MITT BILLEDBIDRAG TIL FRODITH SIN HØSTLEK – BROER 😊

Min bloggvenninne Frodith har laget en “HĂžstlek” pĂ„ bloggen sin med forskjellige temaer, og siden jeg synes det er moro med slike utfordringer har jeg valgt Ă„ bli med.
 
 
Her kan dere finne Frodith sin “Hþstlek”: https://frodith.blogg.no/hostlek-med-frodith-er-du-med.html
 
 
Et av temaene pĂ„ bildet var “Broer”. Brorer har mange formĂ„l. De fĂžrer oss over fra A til B slik at vi slipper Ă„ mĂ„tte svĂžmme for Ă„ komme oss over. Broer kan vĂŠre et symbol pĂ„ veiskille, borer kan vĂŠre et symbol hvor vĂ„re broer mĂžtes og dyrene som ikke er blant oss mer har vandret over Regnbuebroen đŸ„° Ikke minst er noen broer turistattraksjoner 😊
 
 
Her kommer mine bilder tatt av broer, og hĂ„per dere liker bildene mine 😊
 
 

SelvfĂžlgelig mĂ„tte jeg ha med et bilde av broen Golden Gate Bridge i San Fransico. I 2002 var mannen min og jeg pĂ„ ferie i USA og besĂžkte et vennepar som bodde ca.1 times kjĂžretur utenfor San Fransico. Som turist tok vi mange bilder av Golden Gate fra forskjellige vinkler. Her sett fra en utsiktsplass. Det var en opplevelse Ă„ fĂ„ se Golde Gate 😊

 
 

I Trondheim har vi en jernbane- og gangbru som heter Stavne bru. Her kan man se hvor lang broen er. Nyttig informasjon hvis man deltar i Quiz om Trondheim 😊

 
 

Akkurat nÄ er Stavne bro under oppussing. NÄ er gangveien og brua opplyst med gatelys. Frem til midten av 80-tallet var ikke gangveien opplyst, og barn og ungdommer ble advart mot Ä gÄ den gangveien pÄ kveldstid. I 1977 ble en student funnet drept nede i skogholtet ved Stavne bro, og det rystet hele Trondheim. Kilde: https://www.strindahistorielag.no/wiki/index.php/Drapet_p%C3%A5_Torunn_Finstad

 
 

Her ser dere Cecilienborg bru med Nidelven som renner under gÄr over til St. Olavs Hospital.

8 kommentarer

Siste innlegg