ABYSSINERTRIOEN HAR GITT MYE “LOVE” TIL MATMOR ETTER OPERASJONEN I HÅNDLEDDET <3 :)

Det har gått noen dager siden jeg ble oerert i håndleddet. Helgen bestod i at jeg tok det med ro. Jeg hadde operasjonssmerter, og sov ikke særlig godt på natten. Våknet flere ganger med vondt i hånda. Når jeg er operert hjelper det meg å sove. Jeg sov en del på dagtid også. Tror egentlig det var helg greit at jeg ikke var med på julebordet på jobben til mannen min. Sofaen var det beste stedet for meg. Jeg har slappet av, sovet en del, sett TV, lest blader, hørt på musikk, sett filmer på PC’n og hatt skikkelig rekovalisens. Kroppe trenger jo hvile etter et inngrep, og for meg er hvile kjempeviktig. Mannen min misunner meg sovehjertet mitt han.

Natt til i dag var den første natten etter operasjonen at jeg sov igjennom hele natten. Det går også bedre på dagtid med operasjonssmertene, men til tider har jeg operasjonssmerter, og jeg må legge meg nedpå for å hvile. Særlig til kveldene er det vondt. Har tatt ibux og parasett for å dempe smertene, og det hjelper kjempebra. Ibux tar beinsmerter.

Mandag 20.11.2017 ringte ortopeden meg for å spøree om hvordan det gikk med meg, og han fortalte at han jobbet en god del med å få løsnet den ene bruskbiten fra beinet som satt godt fast, og han fjernet masse betennelse. Det var masse løse bruskbiter, og han fikk fjernet noe av dem. Han syntes ikke det var rart at jeg hadde operasjonssmerter. Jeg fikk beskjed om at bandasjen skal være på til og med neste fredag, men jeg må være flink å røre på fingrene mine. Jeg får dusje på torsdag, og tro meg når jeg sier jeg gleder meg til å få meg en god dusj 🙂

Jeg savner det å trene, men hvis formen er bra på fredag kal jeg ta en tur innom treningssalen hos fysioterapeuten for å trene bein samt gå på tredemølla. Får lov å begynne å løfte lette ting om to uker. Det må gro inne i håndleddet først.

Det har vært kjempeherlig å ha kattene mine. De skjønner kjempemasse at matmor ikke har vært helt i form <3 Det første som skjedde da jeg kom hjem fredags formiddag var at Elvis snuste på bandasjen, og han slikket meg på fingrene. Jeg la meg på sofaen, og Elvis, Dixie og Nadina skulle være nær meg. De lå i nærheten av meg hele helgen <3 <3 <3 🙂 Godpusene mine <3 <3 <3 🙂 En ting er i hvert fall sikkert, og det er at katter skjønner kjempemasse. De skjønte at matmor ikke var helt i form, og de skulle passe på meg. Akkurat det var helt tydelig! De skiftet på hvem av dem som lå opp på brystkassa mi. Elvis lå på sofaputa, Nadina i fotenden og Dixie mellom føttene mine.  Dyr enser mye mer enn hva vi mennesker skjønner, og de skjønte at matmor ikke var i form. Flere ganger snuste de på hånda mi, og slikket meg litt på fingrene. Katter gir så mye “Love” og kjærlighet til oss mennesker <3 🙂

Torsdag 23.11.2017 reiser søsteren min og mannen hennes til Oslo. De skal ha med seg Nadina på flyet nedover. Nadina skal hjem til oppdretteren sin for og pares. De gleder seg til å få låne godpusejenta. Jeg regner med at løpetiden stopper opp når hun kommer dit, men håper og krysser fingre og tær for at hun kommer igang igjen når hun kjenner duften av ekte hannkatt 🙂

Ville bare titte innom for å gi en liten oppdatering hvordan det går etter operasjonen, og de verste operasjonssmertene har gitt seg 🙂

Ønsker å dele noen bilder jeg har tatt de siste dagene, og jeg håper dere liker dem 🙂

 

Godpusejenta Nadina passer på matmor <3 🙂

 

Godpusejenta Dixie Rose gjør også jobben sin å passe på matmor <3 🙂

 

Godpusegutten Elvis på “sjefsplassen” sin (sofaputa) hvor han passer på matmor <3 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#etteroperasjonen #katter #dyr #kjæledyr #abyssiner #godpusenemine #kjærlighetfrakattene #lovecats

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Ja dyr enser mer en vi tror..Du må ha fortsatt god bedring..og du må da klare å dusje med å holde hånden på utsiden? med å polstre den med pose og tape? Vi klarte å få Bjørn i dusjen med brukket ankel, og polstra han inn med poser…For det er jo deilig å føle seg vel…men nå er det ikke lenge til torsdag da…hihihi..Så spennende med parring! lykke til med det! ha en en så god dag du kan!

    2. Toini: Det gjør de så absolutt, og det er det som gjør det så fantastisk å ha dyr i huset. Mannen min var jo ikke vant med å ha dyr da han vokste opp, og han hadde et nokså distansert forhold til dyr. Han storkoser seg når kattene kommer og legger seg i fanget hans, og det er han som skjemmer dem bort mest 🙂 He, he, he 🙂

      Ser frem til i morgen ja 🙂 Operasjonssmertene fra morgenen av var bedre, og dette går riktig vei 🙂

      Ønsker deg og hundene en kjempefin onsdag 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg