NYDELIG SEPTEMBERTORSDAG, OG MINE TANKER OM BLOGGING 😊

Torsdag 14.09.2023. I dag har det vÊrt et fint septembervÊr med lettskyet oppholdsvÊr. NÄ kjenner vi virkelig at at det begynner Ä bli hÞst ute. Da jeg stod opp i dag tidlig mÄtte jeg slÄ pÄ varmeovnen pÄ stua.
 
 
Det som var sĂ„ godt var at jeg vĂ„knet uthvilt fĂžr klokken ringte 😊 FĂžlte meg uthvilt og opplagt.
 
 
Siden det begynner Ä bli rÄtt i luften blir ankler, hÊler, hÄndledd, albuer og skuldre mer stive pga reumatismen, og jeg mÄ begynne dagen med en god og varm dusj for Ä fÄ myknet opp leddene mine. Det hjelper i hvert fall meg.
 
 
Ordnet meg i stand pÄ badet, laget meg havregrÞtfrokost som jeg koste meg med og leste nyheter pÄ nettavisen.
 
 
Kl.11.30 gikk jeg en foto- og trimtur. Turen ble pĂ„ 4,7 km. Det var superdeilig Ă„ komme seg ut pĂ„ tur 😊
 
 
Etter jeg kom hjem stÞvsuget jeg kjÞkken- og stuegulv, og jeg begynte Ä rydde i et skap. Det var mye som jeg fant ut ikke jeg trengte, og det gikk i sÞppelen. Godt Ä fÄ ryddet skikkelig. Neste ryddeprosjekt er Ä fÄ ryddet noen kjÞkkenskap og skuffer hvor jeg helt sikkert har mye rask som kan kastes.
 
 
I kveld er det korÞvelse i koret hvor mannen min og jeg synger i. Vi skulle egentlig ha vÄr Ärlige konsert i november, men konserten har blitt flyttet til februar 2024 fordi de holder pÄ Ä pusse opp gymsalen pÄ det stedet vi normalt sett bruker Ä Þve og ha konserter.
 
 
Det betyr at vi har mye bedre tid til Ă„ Ăžve inn stoffet vi skal ha til konserten, og vi slipper stress.
 
 
Jeg sitter og tenker litt pÄ blogging. Kan ikke unngÄ den diskusjonen her inne om blogg og blogging.
 
 
Fþr pandemien la jo blogg.no om bloggplattformen. Vi var en del bloggere som fikk vére med videre. Jeg var en av dem, og det er supertakknemlig for at jeg fikk 😊 Jeg
fÞler pÄ en ÊrbÞdighet og takknemlighet for at jeg fikk lov til Ä bli med videre. Det var ikke en selvfÞlge at vi bloggere fikk bli med videre.
 
 
Det var en del gode bloggere som dessverre ikke fikk lov til Ä bli med videre, og det mener jeg var kjempetrist. Her snakker vi om gode bloggere som faktisk hadde fortjent Ä fÄ bli med. Det ble en del diskusjoner om dette pÄ blogg. Vi bloggvennene som leste hverandres blogger fÞlte at vi mistet en av vÄre bloggvenner.
 
 
De som ikke fikk bli med videre mĂ„tte jobbe seg inn via miniblogg. Det var ikke alle som orket dette, men noen fikk det til. Etter hvert har noen av dem vi mistet blant oss etter omleggingen kommet tilbake til oss 😊
 
 
Hvis jeg skal vĂŠre ĂŠrlig var det noen bloggere jeg var glad for ikke fikk bli med videre til den nye plattformen.
 
 
I dag kan man sÞke om Ä fÄ bli en blogger her inne. Jeg personlig mener vi har fÄtt noen gode bloggere gjennom at de har sÞkt om Ä fÄ bli en blogger her pÄ blogg.no.
 
 
NÄr vi som fikk bli med videre pÄ den blogg.no, de som kom inn via miniblogg og de som nÄ har fÄtt sÞkt seg inn hit bÞr tenke hvordan vi fremstÄr som bloggere. Vi har alle fÄtt tillit fra blogg.no til Ä blogge her inne, og den tilliten bÞr vÊre gjensidig.
 
 
Selv om de fĂŠrreste av oss ikke tjener penger pĂ„ bloggen vĂ„r, mener jeg blogg.no er vĂ„r felles “arbeidsplass” hvor vi alle er bloggkolleager. Her bĂžr det vĂŠre plass og takhĂžyde til alle typer bloggere. Vi bĂžr vise de utenforstĂ„ende lesere at vi er rause bloggere med respekt for hverandre, og ikke minst med respekt for bloggleserne vĂ„re.
 
 
En god diskusjon og debatt er nyttig og lÊrerikt, og jeg mener det skal det vÊre rom for her pÄ blogg.no.
 
 
Noen bloggere her inne er det jeg kaller samfunnsorienterte bloggere. De liker Ä ha ulike samfunnsdebatter pÄ bloggene sine. Har man en samfunnsdebatt pÄ bloggen sin mÄ man regne med Ä fÄ inn ulike meninger fra leserne, enten fra de som er enige eller uenige. I slike samfunnsdebatter er det ingen fasit pÄ rett og galt svar. Jeg har sett og selv opplevd at at noen bloggere har en meget ufin hersketeknikk mot blogglesere som tilfeldigvis er uenige med dem i teamet de tar opp. I slike tilfeller trekker jeg meg tilbake, og orker ikke inngÄ i diskusjoner med disse bloggerne.
 
 
Noen snakker om at blogg.no gÄr mot slutten, og det hÄper jeg virkelig ikke! Her inne har vi alle en felles plass hvor vi kan dele ord, bilder, tanker osv med hverandre og for utenforstÄende som liker Ä lese det vi har pÄ hjertet. Derfor er blogging viktig plattform for oss som liker Ä uttrykke oss skriftlig.
 
 
Jeg hĂ„per dere har hatt en fin torsdag? Ønsker Ă„ dele noen hĂžstbilder jeg har tatt, og hĂ„per dere liker bildene mine 😊
 
 

HĂžstens vakre farger pĂ„ noen av bladene pĂ„ dette treet 😊

 
 

Rþde hþstfargede blader 😊

 
 

Vakre hþstfargede blader 😊

 
 

HĂžstfargede blader pĂ„ trĂŠrne nĂ„ ja 😊

7 kommentarer
    1. Lufta er skarp og fin i dag. Godt det ogsĂ„. 😊 Enigi at det bĂžr vĂŠre en plass for alle, og respekt er et nĂžkkelord! Ha en fin kveld! đŸ€—

      1. Kari: Tusen takk for en fin kommentar pÄ blogginnlegget mitt. Mannen min sa at han syntes det var smÄkaldt i dag da han dro pÄ jobb. Selv gikk jeg i en treningsjakke nÄr jeg var ute og gikk tur. Da stod jo solen hÞyest pÄ himmelen og varmet.

        Ja, respekt er kjempeviktig. Tror ikke de som leser blogger synes det er koselig hvis bloggen pepres av interne stridigheter bloggere i mellom. Da blir det utrivelig for oss ogsÄ.

        Respekt er viktig ord som du skriver đŸ„°

        Ønsker deg en superfin torsdagskveld â€đŸ˜Š

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Happy: Tusen takk for en fin kommentar pĂ„ blogginnlegget mitt 😊 Det hender i perioder at jeg tar meg en liten bloggpause, men etter bloggtreffet vi hadde i juni fikk jeg kjempestor inspirasjon til Ă„ fortsette, og synes det er kjempegĂžy 😊

        Synes det er oss voksne sin plass Ä boltre oss pÄ, for mange av oss er ikke pÄ andre sosiale medier som de yngre influenserene.

        Ønsker deg en superfin torsdagskveld â€đŸ˜Š

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Åhhh sĂ„Ă„Ă„ rĂ„fine bilder du har tatt;)) Det er sĂ„ fint ute i naturen med vakre hĂžstfarger. Jeg eeelsker hĂžstfargene;))

      Jeg har jo en blogg pÄ blogspot som jeg ikke har oppdatert pÄ gud vet hvor lenge. Den blir bare stÄende. Men jeg husker med skrekk og gru hvordan det var pÄ blogg.no rundt 2009-2012. Det var en barnehage uten like blant mange +40 bloggere.

      Vi fra rasekatt og hÄndarbeidsmiljÞet som blogget pÄ blogspot var glade for at vi da ikke blogget pÄ blogg.no den gangen. Og vi satt og ristet pÄ hodene vÄre av hvordan 3 verstinger holdt pÄ.

      Jeg ser at det er mye bedre pÄ blogg.no nÄ enn hva det var. For nÄ er det hyggelig Ä lese bloggene deres. Dere har klart Ä skape et godt bloggmiljÞ der inne.

      Ha en rÄfin kveld videre;))

      Stooor klem fra Else Marit

      1. Else Marit: Tusen takk for en fin kommentar med innspill pĂ„ blogginnlegget mitt 😊 Kjempekoselig du likte bildene mine. Synes jo det er moro Ă„ utfolde meg med Ă„ ta bilder som jeg deler pĂ„ bloggen min 😊

        Jeg synes blogg.no har blitt mye bedre etter at blogg.no valgte ut de bloggerne de Þnsket Ä ha med videre, og tro meg noen (fÄ) av bloggerne var det faktisk godt Ä slippe og fÄ med seg videre.

        Du nevner de tre verstingene. PÄ den tiden var jeg sÄ idiot at jeg stÞttet en av dem i det jeg i mine Þyne sÄ var stygg mobbing enda flere av dere sa fra til meg at jeg mÄtte vÄkne. Det var fÞrst Äret fÞr blogg.no la om at jeg innsÄ hvilken provoserende blogger vedkommende var, og at bloggeren provoserte med viten og vilje for Ä fÄ oppmerksomhet. Jeg skulle ha kuttet all bloggkontakt mye fÞr. I dag har blokkert vedkommende pÄ alle mine sosiale medier. Har null interesse av kontakt med slike provoserende mennesker.

        Bra du ser at miljĂžet her inne er bedre 😊 Det synes jeg ogsĂ„, virkelig 😊

        Ønsker deg Else Marit-vennen en superfin torsdagskveld â€đŸ˜Š

        Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    3. Et fint innlegg, Toril! Vi som er pĂ„ blogg.no er jo selvstendige individer. Vi blogger om det vi har lyst til Ă„ dele med andre! Noen ytrer sterke meninger, og fĂ„r mye kommentarer pĂ„ godt og vondt! Noen blogger som meg om turer og naturopplevelser, og trĂ„kker derfor sjelden noen pĂ„ tĂŠrne! Vi fĂ„r respektere hverandre og oppfĂžre oss! Om vi blogger for Ă„ tjene penger eller ikke, om vi skriver om ditt eller datt – vi er alle viktige for mangfoldet! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg