FØRSTE UKEN I DESEMBER I ORD OG BILDER :)

Den første uken i desember er unnagjort, og det har vært en travel uke etter at jeg kom hjem fra Dal (like ved Edsvoll) mandag 04.12.2017. Jeg kom hjem ca.kl.16.00, og pakket ut sakene mine fra bilen. Fikk pakket ut koffert og bager. Det var kjempegodt å ha ettermiddagen og kvelden fri til å slappe av. Etter en utstillingshelg. Etter en utstillingshelg er man ofte utladet, og trenger en dag på å komme seg til hektene igjen. Likevel begynner man å planlegge og glede seg til neste utstilling. Ja, ja, jeg har aldri påstått at jeg ikke er en “crazy cat lady”, for den betegnelsen tar jeg som et æresbegrep 🙂 

Det var kjempefine kjøreforhold ned til Østlandet forrige helg, men det var kaldt! På det kaldeste var det minus 17 grader ute, og jeg vrengte varmen på til 26 grader. Er en frossenpinn 🙂 

Tirsdag 05.12.2017 var det korøvelse, og fullt fokus på gårsdagens julekonsert. Julesangene vi synger i koret nå er kjempefine 🙂 Nå er det fokus på romjulskonserten vi skal synge på 28.12.2017. Jeg gleder meg kjempemasse 🙂 Ikke noe er koseligere enn å synge i kor i november og desember når koret øver på julesanger. Det er en glimrende måte å komme i julestemning på. 

Tirsdag kom det litt snø, men typisk førjulsværet her i Trondheim så kom regnet, og det er glatt og slapsete ute på veiene og fortauene. 

Desemberkveldene er reddet nå som det er VM i håndball, og jeg er håndballinteressert. Håndballjentene imponerer meg kjempemasse! De står på kamp etter kamp, og for en styrke laget viser! 

Torsdag 07.12.2017 hadde jeg time til fysioterapeut for å komme i gang med treningen igjen! Er stiv i håndleddet etter operasjonen, men fysioterapeuten sa at ortopeden hadde holdt på å rote i beinet og brusken, og det vil ta noen uker før disse smertene går over. Jeg skal bruke ei skinne på hånden fast, men skal ta den av når jeg gjør håndleddsøvelser for å myke opp håndleddet.

Fysioterapeuten min gikk igjennom styrketreningsprogrammet mitt. Hun ville se på øvelsene slik at jeg ikke belaster håndleddet galt. Jeg fikk alternative øvelser jeg kan gjøre slik at jeg unngår å belaste håndleddet ved å løfte på tunge manualer. Det gjelder bl.a. øvelsen biceps curl. Da kan jeg heller kjøre med manual på venstre hånd. På høyre hånd kan jeg kjøre biceps curl med kabel og en reim som jeg fester i kabelen. Reimen fester jeg fast på underarmen. Vektbelastning 1-2 kg. På den måten slipper jeg å belaste håndleddet mitt på gal måte. 

Det var kjempeherlig å komme i gang med trening igjen, for jeg har savnet treninga kjempemasse! Jeg skal fortsette å trene fullkroppsøkten min to ganger i uka, og den tredje dagen skal jeg gå på tredemølla evt kjøre overkroppsøkt. Alt spørs på smertene i leddene mine.

Treningen for meg er blitt mer og mer en livsstil, og jeg motiveres og drives når jeg ser fremgangen på vektene jeg bruker. Da skjønner jeg at jeg har blitt sterkere 🙂 I går måtte jeg gå ned ett hakk på vektene på seated leg curt og leg extensions, men jeg er sikker på at i løpet av de to neste ukene er jeg oppe i antall kg på det jeg hadde før jeg ble operert 🙂 

Helgen blir en rolig og stille helg. Får besøk av en venninne i morgen ettermiddag, og det blir kjempekoselig. Mannen min har reist opp til Namdalen, for han skal levere julegavene til familien hans der oppe fra oss her i Trondheim.

Planen er å få laget bakt kolakaker og kokosmakroner i helga 🙂 Kakene blir jo ikke spist, men jeg lager det fordi jeg vil ha lukten i huset. På planen står også julekortskriving. Jeg synes det er kjempekoselig å skrive personlige julekort til familie, slekt og venner. Liker ikke helt trenden med å ønske god jul på facebook. Så jeg setter med ned, og koser meg når jeg skriver julekort 🙂 De som får julekortene synes det er kjempekoselig 🙂 

Ønsker å dele noen adventsbilder som jeg har tatt 🙂 Håper dere liker dem 🙂 

 

Adventslys og adventsduk på salongbordet 🙂 

 

En stående adventsstjerne i vinduskarmen på det ene stuevinduet vårt 🙂 

 

Syvarmede lysestake i vinduskarmen på det andre stuevinduet vårt 🙂 

 

Adventsstjerna som lyser kjempefint i adventstiden i stuevinduet 🙂 

 

Adventspynt og adventslys på spisebordet 🙂 

 

Førjulsstemning i Trondheim sentrum 🙂 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#desember #advent #førsteukenidesember #dagligegjøremål #oppdatering #bilder #adventsstemning #adventspynt

 

 

 

 

 

 

3 kommentarer
    1. Ja det høres ut som du har masse og drive med…Du må ha en god helg og nyt kvelden! Jeg er også glad for at håndballen er begynt..og sitter nå bare å venter på ny kamp…hihih..

    2. Kjekt å lese det trivelige blogginnlegget ditt 🙂 Ikke minst vakre adventsbilder du har tatt. Jeg synes det er kjekt å se på facebookbildene til vennene mine når de legger ut bilder av hvordan de pynter til jul. Det er inspirerende å se.
      Jeg likte adventsstjerna di. Det var fint lys i den.
      Du hadde besøk av Irene på lørdag du 🙂 Hun fortalte det, og hun fortalte at dere hadde det trivelig 🙂
      Jeg holder på å ta ut fleksitid jeg må ta ut før nyttår. Vi får ikke overtidsarbeidet overført til neste år. Jeg skal ha friuke neste uke, og jeg har helt fri i jula i år. Det er godt. Januar er rolig måned, men det øker på i februar og mars. Da er det rotterace på jobben.
      Fin, fin kveld til deg, mannen din og kattene dine 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    3. Tusen takk for en koselig lørdagskveld hos deg, og det var koselig å treffe deg 🙂
      Fint innlegg med koselig adventsoppdatering og fine adventsbilder 🙂
      Mona nevnte i kommentaren sin den adventsstjerna du har i vinduet. Den kommenterte jeg også på lørdag da jeg besøkte deg, for den er den fineste julestjernen jeg har sett. Jeg synes de julestjernene vi har er så kalde når de lyser. De gir et kaldt lys, men den dere har var lun og varm.
      Jeg er mektig imponert over treningen og livsstilendringen du holder på med, og jeg får dårlig samvittighet. Vi holder avtalen med en treningskvled sammen i mellomjulen. Det må bli etter 1.juledag. 1.juledag skal vi på julefrokost hjem til søsteren min og familien hennes, men jeg har fri 2.juledag og 3.juledag. Jeg syntes det var koselig å bli med sammen deg å trene de to søndagene vi trente sammen.
      En fin kveld ønskes deg 🙂
      Godklem fra Irene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg