VIKTIGHETEN AV Å FRAMSNAKKE VÅRE MEDBLOGGERE ❤

Min gode bloggvenninne https://hverdagsmagi.blogg.no/ er en av de mange herlige bloggerne jeg følger her inne på blogg.no 😍 Jeg var superheldig å få møte henne på bloggtreffet som ble arrangert i juni måned her i Trondheim.
 
 
Selv blir jeg kjempeinspirert av Hverdagsmagi ❤😊 Hun er en positiv blogger, og bloggen henne sprer optimisme, omtenksomhet og nestekjærlighet. Vi har alle noe å lære av hennes tankegang og viktigheten av å framsnakke og løfte hverandre opp.
 
 
Jeg er helt enig med Hverdagsmagi om at vi heller må framsnakke hverandre på en positiv måte. Hvorfor ikke løfte hverandre opp og frem i stedet for å dra hverandre ned med blogginnlegg som kanskje sårer en av våre medbloggere.
 
 
Den siste uken har det vært et oppvaskmøte her inne på blogg.no mellom to bloggere. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har fått med meg alt som har skjedd mellom disse to bloggeren.
 
 
Det er fordi jeg har blogget litt på og av frem til november 2022. Jeg har hatt lengre perioder borte fra bloggen pga. sykehusinnleggelser, operasjoner og opptrening. Det har ført til at jeg har vært en god del borte fra bloggen min, og blogg har blitt nedprioritert i perioder. Jeg har i de periodene lest bloggene til de bloggerne jeg følger daglig.
 
 
Siden jeg ikke har fått med meg alt som har skjedd så vil jeg ikke ta parti i saken. Noen vil mene at det kanskje er feigt gjort av meg, og at jeg på den måten støtter mobbing. De som måtte mene det tar fullstendig feil! Jeg støtter over hodet ikke mobbing av en medblogger på blogg.no eller andre bloggplattformer.
 
 
Begge bloggerne har blogget på blogg.no i flere år, og det er kanskje ett år siden jeg kommenterte i kommentarfeltene for første gang hos disse to bloggerne. Begge bloggerne er dyktige bloggere på hver sine måte, og de er engasjerte i sakene de brenner for.
 
 
Det er ikke alltid at jeg er enig med blogginnleggene de skriver. Slik er det i samfunnet ellers Da lar jeg heller være å kommentere på blogginnleggene deres. Jeg respekterer 100% at de har sine meninger på ulike samfunn- og politiske spørsmål. De engasjerer sine blogglesere og følgere med sakene de brenner for.
 
 
Jeg mener det er plass til alle type bloggere på blogg.no, alle vi bloggere er forskjellige. Vi har forskjellig innhold, temaer og det vil ønsker å dele med andre. Felles for oss alle er at vi ønsker å dele. Noen bloggere er veldig personlige og åpne av seg, mens andre bloggere igjen ikke ønsker å dele personlige ting. Noen bloggere er veldig kreative og andre bloggere elsker å fotografere ulike bilder. Vi har også de bloggerne som er dyktige kokker og imponerer med sin kokkekunst. Her er det plass til alle bloggere uansett.
 
 
Jeg personlig mener at mange av bloggerne er kjempeflinke til å løfte andre bloggere opp og frem, og bloggeren Hverdagsmagi er en av dem. Hverdagsmagi har bevissgjort meg at jeg også må bli flinkere til å løfte mine medbloggere opp og fram.
 
 
Jeg blir kjempelei meg når jeg leser om at noen av mine medbloggere ønsker å gi seg som bloggere fordi de mener at de blir mobbet av andre medbloggere her inne på blogg.no. Selv er jeg motstander av nettmobbing, for jeg har personlig sett hvor grovt nettmobbing kan være på blogg.
 
 
Om det er mobbing som har skjedd eller ikke vil ikke jeg bedømme fordi jeg ikke kjenner saken 100%. Da blir det totalt feil av meg å ta parti med en av bloggerne. Likevel vil jeg si vi trenger begge to bloggerne på blogg.no ❤❤❤
 
 
Tusen takk til deg Hverdagsmagi fordi du minner meg på hvor viktig framsnakking av hverandre er ❤❤❤
 
 

Rød kveldshimmel over Trondheim 😍

 
 

Vakker rød kveldshimmel sett fra hytta til min søster 😍

12 kommentarer
    1. Ja, Hverdagsmagi er virkelig god til å fremsnakke andre. Det er også hyggelig at hun oppfordrer oss andre til å gjøre det samme. 😊

    2. Tusen takk for fine ord 🙂 Ja her på blogg.no er det plass til alle. Dersom man finner noe man er uenig i i ett innlegg, trenger man ikke kommentere det men bare tenke at dette er vi uenige om og la det bli med det. Men dersom en blogger får behov for å kommentere bør det i alle fall gis kommentar med konstruktiv kritikk. Drittslenging og offentlig skittentøyvask er en uting. Det er alltid mange sider av en sak, og alle har vi ulike ståsted. Tusen takk for at du også er med å både fremsnakker og sier fra når noe ikke er greit 🙂 Nyt kvelden 🙂

      1. Hverdagsmagi: Bare koselig 😍

        Jeg følger samme prinsippet, og tenker at dette innlegget er jeg uenig i. Så lar jeg være å kommentere. Grunnen til at jeg er uenig kan være fordi jeg har en annen politisk mening eller at jeg ikke kan nok om saken til å uttale meg. Da lar jeg være å kommentere.

        Skal en kommentere må det være konstruktiv kritikk. Jeg er helt enig at drittslening og offentlig skittentøysvask er en uting.

        Så absolutt. En sak har mange sider, og i en offentlig oppvask mellom to bloggere som jeg ikke har fulgt 100% kan jeg ikke ta parti.

        Selvsagt er jeg med og framsnakker, for framsnakking er kjempeviktig for meg også 😍

        Ønsker deg en superfin lørdagskveld ❤😊

        Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    3. Helt ærlig? Mye mulig eg banner i kjerka nå, men blir det ikkje “Kjedelig” om alle skal drive med fremsnakking og løfte hverandre opp og frem? Hvor blir det av mangfoldet som alle ønsker da?? Med det sagt, me skal heller ikkje være stygge. Det som må læres at det er helt innafor å kommentere, kritisere og være ellers kritisk til hva folk skriver, og den som har skrevet det bør også tåle kritikk – Hvis ikkje bør man skrive dagbok og ha den under hodeputa. Men å tilegne andre en mening som ikkje er skrevet/sagt er ikkje greit, ei heller kalle noen for noe de ikkje er. – Og akkurat det siste der er noe som er bedrevet notorisk her i blogglandia, bare så det er sagt.

      1. Vibbedille: Tusen takk for kommentar og innspill på blogginnlegget mitt.

        Man kan løfte hverandre opp og frem på en konstruktiv måte, og som du sier ikke være stygge og nedlatende mot hverandre.

        Hvis man skal gi kritikk bør kritikken tas på en konstruktiv måte slik at den ikke sårer. Skrevne ord blir misforstått på blogginnlegg og i kommentarer. Det er så fort gjort å tråkke feil.

        Det er derfor jeg holder meg unna diskusjoner når jeg er f.eks. politisk uenig eller når jeg har for lite kunnskap om et tema som bloggeren skriver om.

        Jeg er helt enig i at å tilegne andre en mening for noe som de ikke har skrevet eller sagt over hodet ikke greit, og det er heller ikke ok å kalle noen for det de ikke er.

        Personlig støtter jeg meg til Hverdagsmagi om mest mulig positiv framsnakking for å løfte hverandre opp og fram.

        Ønsker deg en superfin lørdagskveld ❤😊

        Purr, purr, fra Toril og kattene

        1. Men hvordan vil det se ut her i bloggverden om alle skulle bedrive fremsnakking og rose hverandre? Rett og slett bruke blogginnlegg på å blogge om andre mer eller mindre daglig? Da blir det jo et bloggsamfunn som personer utenfor blogg.no ikkje gidder klikke seg inn på og det er ikkje godt for noen…Det er greit me er bloggkollega hele gjengen og det er bra å være venner, men me er også en form for konkurrenter, ikkje det?

          1. Vibbedille: Her tror jeg kanskje vi som ligger et stykke nede på topplisten tenker annerledes.

            Personlig ser jeg ingen av mine bloggvenner som konkurrenter. De er mine bloggvenner som jeg unner å komme høyt opp.
            De/dere som ligger øverst på topplisten har fortjent å ligge der gjennom hardt og stabilt arbeid gjennom flere år, og jeg unner toppbloggerne dette av hele mitt hjerte.

            Slik framsnakking må jo komme naturlig da når man ser en blogger man synes er flink. Jeg mener framsnakking ikke bare handler om blogginnlegg man skriver. Det handler også om kommentarer man skriver til hverandre. Konstruktive kommentarer er også en måte framsnakke bloggeren på.

            Hvis jeg skriver et personlig blogginnlegg hvor jeg ønsker å andre bloggeres tips til hva jeg kan gjøre bedre så vil jeg jo ha konstruktiv kritikk til ting jeg kan få bedre.

            Jeg tror en god del bloggleser er lei når det foregår offentlig skittentøysvask mellom bloggere, og jeg tror kanskje at blogglesere an få et mer positivt syn på oss bloggere hvis man også kan framsnakke andre bloggere.

            Ønsker deg en superfin lørdagskveld ❤😊

            Purr, purr fra Toril og kattene

    4. Tusen takk for både fine og konstruktive tilbakemeldinger du gir på kommentarene du får 🙂 Hvem skulle tro at litt fremsnakking skulle bli for mye? Hehe 🙂 Det er så mye mer en fremsnakking her på blogg. Slik jeg ser det er fremsnakking bare en liten del av det. Og leserne klikker seg selvsagt inn på de innleggene de selv vil lese 🙂 Men det jeg tar sterk avstand fra er der det opprettes egne innlegg der man bare slenger dritt og er direkte ufine. Sånn vil vi IKKE ha det her på blogg! Nyt dagen 🙂

      1. Hverdagsmagi: Det kan aldri bli for mye framsnakking, framsnakking er så mye mer enn å lage innlegg om en blogger. Framsnakking kan man gjøre i kommentarfelt hos hverandre hvor man kommenterer på blogginnlegg. Hvis man lager et debattinnlegg hvor man ber om meninger ber man om å få kommentarer med ulike synsvinkler, og da må man regne med at alle ikke er enige. Fremdeles gjelder det å være konstruktiv.

        Hvis man skriver et blogginnlegg hvor man ber bloggerne om tips til hvordan man kan forbedre bloggen sin så er det like viktig med konstruktiv kritikk, men man kan kommentere på en positiv måte slik at motparten ikke blir såret.

        Jeg også tar totalt avstand hvor det opprettes innlegg hvor man slenger dritt og er ufine. Mange av våre felles bloggvenner inkludert oss vil ikke ha det slik på blogg 😊

        Ønsker deg en superfin søndag ❤😊

        Purr, purr og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg