DIKTET “JEG VANDRER” – ET SELVSKREVET DIKT FRA 1986 :)

Det er bare å hoppe i det i stedet for å krype i det. Et av mine bloggvenner (Frodith: http://frodith.blogg.no/  og Et dikt om dagen: http://etdiktomdagen.blogg.no/) er så kjempeflinke og kreative, og de skriver egne dikt som de deler med oss bloggleserne 🙂 I dag la Frodith ut et kjemefint og nydelig selvskrevet dikt, og det gjorde at jeg ble motivert til å hoppe ut i det jeg også 🙂 

Jeg har siden jeg var 15-16 år skrevet dikt, og diktene har jeg tatt vare på i ei diktbøker, men jeg har ikke turt å offentliggjøre dem for andre. Nå skal jeg hoppe i det! 

I dag vil jeg gi dere et dikt som jeg skrev i 1986. Har også satt melodi til diktet. Diktet handler om å være på søken når det er krig og hat mellom mennesker. Håper dere liker diktet 🙂 

 

JEG VANDRER!

 

Jeg vandrer gjennom øde landskap, aner ikke hvor jeg skal gå. 

Øyeblikk forsvinner i tiden, kan ikke stanse nå. 

Menneskene rundt meg, liv i regn og dis. 

Tomme øyne stirrer, kulde uten is. 

Likegyldigheten kveler andres skrik. 

Hvis kjærligheten finnes, hvorfor er det slik? 

 

Ensomheten herjer landet, ondskapens regler rår. 

Midt i alt dette er livet, vi sier: “Vi kjemper for!” 

Vi vet det alle sammen, men vender ryggen til. 

Mellom ord og handling, er det tusenvis av mil. 

Du spør meg: “Hva er svaret?”, jeg vil gi deg spørsmålet: “Hvis kjærligheten finnes, hvorfor er det slik?”. 

Vi er fremmede på jorden, på tide å finne vårt hjem 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#selvskrevet #dikt #1986 #jegvandrer #hoppeidet

 

 

22 kommentarer

Siste innlegg