MANDAGENS ORD OM MEDMENNESKELIGHET 🥰

Riktig god mandag kjære bloggvenner og følgere 😍 Det er ny uke og nye muligheter 😊 Dette blir en travel uke med mange gjøremål.
 
 
Jeg gleder meg kjempemasse til helgens NM for kor som foregår her i Trondheim 06.10 – 07.10.2023. Dette arrangeres annet hvert år. Derfor er det stort å få være med på. Vi i korene (begge korene jeg synger i) er jo med på dette som dugnad, og det er penger til korkassa vår 😊 Vi får med oss masse flotte konserter 😊
 
 
I dag skal jeg på kontroll til øyelegen. Skal også gjøre unna noen ærender i byen når jeg først skal dit. Planen for mannen min i kveld er at han skal på curlingtrening med bedriftslaget han spiller på. De har 1-2 treninger i uken.
 
 
Nå har jeg en periode på bloggen min hvor jeg deler visdomsord om medmenneskelighet, nestekjærlighet og omsorg for andre mennesker 🥰
 
 
Det å vise medmenneskelighet for andre mennesker rundt oss er kjempeviktig 🥰 Synes det er viktig å tenke over at vi dagens samfunn bryr oss om hverandre 🥰
 
 
Dagens visdomsord synes jeg var kjempefint, og det sier så mye om nestekjærlighet og omtanke 🥰
 
Her er dagens visdomsord, og håper dere liker det:
 
“Det hjelper da litt, nokre få forfrosne, at du er varm!”Av: Halldis Moren Vesaas
Kilde: https://www.ordtak.no/index.php?emne=Medmenneskelighet
 
 

6 kommentarer
    1. Masse som skjer for deg. Du er med i to kor, så artig. Har tenkt det mange ganger at jeg burde vært med i kor, for det gjør så godt å synge. Kanskje det blir en gang. Riktig fin uke til deg. Klem <3

      1. BforB: Tusen takk for koselig kommentar 😊

        Nå skjer det mye i oktober også. Nå til helgen er det NM for, så helgen etter skal vi opp til Namdal for å besøke familien til mannen, så reiser vi på hytta og siste helgen i oktober er jubileumskonsert med koret jeg synger i. Herlighet! Oktober kommer til å fly av gårde!

        Det er så sosialt å synge i kor, og ikke minst dokumentert helsemessig effekt også.

        Blir jo så opplagt om kveldene når jeg kommer hjem fra korøvelse. Jeg kan være sliten når jeg drar, men når jeg kommer hjem så er jeg full av energi igjen 😊 Forskere har kommet til at når vi synger i kor synkroniseres hjerterytmene våre. Helt utrolig å tenke på.

        Ønsker deg en superfin tirsdag ❤😊

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Tusen takk for de flotte sitatene du har delt 🙂 Du har inspirert meg – og jeg kommer nok til dele av dette innlegget på et tidspunkt. Gode sitat å ta med inn i den nye uken. Lag deg en fin mandag 🙂

      1. Mette: Tusen takk for en koselig kommentar 😊 Så koselig å høre at jeg har inspirert med visdomsordene mine. Blir jo helt rørt jo ❤ Jeg er glad i å dele sitater, for det gode ord er viktig å ta med seg inn i dagen.

        Ønsker deg en superfin tirsdag ❤😊

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg