MANDAGENS VISDOMSORD OM NESTEKJÆRLIGHET OG OMSORG 🥰

Riktig god mandags formiddag kjære bloggvenner og følgere 😍 Ny uke, og nye muligheter 😊 Denne uken som kommer er det noen nesten hver eneste ettermiddag/kveld.
 
 
Håper helgen som har vært har vært fin? Jeg er enda på hytta. I helgen har jo mannen min, broren hans og nevøen deres (fra Oslo) hatt sin årlige guttetur. De har sovet på hytta til broren til mannen min. Den ligger ca.7 minutter å gå unna hytta vår. Mannen min og jeg reiser hjem i løpet av dagen.
 
 
Selv har jeg kost meg masse i helgen, holdt på med håndarbeid, hørt radio, sett TV, og bare tatt det med ro. Nå blir det noen uker til neste gang vi reiser på hytten. Resten av helgene i september måned er vi opptatt med korrelaterte ting. Derfor var det ekstra herlig å være på hytta i helgen 😊
 
 
Nå har jeg en periode på bloggen min hvor jeg deler visdomsord om nestekjærlighet og omsorg for andre mennesker 🥰 Synes det er viktig å tenke over at vi dagens samfunn bryr oss om hverandre 😊 Det trenger ikke være store ting, men at man ser mennesker rundt seg.
 
 
Dagens visdomsord synes jeg var kjempefint, og det sier så mye om nestekjærlighet og omtanke 🥰
 
Her er dagens visdomsord, og håper dere liker det:
 
“Vår oppgave er å elske andre uten å stoppe opp for å spørre om de er verdige eller ikke.”Av: Thomas Merton
Kilde: https://www.ordtak.no/index.php?emne=Nestekj%C3%A6rlighet
 
 

6 kommentarer
      1. Kari: Tusen takk for det 😊 Kjempekoselig at du likte visdomsordet 😊

        Kunne glatt ha vært igjen flere dager her på hytta hvis det ikke hadde vært for avtalene mine jeg skal gjøre denne uken. I dag regnet og blåste det kraftig, men jeg koste meg innendørs. Det gjorde meg ikke noe. Var fascinerende å se ut.

        Ønsker deg en superfin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke ❤😊

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    1. Ikke alltid like enkelt å etterleve det visdomsordet der vil jeg tro 😉 Deilig å ha en hytte å være på, noe jeg skulle ønske at jeg kunne ha hatt… Jeg koser meg her hjemme i stedet 🥰 Kjøpte meg ny mobil på fredag, og alt gikk skeisen når jeg skulle sette den opp. Ble 3 dager med mye knapping frustrasjon, men nå er alt i orden igjen. Det ble litt tid til å strikke også da. Ønsker deg en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Vera Lynn. Det har du rett i 😊 Ikke lett å leve etter dette nei.

        Ja, det er superdeilig, og jeg føler at helgen har fylt meg med ny energi 😊 Merker bare at jeg lar tid være tid, og kjenner hverdagsstresset man har hjemme bli lagt bort.

        Kjedelig når man må bruke så lang tid på å sette opp en ny mobil, men godt at den er i orden nå. Man er jo så avhengig av mobilen vår i dagens samfunn. Vi har jo nesten hele livet vårt der.

        Ønsker deg en superfin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke ❤😊

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg