ELSKER ADVENTSTIDEN OG FØLELSEN RUNDT ADVENT ❤😊

Selv om jeg lå på sykehuset i over halvparten av november måned fikk vi pyntet til advent her hjemme 😊
 
 
Lørdag 26.11.2022 pyntet vi til advent. Vi hengte opp julestjerna i vinduet, satte opp 7 armede lysestake, hang opp julegardinene og gjorde det adventskoselig.
 
 
Personlig liker jeg å ha den adventsfølelsen før jeg pynter opp til jul. Advent for meg er lilla, og jul er rødt. Liker ha ha lilla adventsduk på bordene, lilla adventslys og adventspynt. Ca. 18 – 20 desember begynner jeg å pynte opp med nisser og annen julepynt.
 
 
Normalt sett liker vi å pynte juletreet ca. 18. – 20.desember, men ikke i år. Vi kjøpte oss nytt juletre med innebygd ledlys. Så vi pyntet det like så godt når det stod framme.
 
 
Jeg personlig bruker å ta bort selve julepynten 6.januar, men juletreet, adventsstjerna og 7-armede lysestakene får stå til midten av januar. Synes det er koselig å ha juletreet og adventslysene til litt ut i januar. I midten av januar ser jeg at solen faktisk har kommet litt høyere på himmelen over hustakene, og dagene blir lysere.
 
 
Ønsker å vise dere bilder av hvordan jeg har pyntet til advent, og håper dere liker bildene mine 😊
 
 

Laget en adventsdekorasjon med et lilla adventslys og lilla kuler i denne lysestakebeholderen 😊

 
 

Lilla adventslys og lilla duk på spisebordet 😊

 
 

Den ene 7-armede lysestaken i vinduskarmen på stua 😊

 
 

Den andre 7-armede lysestaken i vinduskarmen i det andre stuevinduet vårt 😊

 
 

Adventsstjerna vår som lyser så fint opp nå i mørketiden 😊

 
 

Den broderte kjøkkenhåndduken som pynter så fint opp på kjøkkenhylla vår 😊

 
 

Selvsagt kom også julegardinene på plass og julehjertet vårt 😊

 
 

Så tenner vi ett lys i kveld 😊

12 kommentarer
    1. Koselig å pynte til advent 🙂
      I år valgte jeg bort lilla, og det ble hvite lys i adventsstaken. Har såpass mye rødt, at lilla blir malplassert her synes jeg. Men har brukt det i mange år.
      Godt at du har kommet deg etter operasjonen. God lørdagskveld! Klem <3

      1. Heidisverden: Ja, det er kjempekoselig å pynte til advent. Hvite lys er jo så fint det også ja 😊 Ja, når du har såpass mye rødt blir lille litt krasj.

        Jeg er kjempeglad for at jeg har kommet meg slik jeg også etter operasjonen 😊

        Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld ❤😊

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Morsmiddag: Det var jo litt morsomt å høre. Den julestjernen vår er kjøpt på en butikk i Grong hvor mannen min kommer fra for mange år siden. Vi falt pladask for den med en gang vi så den.

        Så stilig at du har sprayet din i sølv da 😊

        Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld ❤😊

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Åååhhh snuppa mi så råfine adventsbilder 😊 Og så råfint du har pyntet 😊 Jeg synes det er koselig å se hvordan andre pynter til advent og jul. Og jeg henter inspirasjon fra andre når det gjelder pynting.

      Ha en råfin kveld videre 😊

      Stooor klem fra Else Marit

      1. Else Marit: Tusen takk for det 😊 Jeg også henter inspirasjon til pynting fra bilder som venner legger ut 😊 Elsker å pynte til jul, og synes det er koselig å sette fram julepynt.

        Ønsker deg Else Marit vennen en kjempefin lørdagskveld ❤😊

        Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    3. Så koselig og pyntet dere har gjort det 🥰
      Jeg begynner alltid tidlig å pynte hele huset til jul, sånn at jeg kan kose meg og nyte pynten hele desember. Noen ganger tar jeg pynten like etter nyttår, men som oftest blir det rundt 13 dag jul. Ønsker deg en fin 4 søndag i advent, klem 🤗

      1. Vera Lynn: Tusen takk for det 😊 Synes det er så koselig med julepynt og alle julelysene, og jeg tror vi trenger det i denne mørketiden. Julelysene er så lune og varme, og det blir noe magisk over julen.

        Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg