HVERDAGSOPPDATERING OG NYE BILDER AV GODPUSETRIOEN MIN đŸ˜»đŸ˜»đŸ˜»

PÄsken er vel overstÄtt, og hverdagen er over oss igjen.
 
 
Du verden for en fantastisk pĂ„ske vi har hatt, og vi var kjempeheldige med vĂŠret. Det var mye sol og oppholdsvĂŠr 😊
 
 
Vi hadde en rolig og stille pÄske. Fikk slappet ordentlig av og tok det med ro. Fysioterapisenteret var stengt, og da gjorde jeg mine styrkeÞvelser med manualer og strikk.
 
 
PĂ„skeaften satt vi pĂ„ med nevĂžene til mannen min, for vi skulle opp til Namdal for Ă„ feire 60 Ă„rsdagen til hans bror. Feiringen var kjempekoselig, og det ble mange overraskelser for jubilanten 😊 Fikk kjempegod middag, kaffe og kaker, og det ble en flott feiring 😊
 
 
Vi satt pÄ med nevÞene til mannen min hjem om kvelden. Kom hjem ca.kl.22.00.
 
 
02.04.2024 var det tid for ny cellegiftkur. BlodprĂžvene ser kjempefine ut, og jernlageret som jeg slet med fĂžr jul har kommet opp pĂ„ over normalen. Er vel like fĂžr jeg mĂ„ gi fra meg blod đŸ˜‚đŸ€Ł
 
 
NÄr man gÄr pÄ cellegift vil blodprosenten bli lav, og det var den til meg. Fikk blodoverfÞring.
 
 
Dagene etter cellegift blir jeg litt utmattet og slapp, og jeg trenger mer sĂžvn og hvile. Da er det bare lytte til kroppen. Jeg har overhodet ikke vĂŠrt kvalm i etterkant av cellegiften. Det er jeg evig takknemlig for.
 
 
I uken som har vĂŠrt var jeg pĂ„ trening hos fysioterapeut mandag 08.04.2024 og fredag 12.04.2024. Onsdag 10.04.2024 var det fokus pĂ„ gĂ„ing. Etter jeg var ferdig med gĂ„ingen kom en korvenninne pĂ„ besĂžk, og det var kjempekoselig 😊Vi satt og pratet, og tiden flĂžy fra oss.
 
 
Mellom dag 10 og 14 er immunforsvaret mitt mellom kurene pÄ det laveste. Det mÄ jeg ta hensyn til slik at jeg ikke omgÄs med for mange folk. I disse dagene jeg er mer utsatt for Ä kan fÄ infeksjoner. Jeg trenger ikke oppsÞke et kjÞpesenter med store folkemengder.
 
 
NĂ„r jeg er i disse dagene hvor immunforsvaret mitt er lavt drar jeg heller ikke pĂ„ kor. Jeg trener styrke pĂ„ fysioterapisenteret, fordi der er det fĂ„ personer i treningshallen. Merker at trening gjĂžr meg sĂ„ godt, og det er en superdeilig fĂžlelse etterpĂ„ 😊
 
 
Med kattene gĂ„r det bra đŸ˜»đŸ˜»đŸ˜» Nadina som nĂ„ er 14 1/2 Ă„r er ei skikkelig superherlig godpusejente som elsker Ă„ fĂ„ kos av bĂ„de matfar og meg đŸ˜» Hun viser ogsĂ„ at hun liker Ă„ leke og herje, men i forhold til Hera og Ærle gĂ„r hun fort lei.
 
 
Nadina vet Ă„ si fra nĂ„r Ærle blir litt for brĂ„ eller kommer for nĂŠre. Det er forstĂ„elig, og Nadina mĂ„ fĂ„ sette grenser. Det er sĂ„ superherlig nĂ„r Nadina kommer i fanget for Ă„ fĂ„ kos đŸ˜» Gjett om hun koser deg da â€ïžđŸ˜»
 
 
Hera er ogsĂ„ ei superherlig godpusejente som elsker Ă„ fĂ„ matfarkos đŸ˜» Hera har nok som det ser ut overtatt mye av “dronningtronen” fra Nadina. Detter er helt normalt nĂ„r eldre katter blir gamle. Da overtar den nesteldste katten tronen. Hera er ingen slossekatt, men sier i fra hvor grensen gĂ„r. Hera har funnet god tone med Ærle, og de to kan lĂžpe rundt og rundt pĂ„ stua nĂ„r de herjer og leker med hverandre 😊 Hera har akseptert Ærle 100%, men om litt nĂ„r Ærle blir voksen vil jeg tro at Ærle kan utfordre Hera. Det er sĂ„ superherlig Ă„ se at Hera og Ærle har glede i hverandre, og det trengte Hera đŸ˜»đŸ˜»
 
 
Det beste mennesket til Hera er matfar uten tvil, og Hera vet Ă„ legge seg i fanget til matfar for Ă„ fĂ„ kos â€ïžđŸ˜»
 
 
Ærle blir nĂ„ 8 mĂ„neder 16.04.2024. Hun er fremdeles kattunge, og har mye kattungefark i seg. Likevel er hun nĂ„ tenĂ„ring.
 
 
Ærle er ei supeerherlig godpusejente som har et superherlig gemytt đŸ˜» Hun er sĂ„ selvsikker, trygg pĂ„ seg selv, aktiv, sosial og glad i Nadina og Hera og oss tobente 😊
 
 
Ærle er den mest sta abyssineren jeg noen gang har hatt 🙊 Oppdretteren sa det til meg at hun var sta i det hun ble fĂždt đŸ˜‚đŸ€Ł Vi har daglige diskusjoner, eller enveiskommunikasjon (i hvert fall i fĂžlge Ærle) om det Ă„ ikke fĂ„ lov til Ă„ gĂ„ pĂ„ kjĂžkkenbenken. Den nye taktikken til Ærle nĂ„ er Ă„ hoppe over pĂ„ skuldrene vĂ„re, for da er hun ikke pĂ„ kjĂžkkenbenken, og hun har fremdeles oversikt over matlagingen vi holder pĂ„ medđŸ˜‚đŸ€Ł
 
 
Ærle elsker ogsĂ„ Ă„ ligge fanget for Ă„ fĂ„ kos, og da koser hun seg ja â€ïžđŸ˜»
 
 
Ønsker Ă„ vise dere noen marsbilder jeg har tatt av kattene, og hĂ„per dere liker bildene mine 😊
 
 

Godpusejenta Nadina pĂ„ kommoden pĂ„ kjĂžkkenet hvor hun venter pĂ„ Ă„ fĂ„ mat đŸ˜»

 
 

Nadina i sofaen đŸ˜»

 
 

Godpusejenta mi Hera pĂ„ pianoet đŸ˜»

 
 

Hera slapper av pĂ„ puta đŸ˜»

 
 

Godpusejenta Ærle slapper av pĂ„ puta đŸ˜»

 
 

Ærle slapper av i kurven pĂ„ klorestativet đŸ˜»

8 kommentarer
    1. Katter er fine dyr. Jeg har hatt tre katter og en hund. Like glad i dem alle, men kattenes selvstendighet og eleganse fascinerer meg.😊

      1. TrĂžnderfrua: Ja, jeg er helt enig. Katter er kjempefine dyr đŸ˜» Man blir kjempeglad i dem, og hver av kattene vĂ„re har jo sin egen store personlighet. Ikke minst eleganse.

        Takk for at du stakk innom bloggen min 😊

        Ønsker deg en superfin onsdag â€ïžđŸ„°

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Nydelige pusene dine đŸ˜» Elsker abyssinere. Hehe, jeg lurer nesten pĂ„ om Ærle er den ukjente sĂžsteren til min yngste 😂 Bortsett fra at min er en helt svart langhĂ„ret huskatt da. Hun er helt lik Ærle, vil hele tiden opp pĂ„ kjĂžkkenbenken enda hun vet hun ikke fĂ„r lov og hopper opp pĂ„ skuldrene vĂ„re for Ă„ fĂ„ oversikt. Er ekstremt kosete hun ogsĂ„ og elsker Ă„ ligge pĂ„ fanget og kose mellom hyssene hun finner pĂ„. Jeg har 6 huskatter i alderen 9 mĂ„neder til 16 Ă„r. Har hatt alle unntatt en pusegutt pĂ„ 10 Ă„r siden de var kattunger. Han pĂ„ 10 overtok vi i fjor da eieren hans dĂžde ♄ Han ble en del av flokken med en gang.

      1. Katteelsker: Tusen takk for kjempekoselig kommentar 😊 Tusen takk for det đŸ˜»
        Herlig Ă„ hĂžre om kattene dine, og de hĂžres superherlige ut đŸ˜» Du virker Ă„ vĂŠre en superherlig matmor for kattene dine đŸ˜» Moro Ă„ lese om katten din som likner pĂ„ Ærle i sin oppfĂžrsel, og jeg trakk pĂ„ smilebĂ„ndet da jeg leste det 😂

        Ikke noe er sĂ„ fantastisk nĂ„r en katteflokk tar i mot en ny pusevenn, og slik blir jeg rĂžrt av Ă„ lese og hĂžre om đŸ˜»

        Abyssinere er supersosiale katter, elsker Ă„ vĂŠre der det skjer nĂ„r det skjer, leken, oppfinnsom, elsker Ă„ fĂ„ kos og elsker Ă„ sitte pĂ„ skuldrene. De velger Ă„ overhĂžre ordene: “Nei”, “Ikke”, “Ned” og “Fy”. De ordene finnes ikke deres vokabular.

        Her mĂ„ jeg vĂŠre i forkant av hva kattene mine kan finne pĂ„. Vi har snudd dĂžrĂ„ndtakene opp slik at kattene ikke fĂ„r til Ă„ Ă„pne dĂžrene. Her i huset er det dobbeltsidig tape under pyntegjenstandene đŸ˜‚đŸ€Ł Levende blomster kan vi ikke ha, for abyssinere spiser pĂ„ alt som heter planter og blomster.

        Ønsker deg og pusene dine en superfin onsdag â€ïžđŸ„°

        Purr, purr og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg