“KVELDENS BILDER” – BILDER AV MIN FØRSTE ABYSSINERHANNKATT AROS đŸ„°

Det er tid for “Kveldens bilder”. Temaet noen dager fremover er “Mine katter som en gang var blant oss, men som har vandret over regnbuebroen đŸ„°
 
 
I dag har turen kommet til Ă„ vise bilder av min fĂžrste avlshannkatt som er var fra mitt eget oppdrett (N) Hakrilas.
 
 
Siden Topsy (min fĂžrste abyssinerhunnkatt) var fawnfarget sĂ„ la jeg min elsk pĂ„ fawnfarge. Topsy fikk sitt fĂžrste kull 15.08.2006, og i kullet var det en viltfarget hunnkatt og en fawnfarget hannkatt. Vi fant ut at jeg skulle ta vare pĂ„ en fawnfargede hannkattungen som jeg kalte for Aros đŸ„°
 
 
Aros var nok litt mer forsiktig enn sin kullsÞster Abyssa. Det var alltid Abyssa som kom kom i fanget nÄr de skulle kose. Aros kom han ogsÄ, men han mÄtte la Abyssa prÞve ut ting fÞr han turte.
 
 
Da Abyssa flyttet tok Aros mer plass, og han utviklet en helt fantastisk personlighet đŸ„° Aros var sĂ„ snill mot sin mor Topsy og Svartfot. NĂ„ er voksne katter skeptiske til en kattunge, for de vet at en kattunge kan bety en sinna kattungemamma i nĂŠrheten. Svartfot var ikke begeistret for den lille fawnfargede kattungen som pĂ„ dĂžd og liv skulle fotfĂžlge ham.
 
 
Der Svartfot gikk var Aros etter. Aros gav seg ikke fĂžr de to ble venner, og da snakker vi kjempegode venner som var sammen i ett og alt, og fant pĂ„ masse morsomme ting sammen som vi fikk latterkrampe av 😂
 
 
Svartfot begynte helt uten videre Ä bite Aros i nakkeskinnet som en kattunge. Stakkars Aros kunne ligge Ä sove fredfullt pÄ plassen sin. SÄ kommer Svartfot og biter ham i nakkeskinnet, drar ham med seg ned pÄ stuegulvet og stÄr over ham som om han skulle pare seg med ham. MÄtte spÞrre noen av mine rasekattvenner hva dette betydde. Jo, da det var en form for dominans for Ä vise hvem som var sjefen av hannkattene. Det var Svartfot som var sjefen.
 
 
NÄr jeg hadde med Aros og Svartfot pÄ utstilling sÄ lÄ de to gutta sammen i den ene dobbeltsengen pÄ hotellrommet.
 
 
Aros gjorde det kjempebra pĂ„ katteutstillinger, og han likte seg godt pĂ„ utstillinger😊 Han ble pappa til ett somalikull, ett kull til en abyssinerhunnkatt i UmeĂ„ i Sverige og to kull fra mitt oppdrett
 
 
Aros var en supergod pusegutt som ville alle andre katter godt, og han trodde godt om alle andre katter.
 
 
Min godpusegutt S*Skimmerdal’s Elvis er etterkommer etter Aros, og jeg ser massevis med likheter mellom Elvis og Aros. Av og til skulle man tro at Aros har gĂ„tt igjen i Elvis, for Elvis har sĂ„ like fakter som det Aros hadde đŸ„°
 
 
Det var en stor sorg da jeg mĂ„tte ta det tunge valget om Ă„ la ham slippe Ă„ lide da det ble pĂ„vist ondartet kreft i tarmen hans 💙😱 Aros har ogsĂ„ en kjempestor plass i hjertet mitt đŸ„°
 
 
Ønsker Ă„ vise dere noen bilder av Aros, og hĂ„per dere liker bildene mine 😊
 
 

Aros ca. 7 uker gammel i kattehulen hvor kattungene og Topsy elsket Ă„ kose seg đŸ„°

 
 

Aros i en god gjesp pĂ„ stuegulvet đŸ„°

 
 

Ikke noe er som Ă„ ligge pĂ„ haugen med klĂŠr đŸ„°

 
 

Aros slapper av pĂ„ pleddet đŸ„°

 
 

Godpusegutta Svartfot og Aros đŸ„°

 
 

Aros slapper av pĂ„ gulvet ved varmeovnen đŸ„°

 
 

Godpusegutten Aros đŸ„°

 
 

Et lite stykke Aros pĂ„ melkesjokolade đŸ„°

 
 

Aros visste nĂ„r matmor skulle fotografere ham, for da satte han seg til for Ă„ vise seg framđŸ„°

 
 

Elvis og Blondie slapper av đŸ„°

 
 

Fotomodellabyssineren Aros đŸ„°

 
 

Aros oppe pĂ„ premiehylla hvor vi har premiene fra katteutstillinger đŸ„°

6 kommentarer
      1. Kari: Tusen takk for kjempekoselig kommentar 😊 Du aner ikke, lynnet til alle abyssinerne mine jeg har hatt har vĂŠrt helt fantastisk, og de har alle smeltet familie og venners hjerte. Savner kattene mine som en gang var i blant oss ja đŸ„°

        Ønsker deg en superfin mandags kveld, og ei kjempefin og god uke â€đŸ˜Š

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    1. SĂ„ vakker en pusegutt som sikkert er dypt savnet.. – En kommer jo aldri helt over sorgen og savnet over de som en mister, hverken av to- eller firbeinte <333

      1. Gry Henriksen: Tusen takk for kjempekoselig kommentar 😊 Han var superherlig, men jeg er sĂ„ glad for at hans gener finnes i godpusegutten min Elvis đŸ„°

        Du har helt rett, man kommer aldri over savnet over sine hĂžyt elskede kjĂŠledyr, og det er som om hjertet gĂ„r i tusen knas 😱 Sorgen og savnet gĂ„r over til Ă„ bli varme og god minner som blir bevart i et eget hjertekammer đŸ„°

        Ønsker deg en superfin mandags kveld, og ei kjempefin og god uke â€đŸ˜Š

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Happy: Tusen takk for det 😊 Kjempekoselig at du likte bildene mine 😊 Er sĂ„ superglad for at Aros sine gener finnes i Elvis 😊 Elvis sin oppfĂžrsel og lynne minner masse om Aros đŸ„°

        Ønsker deg en superfin mandags kveld, og ei kjempefin og god uke â€đŸ˜Š

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg