JEG ER MIN MORS EGEN SEKSMENNING 😂

Riktig god onsdag 😊 SĂ„ har vi kommet til 05.07.2023, og dagene, ukene og mĂ„nedene raser av gĂ„rde. Den andre sommermĂ„neden er godt i gang. Rundt om i Norge har folk ferie.
 
 
Akkurat nĂ„ har vi overskyet vĂŠr og litt regn i luften. Vi TrĂžndere krysser fingre og tĂŠr for at det ikke blir slik i syv fjorten dager, men at vi fĂ„r se sole igjen nĂ„ som vi fikk smaken pĂ„ de i 2 1/2 uke 😊
 
 
Mannen min tar ferie fra 2.uken i august, og han tar da 2 uker. Han skal ha ferie 2 uker senere i hÞst samt han tar fri litt nÄ og litt da i sommerferien De lÞsfridagene er selvsagt vÊravhengige.
 
 
Planen for dagen i dag er Ă„ rydde i leiligheten, tĂžrke stĂžv pĂ„ badet, bake og ordne i stand til vi fĂ„r besĂžk i ettermiddag 😊
 
 
I ettermiddag kommer det en slektning av meg sammen mannen si pÄ besÞk. Jeg har aldri truffet henne, men vi er i slekt pÄ min morfars side. Hun tok kontakt med meg for noen Är siden fordi hun Þnsket litt mer informasjon om slekten. Etter dette fikk vi kjempegod kontakt pÄ facebook, og vi har holdt kontakten siden.
 
 
Hun har lenge hatt lyst til Ă„ dra til Trondheim for Ă„ bli kjent med slekten, men pandemien satte en stopper for det. NĂ„ endelig skal hun og mannen pĂ„ ferie til Norge, og de kommer innom Trondheim for Ă„ besĂžke mannen min og meg. Det blir kjempekoselig Ă„ mĂžte henne og mannen, og fĂ„ hĂžre mer om hennes gren av slekten vĂ„r 😊
 
 
Synes det er sÄ koselig Ä bli kjent med slekt og familie pÄ mine besteforeldre sine sider. PÄ min morfar side har det blitt gitt ut en slektsbok i forbindelse med et slektsstevne som skulle arrangeres.
 
 
Det er superinteressant Ä finne ut om forfedrene mine, og det er nok fortellingene og historiene som jeg blir fasinert av. Samfaren til hun som kommer pÄ besÞk kommer fra Rist i Lofoten. Der var min fars bestefar pÄ min far sin side og drev med fiske.
 
 
Min mor fikk slektsboken etter min far var dĂžd. Husker jeg satt og leste i boken, og plutselig ser jeg at min mor og far er femmenninger. Det vil si at jeg er seksmenning med min egen mor 😊 Jeg ble sittende Ă„ mĂ„pe, og dette ble oppdaget etter min fars dĂžd.
 
 
Min mor var fĂždt i Trondheim, og hun gikk pĂ„ skole her i byen. Min far kommer flyttende til Trondheim for Ă„ gĂ„ pĂ„ skole. De to mĂžter hverandre og blir kjĂŠrester, og de har ikke anelse om at de er femmenninger 😊
 
 
Mannen min og jeg har bestemt oss for at vi skal servere middag til dem, vi skal servere kaffe og kake og vi tenker pĂ„ ta dem med pĂ„ en omvising i Trondheim slik at de fĂ„r sett litt. Det skal blir superkoselig Ă„ mĂžte slektningen min og mannen hennes 😊
 
 
Hva er deres planer i dag?
 
 
Ønsker dere en fin onsdag, og ta godt vare pĂ„ dere selv 😊
 
 

Nydelig rþd georginer 😊

 
 

Kjempenydelige georginere 😊

2 kommentarer
    1. Jeg er jo fremdeles i Bergen, skal pĂ„ shopping med venninnen min her 🙂Ha en fin dag. Blir nok koselig med slektningen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg