BILDER FRA HOBBYUTSTILLING I KATTEKLUBBEN JEG ER MED I 😊

LĂžrdag 13.11.2021 var tiden endelig kommet til Ă„rets fĂžrste utstilling med kattene. Det var en hobbyutstilling i katteklubben jeg er med i, eller rettere sagt klubbmesterskap.
 
 
Med meg pÄ utstillingen hadde jeg Hera og Dixie Rose.
 
 
Stod opp kl.07.00, og vi kjÞrte av gÄrde kl.08.30.
 
 
Det var 37 katter fra katteklubben jeg er med i som deltok. Vi hadde fÄtt besÞk av en allrounddommer fra Danmark som bedÞmte kattene. Siden dette var hobbyutstilling for oss medlemmer i katteklubben var det ingen konkurranse om Ä fÄ cert som kattene normalt sett konkurrerer om.
 
 
Kattene konkurrerte i kategoriene sine i kategori 1, 2, 3, 4 og 5. Abyssiner som jeg har konkurrerer i kategori 4. Hera konkurrerte i klassen fertil hunn, og Dixie Rose i klassen kastrat hunn og senior siden hun er 9 Ă„r.
 
 
Hera og Dixie fikk kjempeflotte dommerbedþmmelser. Hera ble nr.2 av de fertile hunnkattene i kategori 4. Dixie ble nr.1 av kastrerte hunnkatter, og nr.2 i seniorklassen 😊
 
 
Det var kjempegĂžy Ă„ vĂŠre pĂ„ utstilling igjen, og jeg kjenner jeg gleder meg til 2022 til et nytt Ă„r med katteutstillinger 😊
 
 
Jeg var jo spent pÄ hvordan kattene taklet utstilling, og sÊrlig Hera. Hera har kun vÊrt med pÄ 1 utstilling i juli 2019. SÄ kom koronaen og satte en stopper. Derfor var jeg spent pÄ hvordan hun taklet utstilling. Hera er jo matfar sin katt, og hun har lagt sin elsk pÄ matfar. Det var godt Ä ha med mannen min som kunne vÊre der for Hera. Til og begynne med var Hera usikker til hva hun skulle mene om utstillingen.
 
 
FÞrst sÄ var hun utrygg, og freste. Etter hvert ble hun mer og mer avslappet. Dommeren hadde et kjempeflott hÄndlag med kattene, og hun var rolig og trygg. Det merker kattene fort.
 
 
Dixie Rose storkoste seg pĂ„ utstillingen, og hun viste seg frem som ei dronning. Slik har Dixie aldri vĂŠrt fĂžr. Dixie Roe koste seg pĂ„ utstillingen, og ville stort sett ligge i fanget til matmor nĂ„r vi satt ved utstillingsburene 😊
 
 
Ønsker Ă„ vise dere noen bilder om jeg tok pĂ„ klubbmesterskapet/hobbyutstillingen, og jeg hĂ„per dere liker bildene mine 😊
 
 

Dixie Rose i utstillingsburet sitt 😊

 
 

Hera i utstillingsburet sitt 😊

 
 

Hera pĂ„ dommerbordet til dommeren for Ă„ fĂ„ sin bedĂžmmelse 😊

 
 

Hera pĂ„ dommerbordet 😊 Hun fikk kjempeflott bedĂžmmelse.

 
 

Matmorkos med Dixie Rose 😊

 
 

Dixie til sin bedþmmelse hos dommeren 😊

 
 

Her ser dommere pĂ„ hodeprofilen til Dixie Rose om den er etter rasestandarden 😊 Dixie fikk kjempeflott bedĂžmmelse, og hun ble nr.1 av kastrathunnkattene.

 
 

Dixie

 
 

Dixie under sin bedĂžmmelse i seniorklassen (katter fra 7-10 Ă„r) 😊

 
 

Dixie fikk kjempeflott bedĂžmmelse av dommeren i seniorklassen ogsĂ„ 😊

 
 

Dixie under panelet om Ă„ bli beste klubbkatt 😊

4 kommentarer
    1. SĂ„ flotte katter du har, altsĂ„! Stilige! Kan tenke meg at du er stolt over premiene ogsĂ„. Jeg var med ei venninne pĂ„ katteutstilling en gang. Hun hadde norsk skogkatt. Jeg var sĂ„ heldig at jeg fikk passe dem et par runder da hun og familien var pĂ„ ferie. De fikk masse kos! 😀

    2. ÅÄÄhhh snuppa mi;)) SÄÄÄ rÄfine bilder fra utstillingen;)) Det mÄtte vÊre artig Ä vÊre tilbake pÄ en utstilling. Og det hÞrte rÄkost ut med en sÄnn utstilling.

      Grattis med resultatene;))

      Ha en rÄfin ettermiddag;))

      Stooor klem fra Else Marit

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg