FREDAG OG HELG IGJEN – GJENSYN MED BILDER FRA 12.02.2020 😊

Det har blitt fredag igjen, og det er helg 😊 Hvor i all verden har uka blitt av? Jo, den har forsvunnet som lyn fra klar himmel. Synes ikke det er annet enn mandag og fredag jeg.
 
 
Her har vi det mildt. Det gikk brĂ„tt fra flere minusgrader til plussgrader 😊 Vi har hatt plussgrader hele denne uken, og det har vĂŠrt lettskyet pent vĂŠr. SnĂžen i gata utenfor der vi bor har smeltet. Kjenner jeg den trĂžnderske vinteren rett, sĂ„ fĂ„r vi vel et par doninger med snĂž i mars fĂžr vinteren slipper taket.

 
 
PĂ„ trenigsfronten har uka gĂ„tt kjempebra 😊 Har fĂ„tt inn noen gode Ăžkter. Jeg gĂ„r pĂ„ tredemĂžlle fĂžr og etter styrketreningen, og da gĂ„r jeg 2 km. Dvs 4 km til sammen. Tenk bare for ett Ă„r siden var hastigheten pĂ„ mĂžlla 5,5 km/t, og nĂ„ er jeg oppe i 6,0 og 6,1 km/t.
 
 
I dag prĂžvde jeg en helt ny Ăžvelse. Det var benkpress med 15 kg stang, og det kjempebra 😊 Moro Ă„ prĂžve noe nytt, og jeg mĂ„ prĂžve nye Ăžvelser for Ă„ utvikle meg selv, og for Ă„ bli sterkere. Jeg tok 6×3 reps. Det er mer enn nok i begynnelsen. Jeg jobbet ogsĂ„ med teknikken pĂ„ knebĂžy og marklĂžft. Det gikk ogsĂ„ bra 😊 I dag fĂžlte jeg at jeg strĂ„lte pĂ„ trening, og jeg hadde mye energi 😊
 
 
Har nĂ„ 2 treningsfrie dager, og de skal jeg nyt fullt ut 😊
 
 
Jeg skal kose meg med strikking, TV, mĂ„ gjĂžre litt husarbeid og rydde litt i leiligheten. I morgen kveld er vi invitert bort til et vennepar av oss. Vi har hatt kontakt med dem hele koronatiden, og de er i vĂ„r nĂŠre omgangskrets. Blir koselig Ă„ treffe dem 😊
 
 
Om to uker er det nÞyaktig ett Är siden Norge ble stengt ned for fÞrste gang pga coid-19. Rart Ä tenke pÄ, men vi mÄ nok leve med covid-19 godt inn i 2021 selv noen av befolkningen har fÄtt vaksine.
 
 
Hos oss i Trondheim har vi vÊrt heldige tross alt. Etter nedstengningen i 2020 har vi hatt kun Ún nedstengning til. Det var nÄ i februar da det Engelske muterte viruset dukket opp. Trondheim Kommune stengte fordi de ville se om de hadde kontroll pÄ smitten noe de hadde. De Äpnet igjen 16.02.2021.
 
 
Vi i Trondheim er heldige i forhold til Oslo hvor mye fremdeles er stengt.
 
 
Hvis det er en ting jeg ikke forstÄr er det stengning av treningssentre. Myndighetene har sagt at de skal prioritere folkehelsa, og for mange er trening kjempeviktig. Ikke alle kan trene utendÞrs. Ja, jeg forstÄr at det er pga smittefaren. Har pratet med flere som jobber pÄ treningssentre, og de sier at der har det vÊrt lite smitte der. Det har vÊrt mindre smitte pÄ treningssentre enn blant femmedarbeidere pÄ en bygningsplass. Adgangsbegrensning, 2 meters avstand, vask av apparater og hÄndvask er godt innarbeidet rutine pÄ treningssentre.
 
 
Har ogsÄ stor forstÄelse at de stenger puber og er streng med alkoholservering. NÄr folk har fÄtt litt for mye alkohol blir gjerne 1 meter til noen cm. Da smitter det fort.
 
 
NÄr myndighetene har stengt treningssentre fÞler jeg at de gÄr rundt grÞten. De burde heller ha stengt ned bygningsbransjen for Ä hindre smittespredning av fremmedarbeidere. NÄr arbeidsledere for bygningsbransjen ikke tar smittevern pÄ alvor, og vi hÞrer om brudd pÄ smittevernreglene skjÞnner jeg ikke myndighetenes tankegang.
 
 
Det burde vÊrt obligatorisk at alle fremmedarbeidere som jobber i Norge burde gÄtt rett i 14 dagers karantene pÄ et karantenehotell etter de er blitt testet for covid-19 fÞrste gang, og de burde ikke fÄ lov til Ä gÄ utenfor hotellet mens de er i karantene fÞr etter resultatet av test nr.2. Hvis arbeidsgivere for bygningsbransjen ikke respekterer dette sÄ bÞr kommunen det gjelder stenge ned hele byggeplassen! Det har jo vÊrt tydelig i enkelte kommuner at smittekilden kommer inn med utenlandske arbeidere. Importsmitten har vÊrt den som har vÊrt et problem. Da er det ingen logikk Ä stenge f.eks. et treningssenter som har tydelige smittevernsregler.
 
 
Tror likevel at myndighetene har valgt Ä stenge treningssentre er fordi det har vÊrt letteste utvei. Stenger de puber og stopper sjenkebevilgning vil det komme sÄ mye protester, for det er utelivsbransjen som kanskje har lidd mest i lÞpet av koronatiden.
 
 
Selv bruker jeg munnbind nÄr jeg trener. Ja, det er tyngre Ä trene med munnbind, men jeg gjÞr det fordi jeg tenker pÄ andres og min egen sikkerhet. Kan munnbind bidra til at smitten ikke sprer seg pÄ treningssenteret sÄ bruker jeg gjerne munnbind.
 
 
Min mor som bor pĂ„ sykehjem har fĂ„tt to doser med vaksine. Fremdeles er det besĂžkskontroll pĂ„ sykehjemmet, og det er kun sĂžsteren min, min niese og jeg som kan besĂžke henne. Vi fĂ„r ikke lov til Ă„ gi henne klem, og det synes jeg trist â€đŸ˜’ Jeg forstĂ„r det, for de som jobber pĂ„ sykehjemmet Ăžnsker at de ansatte og alle vi pĂ„rĂžrende skal vĂŠre vaksinert fĂžr vi fĂ„r gi vĂ„re kjĂŠre en klem.
 
 
NÄr jeg ser hvor travelt de ansatte pÄ sykehjemmet har det, sÄ ville jeg aldri i livet tilgitt meg selv hvis jeg hadde hatt med meg smitte pÄ sykehjemmet.
 
 
Jeg tror alle i Norge er lei korona, smittevernstiltak, nedstengning, sosial distanse, avlyste arrangementer, ikke deltakelse pĂ„ fritidsaktiviteter, ikke fĂ„ gi klemmer og hjemmekontor. NĂ„ er er vi pĂ„ opplĂžpssiden, og da mĂ„ vi ikke gi opp selv om vi er lei ❀❀❀
 
 
I helgen skal jeg kose meg med VM pĂ„ ski, og det blir gĂžy Ă„ fĂžlge med de Norske utĂžverne. Det ble jo gull og bronsjemedalje i dag, og det var kjempegĂžy 😊 Med VM pĂ„ ski pĂ„ TV hĂžrer det ogsĂ„ med strikking 😊
 
 
Siden jeg gĂ„r pĂ„ tredemĂžlle inne om vinteren har jeg ikke fĂ„tt tatt nye bilder ute. Derfor Ăžnsker jeg Ă„ dele bilder fra da jeg reiste til Oslo i februar 2020. HĂ„per dere liker bildene mine 😊
 
 
Ønsker alle mine bloggvenner og blogglesere en kjempefin og god helg. Ta godt vare pĂ„ dere selv â€đŸ˜Š
 
 

Bilde tatt fra togvinduet da jeg reiste til Oslo 12.02.2020, og dere ser Dovrefjellet 😊

 
 

Snþdekt Dovrefjell sett fra togvinduet 😊

 
 

Bildet ble tatt i februar 2020 da jeg reiste med toget til Oslo, og dere ser bilde av DombĂ„s tatt fra togvinduet 😊

 
 

Bildet av Mjþsa sett fra togvinduet 12.02.2020 da jeg reiste til Oslo 😊

 
 

Kjempefin og vakker kveldshimmel sett fra Frognerseteren 12.02.2020 😊

6 kommentarer
    1. Herlige bilder du har her. Ja, tenkt det at det er snart ett Är siden coronaviruset herjet. Mange som ikke overlevd, men livet mÄ gÄ videre. Jeg tenker at jeg mÄ vÊre ta en dag om gangen. Finne glede i hverdagen.
      Du gjĂžr i hvertfall god innsats.
      God helg:)

      1. Happy: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg 😊

        Året har gĂ„tt fort, det er rart at det snart er ett Ă„r siden at Norge ble stengt. Lite ante vi om hva hverdagene vĂ„re ville bringe av pandemien.

        Jeg ogsĂ„, man mĂ„ bare ta en dag av gangen, og finne glede i hverdagen 😊

        Din positivitet har alle noe Ă„ lĂŠre av.

        Ønsker deg en kjempefin sĂžndag â€đŸ˜Š

        Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. RÄkost Ä lese blogginnlegget ditt snuppa mi;)) Du altsÄ. Jeg mister munn og mÊle over energinivÄet ditt med treningen. Men jeg hart hÞrt at trening gir energi. Det er rÄbra at du synes det er artig Ä trene. Dessverre er treningssentrene i Oslo stengt;(( Kjenner jeg skulle Þnske jeg bodde i Trondheim nÄ. Savner Ä ta turen til treningssenteret for Ä ta en Þkt om kvelden.

      RÄfine bilder;)) Og det var rÄartig Ä se igjen;))

      Vi visste ikke mye om hva som ville skje da du var i Oslo i februar i fjor. Det har vĂŠrt et rart og merkelig Ă„r.

      Ha en rÄfin kveld snuppa mi;))

      Stooor klem fra Else Marit

      1. Else Marit: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg 😊

        Setter kjempestor pris pĂ„ kommentaren din. Jeg fĂ„r mye energi av Ă„ trene, og det gir meg en slags mestringsfĂžlelse som jeg finner glede i 😊

        Sa det til min kjÊre her om dagen at jeg syntes synd pÄ dere i Oslo og at det er mye stengt. HÄper virkelig at smittetallet i Oslo gÄr ned slik at ting kan begynne Ä bli Äpent igjen.

        Tusen takk for det 😊 Det var jo en kjempekoselig tur jeg hadde til Oslo i februar 2020, og det er sĂ„ rart Ă„ tenke pĂ„ at det var 4 uker fĂžr Norge stengte helt ned.

        Ønsker deg Else Marit-vennen en kjempefin sĂžndag â€đŸ˜ŠÂš

        Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    3. Det er deilig med helg 🙂 I helgen har jeg fri fra jobb. Det er deilig 🙂 I morgen tenkte vi pĂ„ Ă„ gĂ„ oss en tur. Hvis skifĂžret er bra tar vi oss en skitur. Det er deilig Ă„ bruke helgene til Ă„ komme seg ut 🙂

      Jeg fÞlger med vm jeg ogsÄ. Det er spennende og det er moro med kombinert damer for fÞrste gang.

      Du har hatt en fin og variert uke ser jeg og du har vÊrt flink til Ä trene ogsÄ. Flinkere enn jeg er. Jeg skal ta meg sammen jeg ogsÄ. Det mÄ jeg.

      Du mĂ„ ha en riktig fin lĂžrdag 🙂

      Go`klem fra Irene

      1. Irene: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg 😊

        SĂ„ kjempeherlig med fri da! Godt Ă„ lade batteriene fĂžr en ny uke 😊 HĂ„per dere fikk en kjempefin tur i dag. SĂ„ slik ut pĂ„ snap ja 😊

        Det har jo vÊrt kjempefint her i helga. Mildt og godt, og vÄrfÞlelse. Kjenner vi vÊret i TrÞndelag rett fÄr vi en snÞdoning til i mars.

        Trening gir meg kjempemasse, og jeg fĂ„r mye energi av Ă„ trene., Selvsagt er jeg ikke 100% motivert hver dag, men nĂ„r jeg kjenner pĂ„ kroppen at leddene blir mykere sĂ„ er det kjempeherlig 😊

        Ønsker deg en kjempefin sĂžndag â€đŸ˜Š

        Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg