LEI SYKEHUS NÅ! HVERDAGSOPPDATERING OG NYE BILDER 😊

Det har blitt onsdag 24.03.2021, og det en uke og en dag siden jeg ble operert i fingeren min.
 
 
Operasjonen var vellykket, men det har vÊrt en uke med mye operasjonssmerter, og hÄnden er blÄ og hoven. Det presser pÄ frem i fingeren.
 
 
Siden jeg fikk gule stafylokokker i sĂ„ret sist vil ortopeden som opererte meg vĂŠre pĂ„ sikre siden. Annen hver dag gĂ„r jeg til sykepleier for sĂ„rskift og etter sĂ„rskift er det ergoterapi for opptrening med fingeren. Det skal jeg gjĂžre frem til jeg har tatt stingene 30.03.2021. Etter dette blir det jevnlig oppfĂžlging av ergoterapeut. SĂ„ret ser kjempefint ut, og det ser ut som det gror kjempefint. Det er jeg kjempeglad for 😊
 
 
Akkurat nÄ fÄr jeg ikke lov til Ä trene, for det dunker og pulserer slik i hÄnden. Skal ogsÄ vÊre forsiktig med Ä lÞfte vekter slik at jeg ikke belaster sÄret mitt.
 
 
I neste uke fÄr jeg lov til Ä begynne Ä gÄ turer, men da mÄ jeg ha hÄnden i en fatle for Ä unngÄ at det dunker. Jeg savner styrketreningen og kardioÞktene mine kjempemasse! MÄ Êrlig innrÞmme at jeg er lei!
 
 
I tillegg skal jeg prÞve ut en ny medisin som gjÞr at jeg mÄ vÊre pÄ sykehuset til observasjon i 1-2 dÞgn. De vil fÞlge med om jeg blir svimmel, kvalm, fÄr blodtrykksfall og at jeg tÄler den nye medisinen. HÄper medisinen kommer i morgen, for da kan jeg begynne med den slik at jeg kommer hjem til helgen.
 
 
Motivasjonen for noen dager pĂ„ sykehus er ikke til stede, men hvis tablettene vil hjelpe meg sĂ„ er jeg kjempeglad til 😊
 
 
I dag har det vĂŠrt lettskyet pent vĂŠr, og mye av snĂžen har smeltet 😊 Det var virkelig vĂ„rstemning ute i dag, og jeg fant en enslig leirfivel i grĂžftekanten.
 
 
NĂ„ gleder jeg meg til pĂ„skeferie 😊 I pĂ„skeferien skal jeg kose meg, slappe av, gĂ„ turer, lese, hĂžre pĂ„ musikk, og vi nyte pĂ„skedagene 😊 Uansett blir det kjempegodt med et avbrekk fra hverdagen. Mannen min har fri i pĂ„sken. Det ser han frem til.
 
 
Ønsker Ă„ vise dere noen nye bilder som jeg har tatt, og jeg hĂ„per dere like bildene mine 😊
 
 

Stingene i fingeren min. Bildet ble tatt pÄ fÞrste sÄrskift som ble gjort 18.03.2021.

 
 

Bildet tatt fra toppen av Nordre gate mot Trondheim Torg.

 
 

Bildet viser litt av Nordre gate i Trondheim.

 
 

VĂ„r Frues Kirke i Trondheim.

 
 

Sykehusparken like i nĂŠrheten der vi bor. Bare for et par uker siden var parken dekket av snĂž.

 
 

SnĂžen i Sykehusparken har smeltet.

 
 

Jeg fant, jeg fant en enslig leirfivel 😊

8 kommentarer
    1. skjÞnner du er lei sykehus ,men jammen godt vi har et godt sykehustilbud i Norge :=) fingeren ser ikke videre pen ut ,men det blir bra ,foten min sÄg skikkelig ille ut da jeg oppererte under ankelen for snart 1,5 Är siden ,for meg tok det litt over 1 Är Ä bli smertefri ,sÄ ting tar tid ,masse lykke til videre og du bildene var fine da

    2. ÅÄÄhhh snuppa mi;)) Jeg forstÄr godt at du er lei. Det har du god grunn til Ä vÊre ogsÄ. Men det er bra at de fÞlger med deg sÄnn at det ikke gÄr som det gjorde sist.

      HÄnda di ser ikke god ut, men jeg hÄper den blir raskt bedre;))

      Lykke til med utprÞving av medisine. Jeg skal tenke masse pÄ deg;))

      Vi hadde tenkt Ä reise hjem til Trondheim i pÄska. Men pÄ grunn av coronasituasjonen blir vi her. Mamma og pappa var enige i det.

      RÄfine bilder du har tatt. Og vÄren er en vakker Ärstid;))

      Ha en rÄfin kveld;))

      Stooor klem fra Else Marit

    3. Takk for en fin tur til Trondheim.
      Synd at fingeren din ikke blir bedre. SkjÞnner at du begynner Ä bli lei. God bedring og hÄper at medisinene virker.

    4. Huff, sĂ„ plaget du skal vĂŠre da! Det der sĂ„ ikke noe godt ut sĂ„ forstĂ„r godt at du er lei nĂ„. Ønsker deg god bedring! đŸŒș

    5. Flotte bilder av byen vÄr, men fingeren din ser absolutt ikke god ut.
      HÄper det bedrer raskt, og at du fÄr en god pÄske med mindre smerter.
      God bedringklem fra meg đŸ™‚đŸ„°â€

    6. Det forstÄr jeg god at du er, men fortsett Ä holde humÞret ditt oppe. Du har lov til Ä vÊre lei. Alle har lov til det. Du har ikke mindre rett enn andre til og ikke fÄ lov til du Ä si at du er lei.

      Hvis det er en ting andre har noe Ă„ lĂŠre av deg sĂ„ er det mĂ„ten du ser det positive i ting. Ære vĂŠre deg for det.

      Flotte bilder du har tatt 🙂

      Du mĂ„ ha en riktig fin og god kveld 🙂

      Go’klem fra Irene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg