NY OPPDATERING FRA HVERDAGEN MIN MED NYE BILDER 😊

Det har allerede blitt onsdag 24.04.2024, og vi nÊrmer oss slutten av april mÄned Det er helt utrolig hvor fort mÄnedene har gÄtt.
 
 
Mandag 22.04.2024 hadde jeg min siste cellegiftkur. I hvert fall i denne omgang. Da har jeg hatt 6 kurer. NĂ„ blir det ny CT. PĂ„ forrige CT hadde kreften begynt Ă„ reversere.
 
 
Etter 6 cellegiftkurer mÄ man ta en pause for at kroppen skal fÄ hvile. Da fÄr man gjerne tabletter i mellomtiden. SÄ uansett sÄ fÄr jeg noe som heter vedlikeholdsmedisin som legen sa er like bra.
 
 
BlodprÞvene viser bedring, og de ligger innenfor det som er normalomrÄdet. Ferritinen (jernlageret) som var lav ligger nÄ pÄ over 300. Litt over normalen. Blodprosenten var Þkt litt fra forrige gang, men jeg fikk et par poser med blodoverfÞring. Ved cellegift blir blodprosenten lav. Da mÄ man fÄ litt overfÞring.
 
 
Ut fra blodprĂžvene har jeg respondert bra pĂ„ cellegiften, og det er et positivt tegn. Har ikke vĂŠrt dĂ„rlig en dag i etterkant av cellegift, og det mĂ„ jeg si er kjempetakknemlilg for 😊
 
 
FÞrste uken etter cellegiften blir jeg sliten med fatigue, og jeg kjenner jeg trenger Ä hvile kroppen min. Da tar jeg meg treningsfri slik at jeg sparer pÄ energien.
 
 
Jeg slapper da av med hÄndarbeid, lese bÞker, skrive, kose med kattene, spille piano, Þve pÄ tverrflÞyta, Þve pÄ korsanger og jeg prÞver Ä fÄ unna styre- og komitearbeid som jeg er engasjert i.
 
 
Uken etter jeg har hatt cellegift tar jeg fatt pĂ„ treningen til fysioterapeut to ganger i uka, og sĂ„ har jeg en dag hvor jeg trener hjemmetrening med strikk 😊 Treningen gir meg overskudd.
 
 
Jeg har mye mer overskudd nĂ„ enn hva jeg hadde i desember og frem til januar. Smertene er helt borte, og det gjĂžr noe med kroppen 😊 FĂžler meg som et nytt menneske.
 
 
VÄren er her, men det har vÊrt en sur og kald vind som gjÞr temperaturene kjÞlige. Om kvelden er det temperaturer ned mot 1-2 grader, og om morgenen er det ogsÄ 1-2 grader. Det ligger snÞ i fjellene enda som gjÞr at det er kjÞlig luft.
 
 
Ute har vĂ„rblomstene dukket opp, og busker og trĂŠr begynner Ă„ bli grĂžnne. I Ă„r er vĂ„ren tidlig her i TrĂžndelag. Det er sĂ„ herlig med vĂ„r đŸ„°
 
 
LÞrdag 20.04.2024 dro mannen min og jeg pÄ en dagstur til Sverige pÄ shopping. VÊret var kjempefint med sol og blÄ himmel, men du verden hvor bitende kald vind det var.
 
 
SĂžndag 21.04.2024 var vi pĂ„ middag til et vennepar av oss, og det var superkoselig 😊 Vi satt og pratet og hadde en kjempekoselig ettermiddag og kveld.
 
 
I helgen som kommer blir det vĂ„r fĂžrste hyttehelg pĂ„ campingen, og det gleder jeg meg til. Vi reiser pĂ„ hytta pĂ„ fredag, og hjem pĂ„ sĂžndag. SĂ„ reiser vi utover igjen 02.05.2024 om ettermiddagen. Mannen min tar seg noe feriedager. Gleder meg kjempemasse til Ă„ kose meg pĂ„ hytta fremover nĂ„ 😊 Hytta er fristedet mitt hvor jeg kan samle krefter og senke skuldrene.
 
 
Selv om jeg er ufÞretrygdet sÄ trenger man likevel Ä senke skuldrene i hverdagen. Det gjÞr at man finner den indre roen og kreativiteten. Noe som er viktig for meg. PÄ hytta fÄr jeg masse inspirasjon til f.eks Ä skrive dikt.
 
 
15.05.2024 har jeg endelig fÄtt dato for operasjon av tommelfingeren min. Jeg spurte legen som kom innom pÄ legevisitten etter jeg hadde fÄtt den 6.kuren min om jeg kunne takk ja til operasjonen av tommelfingeren min. Det sa legen ja til siden jeg har slitt sÄ lenge med store smerter i tommelfingerleddet. Jeg trenger tommelfingeren til piano- og flÞytespilling.
 
 
Etter operasjonen blir det ett Är med opptrening, men det skal jeg klare. Alt er avhengig av meg. Jeg er glad jeg endelig fÄr operasjon, for smertene i tommelfingeren er vonde. Etter operasjonen blir det en gips i 6 uker.
 
 
Jeg kan fremdeles trene til fysioterapeut. Kan gÄ pÄ mÞlla og kjÞre trening for bein og venstre arm.
 
 
Ønsker Ă„ dele noen bilder med dere ble tatt i mars. HĂ„per dere liker bildene mine 😊
 
 
Jeg Ăžnsker alle mine bloggvenner, blogglesere og fĂžlgere en kjempefin onsdag đŸ„°
 
 

FÞr jul lÊrte jeg meg Ä strikke sokker, og nÄ har jeg strikket flere par. Trodde hÊlfellingen var vanskelig, men nÄr man har lÊrt det sÄ gjÞr jeg det utenat. Her er et nytt par sokker som jeg ble ferdig med i mars 2024.

 
 

27.03.2024 dro SnorkfrĂžken og Snusmumrikken pĂ„ en utflukt hvor de koste seg sammen đŸ„° De klatret i trĂŠr.

 
 

De koste seg ogsĂ„ i marssolen đŸ„°

 
 

Etter cellegiftkurene har jeg blitt tynnere i hĂ„ret. Jeg har ikke mistet alt hĂ„ret, fordi pĂ„ poliklinikken hvor jeg fĂ„r cellegift har det noe som heter kjĂžlehette som vi kan fĂ„ ha pĂ„ oss. Den kjĂžler ned hĂ„rrĂžttene slik at man berger noe av hĂ„ret. Det har jeg klart, men jeg er mye tynnere i hĂ„ret. Har fĂ„tt meg parykk som jeg bare elsker đŸ„° Da jeg sĂ„ den hos frisĂžren forelsket jeg meg i den med fĂžrste blikk 😊

 
 

Treningsutstyret jeg bruker nĂ„r jeg har hjemmetrening 😊

7 kommentarer
    1. SĂ„ sĂžt du ble med den parykken! 😉 Du har sannelig dine utfordringer du ogsĂ„. Livet er ikke for amatĂžrer. Ønsker deg masse god bedring og stigende form!!! ❀

      1. Kari: Tusen takk for det kjĂŠre deg 😊 Jeg likte parykken kjempegodt da jeg fikk den, og har aldri angret pĂ„ valget av den. Den var meg og mine farger.

        Synes det er nok nÄ, og du har rett livet er ikke for amatÞrer.

        Tusen takk for omsorgen og omtanken fra deg đŸ„°

        Ønsker deg en superfin onsdags kveld â€ïžđŸ„°

        Purr, purr og klem fra Toril og kattene

    2. Jeg er veldig imponert av deg. Du har hatt mye Ä stri med, men alltid positivt. Du finner mye gleder i alt du holder pÄ med.
      Lykke til videre med alt som skal skje bÄde med behandling, trening og ellers andre ting. Kjempeklem til deg:)

      1. Happy: Tusen takk for det, og tusen takk for motiverende ord fra deg som varmer hjertet mitt đŸ„°

        Det er mye lettere Ä vÊre positiv nÄ som smertene er borte. FÞler meg som et nytt menneske.

        Jeg mÄ ha noe Ä holde pÄ med, og det anbefales ogsÄ.

        Tusen takk for det, og tusen takk for din enorme omsorg og omtanke đŸ„°

        Ønsker deg en superfin onsdags kveld â€ïžđŸ„°

        Purr, purr og klem fra Toril og kattene

    3. KjÊre deg snuppa;)) NÄ synes jeg du har hatt nok med sykdom <3 Dette greier du med din innstilling. Jeg har aldri mÞtt en person som er sÄ positiv uansett hva som skjer. Der har mange mye Ä lÊre av deg. Du gir deg ikke. Og du engasjerer deg i hobbyene dine som du brenner for.

      Fine bilder du har tatt;)) Og den parykken kledde du godt <3

      Fortsatt riktig god bedring <3 Og stÄ pÄ <3 Jeg heier masse pÄ deg <3

      Ha en fin kveld;))

      Stooor klem fra Else Marit

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg