VEDKOMMENDE SOM TIPSET MATTILSYNET OM KATTEHOLDET MITT GJORDE DET FOR Å HEVNE SEG!

Episoden jeg ønsker å fortelle om nå skjedde i 2010, og jeg vet kjempegodt hvem det var som stod bak.

I kommentarfeltet mitt på bloggen min sverget vedkommende på å hevne seg på meg, og at jeg skulle få meg en lærepenge. Jeg tok ikke denne trusselen så særlig alvorlig, for jeg tenkte det var en tom trussel. Mine bloggvenner sa til meg at jeg måtte ikke ta truslene alvorlig, for slike mennesker som vedkommende gjør ikke alvor av truslene sine. Der tok mine bloggvenner og jeg temmelig feil.

En formiddag ringer det på døren min, og det var to kjempekoselige damer fra mattilsynet som ringte på. De fikk komme inn, og fortalte meg at de hadde fått inn en “anonym” klage på katteholdet mitt. Klagen gikk ut på at jeg mishandlet kattene mine, kattedoen var oversvømt, hadde rest bort fra kattene mine over flere dager, at kattene mine var agressive, at det var møkkete og skittent hjemme hos oss og at jeg ikke var i stand til å ta meg av kattene mine.

De første som møtte damene var tre kjempelykkelige abyssinere som kom i møte med dem, og var sært så tillitsfulle. Klagen over at kattene mine var agressvie ble strøket med en gang.

Kattene skiftet på å komme i fanget deres for å få kos. Hun ene damen fra mattilsynet sa rett ut at hun så med en gang at den “anonyme” klagen de hadde fått ikke stemte. Kattedoene var rene, og de stod ikke i nærheten av der kattene har mat- og vannskålene sine. De la merke til at jeg hadde 3 kattedoer, og mattilsynets anbefalinger sier at innekatter skal ha ett kattedo pr.katt. Det hadde jeg 🙂

Vi satt en god stund og pratet katt, og de ble hodestups forelsket i abyssineren som rase. Jeg fortalte dem om interessen min for utstillinger, og hvordan det foregikk.

Damene fra mattilsynet la merke til at det var ryddig hjemme til oss, og de hadde ikke en eneste bemerkning på katteholdet mitt. Dette fikk jeg skriftlig! De sa klart rett ut at denne “anonyme” klagen var ubegrunnet, og de trakk samme konklusjon som meg at klagen hadde blitt ringt inn fra noen som ville hevne seg.

Jeg fikk vite navnet på vedkommende som hadde klaget inn, og det kom ikke som noen stor bombe at det var vedkommende person.

Damene ble temmelig forskrekket når jeg fortalte at jeg overhodet ikke kjente vedkommende privat, at jeg heller ikke hadde møtt vedkommende, at vedkommende aldri hadde vært hjemme hos meg og at vedkommende aldri hadde truffet kattene mine i levende live! Vedkommende hadde kun sett bilder av kattene mine gjennom bloggen! De ble også forskrekket når de fikk høre at vedkommende var et godt voksent menneske.

Damene fra mattilsynet fortalte at i de fleste av tilfellene blir slike anonyme klager gjort for å hevne seg over andre mennesker. Det er en form for hersketenikk. De var i hvert fall enig med meg at vedkommende “anonyme” innringer ikke kunne ha det bra med seg selv. Damene fra mattilsynet anbefalte meg å anmelde den “anonyme” innringeren for brudd på privatlivets fred og falske anklager. Jeg sa med en gang at det var ikke noe vits i, for politiet har ikke ressurser til å ta tak i slike saker. De mente begge to at det ikke var normalt å ringe inn en anonym klage på noen man ikke kjenner eller har truffet noen gang.

Jeg hadde aldri i min villeste fantasi fått meg til å ringe mattilsynet for å klage inn noen jeg ikke kjenner eller har truffet, men kun har lest bloggen til. Det hadde ikke falt meg inn!

Vedkommende sitter fremdeles i dag og bedyrer sin uskyld for det vedkommende gjorde, men vedkommende skal vite at jeg fikk navn og telefonnummer fra damene i mattilsynet. Beviset har jeg svart på hvitt skrevet ned.

Når bloggere forteller om at de mottar trusler fra leserne sine er det alt for lett å si at truslene er tomme. Man tenker automatisk på at lesere man ikke kjenner skal gjøre alvor av truslene de kommer med. Den episoden med besøket fra mattilsynet beviser det motsatte! En skal ha i bakhodet at dersom man havner bort i rett person kan vedkommende gjøre alvor av truslene sine. Man skal være føre var!

Jeg trodde heller ikke på truslene jeg mottok på bloggen min om at vedkommende skulle kontakte mattilsynet, men vedkommende hadde ikke skupler og gjorde det. Vedkommende mislyktes i forsøket sitt så det holdt 🙂

Jeg har med viten og vilje ikke nevnt navn eller kjønn på vedkommende som hevnet seg på meg. Dersom noen av mine bloggvenner ønsker å få vite hvem det var kan dere ta kontakt på innboksen min på bloggen. Jeg mener at vedkommende fortjener ikke at jeg nevner navnet på bloggen min, og ikke vil jeg ta vedkommendes navn i min munn. Den oppmerksomheten skal vedkommende bli blå for.

Jeg ber dere kjære bloggvenner og lesere om å være høyst forsiktig, for det finnes mange hevnlystne folk der ute.

 

Godpusejenta Dixie Rose <3 🙂

 

Slik ser viltfargede abyssinere ut under potene sine 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#hevn #trusler #tatruslerpåalvor #mattilsynet #værforsiktig

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Noen ganger tror man nesten ikke det man leser… Dette er jo like idiotisk som dem som melder folk til barnevernet uten at det er noen grunn, bare for å lage helvete. For det skjer jo også.
      Har selv 3 katter av “rasen” huskatt ( hehe, måtte jo…). Har et par kattedoer, men her går dyra helst ut. Fordelen med huskatt. Men jeg holder dem inne om nettene. De flyr inn og ut en del utover kvelden og tidlig natt, og så må de inn, for da skal gamla (jeg) sove.Rasekatter hadde jeg ikke sluppet ut, fordi noen garantert hadde rappet dem.
      Hadde 6 katter på en gang i årevis før, og det var litt mye arbeid. De lever jo ikke lenger da. Alderdom og sykdom har gjort sitt. Men om noen hadde meldt meg til Mattilsynet, hadde jeg flydd i flint. Ikke overfor tilsynet, for det er fint de sjekker. Alle kattene jeg har hatt opp gjennom årene, har vært her pga andre menneskers “giblaffen-holdning” til katten sin. Det er jeg som har gitt dem et hjem resten av livet.
      Jeg har lav inntekt, og jeg tør ikke en gang regne på utgiftene jeg har hatt i alle disse årene 🙂 Kastrering og sterilisering, chipping, sykdom, medisiner, mat, leker, stell.
      Ingen skal fortelle meg at katt er billig i drift, nei.

    2. Forkastelig, spør du meg! Enkelte mennesker er ikke helt gode i hodet, og kommer aldri til å bli det heller.
      SELVSAGT fant de ikke noe galt hos deg. Slik jeg både ser og forstår så har kattene dine det helt supert hos deg. Man ser jo at du bryr deg om de, veldig.
      Man skal være forsiktig med å melde noen både hit og dit. Det kan slå kraftig tilbake.
      Ønsker deg og dine en god kveld <3

    3. Jeg husker godt da du sendte meg sms og fortalte hva som hadde hendt samme dagen som de hadde vært der. Du offentliggjorde navnet til anklageren på facebook og det var til pass for anklageren. Jeg hadde også gjort akkurat det samme uten å tenke meg om.
      Jeg hadde blitt forbanna at jeg hadde filleristet anklageren og anklageren skulle fått det månelyst ja.
      Det er utilgivelig det anklageren gjorde og når det ble gjort i ren faenskap og hven. Dessverre er det mange som ringer inn falske anklagelser i pur faenskap både til barnevernet og til mattilsynet. Jeg har hørt om tilfeller hvor ektepar har skilt lag og den tidligere ektefellen klager inn sin x til bv eller mattilsynet.
      Det jeg kjenner jeg blir oppgitt over i etterkant av det du opplevde er når jeg tenker på at anklageren som klaget deg inn ikke kjente eller kjenner deg som privatperson. Ingen normale med vettet i behold hadde funnet på det.
      Hvor er samvittigheten til anklageren når anklageren sitter og lyver om forhold med kattene dine uten å kjenne deg som privatperson men gjennom å lese bloggen din? Samvittigheten er fraværende. Mer er det ikke å si om saken.
      Jeg synes det er flott at du skriver dette innlegget hvis andre bloggere skulle komme til å oppleve det samme.
      Fin, fin kveld ønskes deg, mannen din og kattene dine 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth
      Jeg og de andre som kjenner deg som privatperson siden 80-tallet vet hvor høyt både du og mannen din elsker kattene deres. Kattene dine er noe av de mest tillitsfulle jeg har møtt og jeg har sett med egne øyne hvor mye kjærlighet og omsorg kattene dine får hjemme hos deg.

    4. Herlighet så mye rart! ja det er nok ofte bare hevn disse anonyme innrigningene..men var jo ikke anonym om du fikk navnet da…hihih..Så ille verden har blitt!! BRA du ikke hadde noe de kunne “tatt” deg på..og dette er jo bare missbruk av ressuser som burde være brukt der det trengtes…Blir så sint når jeg hører om sånne ting….Uff…ikke noe god opplevelse heller tenker jeg….

    5. Jeg fatter ikke hva det går av folk når de gjør noe så jævlig ondskapsfullt? Og hva vil sånne folk oppnå annet enn å hevne seg?
      Hvis noen hadde gjort sånt mot meg hadde jeg flydd i flint. Og personen skulle fått angre for resten av livet.
      Jeg lurer virkelig på hva som gjør at en person som ikke kjenner deg kontakter mattilsynet og lyver om katteholdet og kattene dine.
      Personen viste at den var laget av gjennomsyret ondskap og hat. Og ikke nok med det.
      Personen som gjorde dette må være psykopat. Jeg er ikke redd å si hva jeg mener for den ondskapsfulle handlingen personen gjorde mot deg. Det var langt under beltestedet.
      Jeg husker jeg frydet meg inni granskauen når du publiserte på facebookprofilen din navnet på personen etter oppfordringer fra vennene dine;)) Hahahaha;)) Og det fortjente personen.
      Hvis det er noe jeg kan skrive under på så er det at kattene dine har den beste slaven en katt kan ha;)) Jeg har sett hvor stor kjærlighet du gir kattene dine. Og kattene dine er trygge, harmoniske og hengivne;)) Alle kattene du har hatt har vært trygge på alt og alle.
      Ha en fin kveld snuppa mi;))
      Stooor klem fra Else Marit

    6. Jeg har hørt at uskyldige familier har fått besøk av barnevernet etter anonyme henvendelser, og ingenting slutter å overraske meg når noen er oppsatt på hevn.
      Det er flott at mattilsynet sjekker forholdene for dyrenes vel og ve, men når noen kontakter dem for å hevne seg på uskyldige er det å gå langt over streken. Noe så sjofelt gjort.
      Hvis noen hadde hevnet seg på meg å sende mattilsynet hjem til meg hadde jeg lynsjet den som hadde kontaktet dem. Jeg hadde blitt lyne forbanna.
      Jeg satt og så på facebookprofilen din dag, og fant ut på tidslinjen når du fortalte navnet på den som hadde kontaktet mattilsynet. Husker jeg helt feil nå at du delte navnet på facebookgruppen til Rasekattforumet?
      Jeg leste kommentaren til en jævla feig anonym som prøvde seg med en kommentar på kommentarfeltet ditt. Den anonyme prøvde å vri seg unna med at mattilsynet ikke gir ut navn når det kommer inn en anonym klage. Den anonyme kan bare leve i troen. Snakk om å være dum da. Den kommentaren var også forsøk på å true deg til taushet. Ikke bry deg om den feige og patetiske nettrollet.
      Når en kontakter slike instanser må en oppgi navnet sitt til de som tar telefonen. I særlige tilfeller får den som er klaget inn vite navn på de som har kontaktet dem. Det er hvis det er brudd på privatlivets fred eller at saken går mot sjikanering slik som i ditt tilfelle.
      En arbeidskollega av meg opplevde at barnevernet kom på uanmeldt besøk. Det var noen naboer som hadde sendt bekymringsmelding. Bekymringsmeldingen var basert på uenighet mellom naboene, og det var hevn for uenighetene de hadde. Barnevernet fortalte navnet til de som hadde sendt bekymringsmelding, og arbeidskollegaen min konfronterte naboene med det.
      Du får ha en riktig fin kvled 🙂
      Godklem fra Irene

    7. Dilldall: Synes de som melder folk til barnevernet og mattilsynet uten grunn gjør det for å lage et helvete, og jeg kjenner to av noen jeg kjenner som jobber innenfor barnevernet. De forteller at i mange av tilfellene er det for å hevne seg på de som blir meldt 🙁

      Huskatt er ekte rasekatt i likhet med andre rasekatter 🙂 Det er dessverre alt for mange rasekatter som forsvinner når de får gå løs ute, og det er kjempetrist for de som opplever det 🙁

      Jeg ble også fly hakke forbanna. Ikke på de som kom men på vedkommende som gjorde dette med et mål for å hevne seg.

      Synes det er kjempeflott at mattilsynet er til for vår trygghet, og reglene mattilsynet har er jo til for dyrene våre sitt beste.

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    8. Lillja.blogg.no: Tusen takk for kjempekoselig kommentar 🙂

      Det er kjempeflott at vi som har dyr har mattilsynet, og det er ikke de jeg var sint på, men vedkommende som kontaktet dem med kun ett formål, nemlig å hevne seg pga sterkt hat.

      Når hatet råder kan enkelte mennesker gjøre hva som helst for å hevne seg.

      Det hadde aldri falt meg inn å gjøre noe slikt. Jeg har jo hørt fra noen jeg kjenner som jobber i barnevernet fortelle at de daglig får inn falske bekymringsmeldinger, og i mange tilfeller er bekymringsmeldingene ubegrunnet og bygget på at noen ønsker å hevne seg. Kjempetrist at noen skal finne på å gjøre noe slikt, for det viser hva disse løgnhalsene er laget av.

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld 🙂

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    9. Mona Elisabeth: Dere var flere av mine nærmeste venninner som fikk sms den dagen det skjedde, og jeg var så kjempesint at jeg så rødt på vedkommende som hadde gjort dette.

      Jeg kjenner også noen som jobber innenfor barnevernet, og de forteller at mange bekymringsmeldinger er på falskt grunnlag som er gjort fordi noen ønsker å hevne seg. Ikke noe nytt. Har også hørt om flere som har fått mattilsynet på døren pga falske bekymringsmeldinger.

      Jeg hadde aldri i min villeste fantasi kunne fått meg til å gjort noe slikt for å hevne meg. Er ikke den personen heller. Jeg kontaktet en arbeidsgiver en gang, for å si fra om at vedkommende drev med mobbing av andre i arbeidstiden, men det var takket være en viss blogger IJR som løy om hvem det var i ren hevnaksjon ovenfor vedkommende.

      Hvis noen sitter på nettet på dagtid på jobben og driver med mobbing av andre skal man si fra til arbeidsgiver hvis man vet hvem arbeidsgiveren er. Grunnen til det er fordi arbeidsgivere ønsker ikke at arbeidstakere skal sitte slik på nettet. Mobbing er det styggeste som finnes, og jeg er ikke redd for å si fra.

      At IJR ikke eide samvittighet og løy om sin venninne at det var hun som drev med mobbing var stygt gjort ovenfor venninnen sin!

      Man skal virkelig passe seg hvem man har med å gjøre på nettet, for man vet aldri om det er en hevngjerrig person.

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    10. Toini: Dessverre er det nok det, og jeg skjønner ikke at de har samvittighet til å gjøre noe slikt. Jeg har et par venninner som jobber innenfor barnevernet, og de forteller at mange bekymringsmeldinger som kommer inn er ubegrunnet og falske, og bygger på sjalusi og hevn pga uenigheter.

      Synes det er kjempeflott at de finnes, og derfor ble jeg ikke sint på dem. Den jeg ble rasende sint på var vedkommende som ikke hadde skrupler og samvittighet, og som løy om ting vedkommende ikke kan uttale seg om siden vedkommende ikke kjenner meg som privatperson! Det var jo rett og slett bygget på løgn, løgn og atter løgn.

      Selv om den som hadde kontaktet dem ville være anonym gav de meg navnet på vedkommende når de forstod at klagen var gjort for å hevne seg. De anså dette som sjikanering sa de, og de ønsket at jeg skulle anmelde vedkommende på brudd på privatlivets fred.

      De fortalte at alle som ringer inn må oppgi navnet sitt selv om de ønsker at bekymringsmeldingen skal være anonym.

      Ønsker deg og hundene en kjempefin torsdagskveld 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    11. Else Marit: Tusen takk for en kjempekoselig kommentar Else Marit vennen <3 🙂

      Jeg vet fra noen jeg kjenner som jobber innen barnevernet at mange av bekymringsmeldingene de får inn er falske bekymringsmeldinger som er bunnet i hat, hevn og sjalusi.

      Synes det er kjempefint at mattilsynet finnes, for de er jo der for dyrenes ve og vel, men når jeg tenker på at noen regelrett kontakter dem med hatefulle og ondskapsfulle løgner for å hevne seg blir jeg kjempesint at jeg ser svart.

      Det var derfor jeg offentliggjorde navnet til vedkommende på facebooksiden min og på rasekattforumet slik at andre kunne få vite navnet, og jeg fikk høre at det var den eneste rette måten å gjøre det på.

      Vedkommende eier overhodet ikke samvittighet og selvinnsikt når vedkommende i tillegg kontaktet dem med løgn. Det forteller kjempemasse hva vedkommende er laget av, nemlig hat og ondskap.

      Ønsker deg en kjempefin og god torsdagskveld 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    12. Irene: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg <3 🙂

      Det har jeg også hørt, for jeg kjenner et par som jobber innenfor barnevernet, og de forteller av mange av bekymringsmeldningene som kommer inn er tuftet på falske anklager som har blitt satt ut pga krangling, hevn og sjalusi.

      Jeg synes det er kjempeflott at mattilsynet finnes, for de er jo der for dyrenes vel og ve. Det jeg blir kjempesint at jeg ser svart er når vedkommende regelrett kontaktet dem og baserte sine anklager mot meg på ren og skjær løgn, og dèt uten å kjenne meg personlig, at vedkommende aldri har truffet meg og at vedkommende aldri har sett kattene mine i levende live! Samvittigheten er totalt fraværende, og vedkommende sin personlighet er bygget på hat og ondskap!

      Jeg angrer ikke en dag for at jeg offentliggjorde navnet til vedkommende på facebook, og jeg fikk kjempemasse støtte fra folk som kjenner meg. De var rett og slett sjokkerte.

      Jeg mottok navnet på vedkommende da de forstod at bekymringsmeldingen var bygget på ren løgn og hevn. De mente at dette gikk under brudd på privatlivets fred, og de oppfordret meg på det sterkeste å anmelde vedkommende, noe jeg ikke gjorde siden politiet den gangen som nå har mer enn nok å gjøre. Da blir slike saker ikke prioritert. De hadde aldri gitt meg navnet på vedkommende hvis ikke de mente at det var brudd på privatlivets fred!

      Det de har taushetsplikt om er hvem de har besøkt, og det har de ikke lov til å oppgi til fremmede! Jeg kan fritt fortelle på bloggen min om hva som hendte, men de har 100% taushetsplikt om hva som skjedde!

      Den anonyme som kommenterte kan drite og dra, for jeg vet hvem denne anonyme er..... Vedkommende er skryter av at h*n aldri kommenterer som anonym, men alltid med sitt eget navn. Særlig.

      Jeg lar meg ikke true til taushet. Hva jeg skriver på bloggen min gjør jeg akkurat hva jeg vil. Det kom inn to anonyme kommentarer på kommentarfeltet mitt i går etter jeg delte innlegget, og like etterpå får jeg melding fra en av mine bloggvenner at en viss annen blogger hadde skrevet et innlegg om psykopater. 2+2+2......

      Huff 🙁 Stakkars arbeidskollegaen din <3 🙁 Bare pga uenighet med naboer så sender de bekymringsmelding til barnevernet. Jeg får vondt! Enkelte er så hevngjerrige at de hadde fortjent å smake sin egen medisin! Beklager å si det.

      Ønsker deg en kjempefin kveld 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    13. Jeg har blogget i snart åtte år og jeg kan trygt si at det har vært mye rart opp gjennom årene.Jeg blir ikke lenger sjokkert over hva bloggere får seg til å gjøre både på og av blogg.
      Folk som driver å skal hevne seg på andre bloggere (IRL) for noe som helst som foregår på blogger,er etter min mening,ikke riktig skrudd sammen et visst sted.
      Det er forkastelig at du fikk Mattilsynet på døren etter blogginnlegg.Er det noe bildene dine viser så er det at kattene dine har et trygt og godt hjem.Men,noen gjør hva som helst i forsøk på å lage problemer for andre.
      Er man enig eller uenig på blogg så skal det holdes på blogg mener jeg.
      Ha en nydelig dag 🙂 Hilsen synskepeggy.

    14. Det er helt forferdelig at noen kan gjøre slikt. Jeg håper at den personen har lært, og at hun ikke melder inn uten grunnlag. Uvennskap er slett ikke noe grunnlag…?.
      Godt at du hadde alt på stell. Men jeg hadde heller aldri fått meg til å tro på noe annet heller. Jeg er meget sikker på at dine katter er i de beste hender <3

    15. synskepeggy: Ikke jeg heller, men rådet mitt til andre som blogger er at de må være ytterst forsiktig. Hvis de får tips om en blogger de bør være forsiktige med bør de ta på alvor rådene om den bloggeren.

      Jeg er helt enig! De er ikke riktig skrudd sammen! Det verste var jo at vedkommende som ringte inn til MT i mitt tilfelle overhodet ikke kjente noe til meg i virkeligheten. Kun via bloggen. Det sier så mye. Heldigvis representantene fra MT så akkurat det samme, og derfor ville de gi meg navnet på vedkommende som hadde ringt dem. De mente jeg burde anmelde vedkommende for persontrakassering og æreskrenkelse.

      Jeg er så absolutt enig! Hvis man er uenig på blogg skal ikke det gå utover vedkommende i det virkelige liv.

      Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld, og ei kjempefin og god helg videre <3 🙂

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    16. deveny: Ja, om de er! Det verste var jo at vedkommende blogger ikke kjente til meg i det virkelige liv, kun gjennom bloggen! Når jeg tenker over det i dag skremmer det meg voldsomt,, for hvordan kan en blogger melde en blogger han/hun ikke over hodet kjenner privat! Hadde aldri fått meg til å gjøre noe slikt! Aldri!

      Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld, og ei kjempefin og god helg 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    17. poesimylife: Tusen takk for en kjempefin kommentar.

      Jeg skjønner det heller ikke! Den dag i dag når jeg tenker over det skjønner jeg ikke hvordan en blogger jeg ikke kjente i det hele tatt kunne få seg til å ringe å lyve om noen vedkommende ikke kjente personlig! Vedkommende kan neppe være god i i hodet sitt!

      De fra MT gav meg navnet på vedkommende som hadde ringt, for de skjønte fort at dette var hevn, og de mente jeg burde anmelde vedkommende for brudd på personvern og trakassering. Jeg fikk vite at det er langt fra første gangen at noen bare ringer for å hevne seg.

      Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld, og ei kjempefin og god helg videre <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg