jenter om hver dag går rundt og synes de er stygge. De står foran speilene sine og leter med lupe etter feil på seg selv, og de begynner å tenke på hvor mer lykkelig de kan bli hvis de tar botox, hvis de får større lepper eller hvis de opererer nesen sin.

      Nå vet jeg ikke hvem denne voksne damen som kom med råd til hun 17-åringen er, og hvor jenta kom i kontakt med damen. Det er prinsippet det handler om at voksne skal ikke råde en 17-åring til å ta en kosmetisk behandling! Akkurat det er så hårreisende at jeg finner ingen ord! Jeg blir matt, for denne voksne damen er ikke et godt forbilde for jenter som er usikre på seg selv! Hun er et tvers igjennom dårlig forbilde. Hva denne damen gjør uten om instagram, facebook eller youtube bryr jeg meg ikke noe om, men å si til en usikker 17-åring at når hun blir 18 år bestemmer hun selv! Huff! Jeg blir kjempesint bare ved tanken!

      Det er flere av mine facebookvenner som har delt videoen, og det er jeg kjempeglad for!

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag 🙂

      Stor klem fra Toril

    13. En av mine tok noe fyllmasse i leppene hos en lege på en sånn “skjønnhetsklinikk” (ekkelt ord, beklager.) Hun var voksen, så jeg kunne ikke gjøre noe annet enn å advare. Det gjorde jeg for døve ører. Men gjett hvem som trengte mamma og var fullstendig hysterisk da denne fyllmassen begynte å tyte ut fra leppene. Jessufader! sier jeg bare.
      Jeg fatter ikke at folk tør utsette seg for alle disse inngrepene.

    14. Anne: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg 🙂 Jeg ble først paff da den 17-årige jenta tok kontakt med nettopp meg, men siden hun tok kontakt drev vi og chattet mye med hverandre på facebook. Hun var så usikker på seg selv, og gikk og sa at hun var stygg. Jenta fant feil på seg selv hver gang hun så seg selv i speilet.

      Hun sa ikke noe om på hvilket nettsted denne voksne hadde anbefalt henne å gjøre som hun ville, og det angrer jeg på at jeg spurte om. Glemte helt å spørre om det.

      Det var kjempegodt å kunne være litt til hjelp for jenta.

      Nei, voksne som mener at yngre jenter kan gjøre hva de vil, og råde yngre og usikre jenter til å ta kosmetisk behanling er dårlige forbilder. I mine øyn er de noen store tankeløse idioter! Det mener jeg. Hva de gjør utenom nettet og sosiale medier får bli deres egen sak, men på nettet og sosiale medier skal de bruke den lille hjernen de har fått.

      Ønsker deg en kjempefin mandagskveld 🙂

      Hilsen Toril

    15. Mio: Hva voksne gjør utenom sosiale medier får bli deres egen sak, men når de anbefaler en 17 år gammel uikker jente til å bare ta kosmetisk behandling når hun blir 18 år er de totalt hjernedøde! Jeg kaller slike for hjernedøde idioter! Voksne skal ikke råde uskrie jenter til å ta kosmetisk behanling av noe slag!

      Jeg angrer dypt og hellig for at jeg ikke spurte om hvilket nettsted jenta ble rådet til å ta kosmetsik behandling. Kanskje like greit at jeg ikke vet det!

      De som tar kosmetiske behandlinger er døve til å høre på fornuft, for de er blitt avhengige av å ta det. Det de gjør er å fornekte sannheten om hva som skjer. De sitter og tror at de har mimikk, noe de over hodet ikke har fordi nervene i huden blir lammet! Det ser de ikke selv. Æsj! Det er det syggeste jeg ser, og de kan gjerne tro at de blir mye penere, men de ser heller ut som noen glatte sugekopper med store lepper!

      Ønsker deg en kjempefin mandagskveld 🙂

      Hilsen Toril

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg