OPERASJONEN I TOMMELEN GIKK FINT 😊


Det har gÄtt litt over ett dÞgn har gÄtt siden jeg ble operert i tommelen min pga artrose. Ortopeden som opererte meg sa tommelen var slitt sÄ det var pÄ tide.

Jeg mÞtte opp pÄ dagkirurgen kl.07.30 i gÄr. Jeg var nr.2 pÄ lista, og det var bra jeg slapp Ä vente sÄ lenge. Jeg var vÄken under hele operasjonen, fordi jeg fikk pleksusbedÞvele i armen. Selve operasjonen tok 45 minutter.

Etter jeg kom opp fra operasjonen fikk jeg ligge Ä slappe av. Fikk ogsÄ kaffe og litt mat fÞr jeg var klar til Ä bli hentet av mannen min kl.14.00.

Vi dro hjem, og var hjemme hele ettermiddagen og kvelden. Armen var totalbedÞvd, for pleksusbedÞvelsen virker i ca. over ett dÞgn etter operasjonen. Det er en helt merkelig fÞlelse for absolutt hele armen sover, og man har null kontroll over den. MÄtte ha help til absolutt alt. Heldigvis er jeg hÞyre- og venstrehendt sÄ fÄr jeg gjort en god del praktiske ting med venstre hÄnda.

NÄ er armen gipset, og jeg har armen i fatle. Skal holde armen over hÞyt de fÞrste fire dagene. Jeg skal ogsÄ bÞye og strekke fingrene. Jeg skal ha gips i totalt fire uker, og skal ta sting Ä skifte gips 30.05.24.

FÞr jeg la meg i gÄr kveld tok jeg en langtidsvirkende smertestillende tablett som varer i 12 timer.

I dag har armen og fingrene  vÄknet til liv, og jeg har mer kontroll pÄ armen. Jeg kjenner operasjonssmerter i tommelen ja!

Det har vĂŠrt en rolig hjemmedag i dag. Mannen min har hjemmekontor.

Ute er det knall sol fra skyfri himmel og over 20 grader. VÊret i morgen er ogsÄ meld supert med strÄlende sol, og temperaturer opp mot 28 grader.

Vi skal se an smertene i hÄnden for hva vi gjÞr i morgen. Dersom formen tillater det sÄ gÄr vi i borgertoget kl.13.00 i midtbyen.

Resten av ettermiddagen og kvelden blir rolig hjemme. Skal fĂžlge med fotballkampen hvor RBK spiller hjemmekamp mot KFUK.

Deler noen bilder med dere av hÄnda mi fÞr og etter operasjonen.

HĂ„per dere har en fin 16.mai â€ïžđŸ˜Š

 

Rett arm signert av ortoped fĂžr operasjon.

 

Ferdigopert og armen gipset.

 

Armen trygt plassert i fatle og pÄ puta.

8 kommentarer
    1. Var nÄ lang ventetid, men det er nÄ gjort. Har selv artrose i tommel og langfingeren + tommel. Men i tillegg har jeg psoriasis som rammet blant annet tommelen og deler av kroppen. Ønsker det god bedring og fin 17 mai i morgen.

      1. Eva: Jeg mÄtte vente litt lengre for jeg har hatt 6 kurer med cellegift. Da kan man fort fÄ infeksjon nÄr immunforsvaret er lavt. SÄ jeg mÄtte vente til cellegiftpausen.

        Artrose er kjempevondt! HĂžrtes ikke godt ut for deg ❀❀❀

        Tusen takk for det â€ïžđŸ˜Š

        Ønsker deg en superfin torsdagskveld â€ïžđŸ„°

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Heidisverden: Tusen takk for det â€ïžđŸ˜Š Det er kjempegodt Ă„ vĂŠre ferdig ja selv om det er operasjonssmerter.

        Takk i like mĂ„te til deg og dine ogsĂ„ 🇳🇮😊

        Ønsker deg en superfin torsdagskveld â€ïžđŸ„°

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Det er bra at det gikk fint. Þnsker deg fort og god bedring. Det krever mye tÄlmodighet Ä ha en slik gips i flere uker. Men det er bra at du fikk hjelp med tommelfingeren.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg