HVA SKULLE JEG FÅ UT AV Å LYVE OM LUNGEOPERASJONENE MINE?

Jeg må ærlig innrømme at jeg er superheldig at jeg sjelden eller nesten aldri mottar stygge anonyme kommentarer på min blogg. Det er jeg kjempeglad og takknemlig for 😊
 
 
Ytterst sjelden har det hendt at jeg har mottatt en stygg og usaklig kommentar. Da fra en eller anonym anonym som ikke tørr å stå fram med sitt nicknavn eller sitt virkelige navn.
 
 
Slike usaklige kommentarer blir slettet med en gang. Vips bort med dem.
 
 
I ett blogginnlegg skrev jeg om den økte koronasmitten som vi begynner å se rundt oss i samfunnet nå, og i følge FHI har smitten økt noe. Jeg fortalte i blogginnlegget mitt at jeg er i risikogruppen hvis jeg blir smittet med korona, og at jeg som lungeoperert kommer til å vaksinere meg etter FHI sine anbefalinger.
 
 
Her er blogginnlegget jeg skrev: https://dixierose.blogg.no/smittevernsvernsregler-hvor-er-de-det-finnes-fortsatt-korona-i-samfunnet-vart.html
 
 
Det var en kjempestygg anonym kommentar som jeg mottok på blogginnlegget., og da mener jeg kjempestygg!
 
 
Jeg hadde først tenkt til å totalt overse den stygge anonyme kommentaren som jeg mottok på blogginnlegget mitt, men etter å ha vært i tenkeboksen så velger jeg å vise den til dere slik at dere kan se hva anonyme mennesker får seg til å skrive i andres kommentarfelt!
 
 
Som sag er jeg i risikogruppen hvis jeg får korona fordi jeg ble lungeoperert 08.11 og reopererert 12.11.2022! Vi som er risikogruppene + de over 65 år har blitt oppfordret til å la oss vaksinere med en ny og oppdatert koronavaksine som tas i bruk første uken i oktober her i vår kommune.
 
 
Som jeg skrev innledningsvis hadde jeg tenkt å overse kommentaren fra den anonyme, og normalt sett er det ikke verd fem flate øre å gi stygge anonyme kommentarer man får inn på bloggen sin oppmerksomhet.
 
 
Når jeg får en stygg anonym kommentar om at jeg lyver om lungeoperasjonene mine jeg hadde i november 2022. Ja, da har jeg lov til å forsvare meg selv!
 
 

Her kan dere lese kommentaren fra anonym. Kommentaren vitner om en person som bare slenger vilt rundt seg med ubegrunnede beskyldninger 😡

 
 
Jeg vil ikke spekulere i hvem den anonyme som har skrevet kommentaren er, for det vet jeg ærlig talt ikke! En ting er sikkert, og det er at jeg er 100% sikker på at den anonyme over hodet ikke kjenner meg personlig, men bare spyr ut av seg ubegrunnede og beskyldninger. Et såkalt anonymt nettroll!
 
 
Jeg godkjente ikke kommentaren offentlig på bloggen min, for en slik type kommentar får aldri lov til å se dagens lys på bloggen min. Kommentaren ble slettet, og skjermbilde av kommentaren ble tatt som bevis!
 
 
Hvis det er noe som gjør meg rasende sint er det hvis jeg får usaklige beskyldninger om å lyve om reumatismen min og operasjonene jeg har gjennomgått!
 
 

Jeg har bare ett arr nedover brystet for moro skyld?

 
 

Så jeg sitter med oksygen i nesen og plaster nedover brystet for moro skyld?

 
 
Ha det klart for deg du anonym! Det var en kjempestor operasjon jeg hadde 08.11.2022 hvor de fjernet blodpropper på lungene mine. 12.11.2022 ble jeg reoperert for blødninger (hematom). At det danner seg hematom er helt normalt etter en lungeoperasjon.
 
 
Hvis du fortsatt mener at jeg lyver om at jeg har gjennomgått to lungeoperasjoner kan jeg gjerne sende deg kopi av mine journaler fra Rikshospitalet så får du selv se med egne øyne at jeg ikke lyver.
 
 
Det har aldri falt meg inn å lyve om noen av mine operasjoner eller min kroniske betennelsesreumatisme.
 
 
At du anonym beskylder meg for å lyve om noe så alvorlig som lungeoperasjonene mine sier så mye om deg! Det viser det faktum at du iherdig prøver å sverte meg. Den som taper på å skrive en slik kommentar som det du har skrevet er kun deg selv og ingen andre!

19 kommentarer
    1. Jeg skjønner ikke poenget med slike beskyldninger. Du skal heller ikke behøve å forsvare og forklare deg. Jeg skjønner at du blir provosert, for ingen liker å bli satt i et dårlig lys. For meg fremstår det som totalt meningsløst.

      1. Kari: Jeg fatter over hodet heller ikke poenget med slike beskyldninger. Uansett skjønner jeg at vedkommende bak anonym ikke kjenner meg som privatperson, for de jeg kjenner kunne aldri fått seg til å skrive eller komme med slike beskyldninger.

        Det er så meningsløst at anonym skjønner ikke selv hvor han/hun dummer loddrett ut.

        Tusen takk for støtten ❤❤❤

        Ønsker en superfin torsdagskveld ❤😊

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Slike slemme kommentarer har jeg fått en del av. Jeg tror noen har det som hobby Det er lett å si at en ikke skal bry seg om dumne kommentarer, for man gjør jo det automatisk. Jeg synes det å fronte nettrollet slik du gjør i dette innlegget er bra.

      1. Kjerringtanker: Det har jeg forstått, og det er bare så unødvendig og trist 😢

        Jeg tror at dere bloggere som er mer samfunnsengasjerte og politisk engasjerte mye mer utsatt for nettrollkommentarer enn f.eks meg som fort blir en kjedelig blogger hvor jeg blogger kattene mine, noen visdomsord og noen bilder av blomster og trær.

        Noen nettroll har det som fulltids hobby ja.

        Du har rett at det er lett å si at man ikke skal bry seg, men man gjør det uansett. Særlig når man blir kalt for å lyve.

        Jeg hadde reagert hvis jeg hadde sett noen andre bloggere ble beskyldt for å lyve om sin helsetilstand. Det sårt når man blir beskyldt for å lyve om egen helsetilstand.

        Var temmelig usikker på om eller hvordan jeg skulle gripe fatt et slikt innlegg mot det anonyme nettrollet, og gikk flere runder med meg selv. Blogginnlegget mitt har lagt lagret i et par dager.

        Tusen takk for det 😊

        Ønsker deg en superfin torsdag, og lykke til med innspurten av valgkampen 👍❤😊

        Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    3. Åhhh;(( Nå kjenner jeg at jeg blir forbanna her. Fysj for en fæl kommentar;((

      Det er feigt gjort beskylde en med en kronisk sykdom og som har operert mange ganger for å lyve. Og i att på til være anonym. Jeg blir uvel av å lese sånne kommentarer.

      Ingen skal behøve å forsvare seg selv mot en så alvorlig beskyldning.

      Du anonym kan se deg selv i speilet. For da får du se at du har styggen på ryggen.

      Stooor klem fra Else Marit

      1. Else Marit: Tusen takk for kommentaren din 🥰

        Jeg er helt enig. Det er råttent gjort og feigt å beskylde en som har en kronisk sykdom å lyve! Det blir jeg sint på. Hadde blitt like sint hvis det var noen av mine bloggvenner som hadde fått en slik type kommentar. At noen først utgir seg som anonym og i tillegg kommer med beskyldninger om at noen de ikke kjenner lyver at de har blitt operert sier så mye om vedkommende.

        Jeg er helt enig. Ingen skal behøve å forsvare seg mot slike beskyldninger.

        Ønsker deg Else Marit-vennen en superfin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

        Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    4. Det er det drøyeste jeg har lest på lenge, Toril. stakkars stakkars deg. Er enig med de fleste som kommenterer her, men slutter meg spesielt til Kjerringtanker: Flott å fronte nettrollet.
      Og husk at vi er mange med deg❤️ ta vare på deg selv

      1. Monica: Tusen takk for kjempefin og støttende kommentar ❤ Det er ytterst sjelden jeg får inn stygge kommentarer, men det er også sikkert fordi jeg blogger “safe” med bilder av blomster og naturmotiver og kattene. Det er liksom ikke så interessant for nettrollene har det som hobby å trolle i kommentarfelt.

        Jeg gikk mange runder med meg selv for om jeg skulle gjøre det, men bestemte meg at jeg bare måtte. Angrer ikke en gang. Gjorde godt å få det ut.

        Det sier jo så mye om den anonym som tar seg tid til å skrive en slik type kommentar i kommentarfeltet på bloggen til en den anonyme ikke kjenner personlig. Da har den anonyme allerede tapt.

        Ønsker deg en superfin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

        1. Jeg har også vært safe en stund. Jeg har bestemt meg for å ta tilbake mitt handlingsrom, også på nett. Og utvide det. Det er selvsagt ikke uten mye tvil. Jeg har vel ikke vært utsatt for troll på bloggen, men en gang gjorde jeg et unntak for diskusjon på nett og skreve en politisk kommentar på et FB innlegg fra en FB venninne. Jeg prøvde å være litt humoristisk på egne vegne til og med men det kom frem at jeg ikke lenger stemmer på AP. Jeg ble angrepet på det groveste av en fyr jeg aldri har møtt. På kort tid ble jeg dratt inn som sympatisør med Anders Behring Breivik og han holdt meg derfor direkte ansvarlig for medvirkning til hans handlinger. Jeg var helt perpleks. Jeg måtte be ham stoppe flere ganger, for det der går ikke an å overse liksom. Hun som har siden burde selvsagt blokkert ham ut men hun tok i allefall affære etter en stund. Det ble en pekepinn for meg om ikke å diskutere på nett. Men jeg synes det er et stort demokratisk problem også, så det er dilemma. Lar vi trollene få trolle og gjemmer oss selv, så blir det ikke mye bra ut av det heller.

          Forstår så inderlig godt hvorfor du går safe. Støtter deg i det. Men også glad du fronter. Riktig god helg til deg også!

          1. Monica: Jeg blogget nok mer åpent en stund, men har nok gått tilbake til det «safe» fordi jeg har sett hvor mye f…skap andre blogger har gjort mot skrevet i andres kommentarfelt.

            Det var for noen år siden en blogger som blogget her inne. Denne bloggeren var en samfunnsengasjert blogger, men mine bloggvenner som fulgte meg og som følger meg i fremdeles i dag sa fra at jeg måtte være ytterst forsiktig fordi de mente at denne bloggeren provoserte sine lesere med viten og vilje. Det ble skikkelig krangling inne på kommentarfeltet til bloggeren. Over 200-300 kommentarer med kommentarer. Bloggeren tålte over hodet ikke at folk sa i mot, og bloggeren var direkte ufin mot mot leserne som hadde en annen mening. Dermed ble det barnslig krangel mellom flere bloggere, noen lesere og denne bloggeren. Det var så utrivelig at du aner ikke!

            Jeg prøvde alt jeg kunne for å støtte bloggeren, fordi jeg mine øyne den gangen så at bloggeren ble utsatt for mobbing og hets. Flere av mine bloggvenner og folk jeg kjente fra før som også var bloggere sa fra til meg at jeg måtte åpne øynene mine, men jeg ville ikke høre. Jeg ville støtte bloggeren for det jeg mente var netthets og mobbing.

            Så skulle mannen min og jeg reise til hjemplassen til bloggeren på en konsert. Hadde egentlig avtale om å møte denne bloggeren, men jeg fikk så mange advarsler om å være forsiktig med ikke å møte bloggeren. Så jeg gjorde som de sa og avlyste avtalen. Det var det lureste jeg hadde gjort, for da begynte det å gå opp for meg at bloggeren i flere år med viten og vilje hadde kverulert og provosert på bloggen sin i mange år!

            Jeg trakk meg unna kommentarfeltet til bloggeren, og jeg lot være og ta telefonen når bloggeren prøvde å ringe meg. Jeg orket ikke den negativiteten om at bloggeren anså seg selv som et mobbeoffer og kom med usaklige beskyldninger om hvordan de andre bloggerne på blogg.no var. Bloggeren prøvde jo å få meg til å bryte med med et par av mine bloggvenner som var venner av meg gjennom rasekattmiljøet som jeg hadde kjent i flere år! Bloggeren likte ikke at jeg hadde kontakt med dem og andre bloggvenner (flere av dem som var på bloggtreffet).

            Er bare så glad og letta at jeg fant ut hva slags person denne bloggeren var, og jeg er superglad for at bloggeren ikke blogger her lengre.

            Jeg er kjempeglad for at jeg tok advarslene til mine bloggvenner og venner på alvor, kanskje litt i seneste laget.

            Huff! Høres forferdelig ut den diskusjonen du havnet i! Har blokkert et par «bekjente» på facebook som har ikke har forstått mine synspunkt jeg har uttalt meg om. Hun ene er ytterliggående kristen med skremmende høyreekstreme meninger at man blir skremt. Støtter Trump og sier at Trump opprinnelig er Jesus som har kommet tilbake!

            Det er sant. Lar vi trollene få trolle og gjemmer oss blir det ikke bra. Synes det er viktig å kjempe mot mobbing på nett.

            Tusen takk for det, og kanskje jeg skal begynne å bli tøffere å si mer fra?

            Ønsker deg en superfin lørdag ❤️😊

            Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

            1. Ja det er ikke alle som er i balanse rett og slett. Men vanskelig å vite helt hva man skal gjøre med sånt. Overse, stenge ute, fronte el gå i diskusjon. Uten balanse er jo det siste bare tull og du vil alltid sitte igjen som syndebukk, Du verken vinner eller får til et samspill med diskusjon med en ubalansert person. Vet dere har diskutert det mye og forsøkt ulike strategier. Jeg har nok lært mest gjennom mange år som leder, ulike personer, motivasjon mm. Jsg tror ikke det er et rett svar oå dette❤️ men vi får heie på hverandre. Klem til deg og lørdagen

            2. Monicablogger: Tusen takk igjen for kjempeflott og reflektert svar fra deg.

              Du har så rett. Man vinner ikke hvis man går inn i en debatt/diskusjon med en ubalansert person. Det er helt sant, og det du sier at uten balanse i diskusjonen vil man bare sitte igjen som syndebukk.

              Jeg synes de som provoserer med vilje begynner på debatten på en ubalansert måte. Da tror jeg man provoserer for å få oppmerksomhet.

              Har jo lyst til å prøve å åpne for diskusjoner på bloggen min, for det er en del temaer jeg engasjerer meg for. Det hadde vært moro å prøve en diskusjon for å se om det går bra.

              Ønsker deg en superfin søndagskveld ❤😊

              Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Morsmiddag: Takk for det, og tusen takk for fin og varm kommentar ❤😊

        En slik anonym kan man ikke ta seriøst, og særlig en anonym som 100% sikkert ikke kjenner meg som privatperson. Allerede der har den anonyme tapt så det holder.

        Slike mennesker har det ikke bra med seg selv i det hele tatt.

        Ønsker deg en superfin tirsdags ettermiddag ❤😊

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg