RESPEKTER OSS BLOGGERE SOM SLITER MED KRONISKE FYSISKE- ELLER PSYKISKE SYKDOMMER!

Det har kommet meg for øret at det sitter noen på sin høye hest og kritiserer at vi er flere bloggere som ønsker å dele om helsa vår.
 
 
Hvis dere som reagerer på det ikke liker å lese om vår helse så er har dere ett valg. Det er å klikke på x-knappen i hjørnet på skjermen. Vips så slipper dere å se bloggen min mer.
 
 
Alle vi som blogger har ulike mål med bloggene våre. Vi har en dagbok på nettet hvor vi har valgt å dele våre liv gjennom tanker, ord og bilder.
 
 
Alle bloggere er forskjellige mennesker med forskjellige bakgrunn. Felles for oss er at blogging er en interesse noe vi holder på med på fritiden vår. Gjennom bloggene våre deler vi sorger, gleder, oppturer og nedturer. Bloggen er for oss et fristed.
 
 
Vi er flere av oss som har kroniske sykdommer som vi ønsker å dele om sykdommene våre med våre lesere. Dette for å opplyse om den kroniske sykdommen vi har.
 
 
Enkelte sykdommer er det mye fordommer mot blant folk generelt. Sykdommene blir møtt med store misforståelser. Det gjelder særlig usynlige sykdommer som ME, fibromyalgi, ulike reumatiske lidelser og fatigue.
 
 
Jeg synes det er viktig at bloggere er åpne i sine blogger om sine usynlige kroniske fysiske sykdommer. Da kan våre følgere og lesere lære om det vi sliter med i dagliglivet noe som igjen gir økt kunnskap.
 
 
Selv har jeg lært mye av medbloggere som åpent og ærlig skriver om sine skjulte kroniske fysiske sykdommer. Åpenhet øker forståelsen for hva personer som har disse sykdommene sliter med.
 
 
Andre bloggere igjen skriver om sine psykiske problemer. Vi trenger disse bloggerne også, for vi har mye å lære av bloggere som er åpne om sine psykiske plager! Det er gjennom personlige historier og erfaringer om psykiske lidelser man lærer om hva andre sliter med. Det har vi godt av å lese.
 
 
Gjennom å prøve og øke kunnskapen for våre lesere for oss som sliter med kroniske fysiske og psykiske sykdommer, vil det føre til forståelse som igjen blir til respekt!
 
 
Dessverre er det noen som over hodet ikke eier respekt og forsåtelen for oss som har en kronisk fysisk eller psykisk sykdom. Det vitner om de mangler kunnskap og forståelse om hva det vil si å ha kronisk helseproblem. Mangelen på kunnskapen og forståelsen fører til i noen tilfeller at de hetser latterliggjør oss når vi er åpne om våre helseproblemer!
 
 
Latterliggjøring og hets av andres kronisk helseproblem gjør meg rasende sint! Dere fremstår som totalt egoistiske og har total mangel på empati!
 
 
Det skurrer virkelig når noen som selv sliter med psykiske problemer kan sitte og latterliggjøre og hetse andre som har kroniske fysiske sykdommer. I mine øyne er det dobbeltmoralsk.
 
 
Det siste noen som er åpne og ærlige om sine kroniske fysiske eller psykiske sykdommer er å bli latterliggjort eller hetset for at de velger å stå fram med det!
 
 
Latterliggjøring og hets av folk med usynlige fysiske eller psykiske sykdome vitner om liten kunnskap og en stor mangel på empati!
 
 

4 kommentarer
    1. Råbra skrevet. Og jeg er enig. Dette har vi sett så mange ganger på blogg at bloggere som selv sliter med sykdom latterliggjør andre med en usynlig sykdom. Og jeg synes det er ufint gjort.

      Dere som opplever latterliggjøring av medbloggere må si fra. For det har dere rett til å gjøre.

      Ha en råfin dag 😊

      Stooor klem fra Else Marit

      1. Else Marit: Tusen takk for kjempefint og godt innspill på blogginnlegget mitt ❤️😊

        Jeg har sett dette jeg også at enkeltbloggere som har en kronisk sykdom regelrett blir latterliggjort. Det synes jeg er kjempetrist 😒 Jeg kjenner jeg blir rasende sint når jeg ser sånt siden jeg har en kronisk usynlig sykdom selv.

        Da må jeg få si i fra, for sånt er så unødvendig!

        Ønsker deg Else Marit vennen en superfin søndag ❤️🥰

        Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg